www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Plug-in хибридни забавления в блокирана София

18.05.2020 | Тест драйв | 26948 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


През времето, докато царуваше „Короната“ и големите градове бяха затворени, ние от AUTOCLUB решихме да се фокусираме именно върху модели, които са максимално подходящи за града. Безспорно най-ефективни и икономични са тези, които могат да се движат само на ток, с нулеви вредни емисии. Всички ние рязко усетихме промяната в София, поемахме с всяко вдишване порция чист въздух, а красотите по Витоша се виждаха ясно и контрастно, сякаш в HD резолюция.

Засега обаче чисто електрическото задвижване може и да идва бързо, но въпреки това си остава далече. Затова предпочитам да си говорим за най-смислените според мен автомобили в този преходен период, които съчетават предимствата на двата свята – ДВГ и електричесия. Plug-in хибридите се движат в градския делник почти само на ток – тихо, чисто и бързо. Но през почивните дни спокойно може да тръгнете на дълги пътувания, без предварително да изчислявате и планирате маршрута в детайли. Тогава на работа се включва двигател с вътрешно горене, като резервоарът можете да напълните на всяка една бензиностанция.



BMW 225xe Active Tourer – компактен ван с предно предаване

Някои от най-върлите нашенски фенове на „баварците“ навярно ще реагират: „Аре бегай оттук.“ Трябва да си призная, че моите предварителни нагласи частично припокриваха техните, когато още преди 5 години тествах първия такъв компактен ван на марката с предно предаване - BMW Серия 2 Active Tourer. Той се появи през 2014 като пряк конкурент на Volkswagen Touran и Mercedes-Benz B-класа. Не мога да кажа, че у нас моделът взриви класациите, но в Европа, бързо стана популярен и се продаваше добре. Така де, знаем, че западноевропейците не са чак такива баровци като нас и не скачат предимно в големите Х5 и Х6. Там динамиката, качеството и добрата изработка се приемат чудесно и в 1 и 3 серии например, а очевидно и в нови за марката форми. Още тогава бях приятно изненадан от качествата на това различно BMW.

Сега картината изглежда още по-интересна и хармонична. Компактният многофункционален премиум ван става още по-практичен. Зареждащият се с електричество хибрид BMW 225xe Active Tourer вече осигурява движение на ток до над 50 км с нулеви вредни емисии. Литиево-йонната високоволтова батерия от най-ново поколение можем да заредим на обикновения контакт вкъщи за около 5 часа. На специализирана станция BMW i Wallbox същото зареждане с енергия отнема приблизително 3 часа. Батерията е монтирана под задната седалка и въобще не ограничава гъвкавостта и багажния капацитет. Обемът за товарене отзад е 400 литра, като може да нарасне до 1350, ако сгънем изцяло облегалката на задната седалка.



Но, успоредно с практичността, новото BMW 225xe Active Tourer си остава чистокръвен баварец. Максималната системна мощност от двата агрегата на хибрида е 224 к.с., а въртящият момент достига 385 Nm. Ускорението до 100 км/ч става за 6,7 секунди, като електрическата тяга сериозно допринася за спортното усещане, особено в първите метри. Максималната скорост е 202 км/ч, като в чисто електрически режим можете да се движите с до 130 км/ч.

Тези впечатляващи параметри се постигат от 3-цилиндров 1,5 литра бензинов турбодвигател с мощност 136 коня, който предава тягата си към предните колела чрез 6-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Хибридната система включва и електромотор с мощност 88 к.с., който пък задвижва задните колела. Така на практика се създава специфичното за хибридите задвижване на четирите колела, което осигурява по-добро сцепление при лоши условия на пътя и значително повишава безопасността. Така се постига чудесна за сегмента комбинация от динамика, сигурност и комфорт и добра доза удоволствие от шофирането, което е характерна цел на баварския производител.



Когато стартираме автомобила, той автоматично е в режим Auto eDrive. Тогава хибридната система осигурява оптимално взаимодействие на бензиновия двигател и електромотора за всекидневна употреба в различни условия. Но водачът може и сам да влияе на взаимодействието между ДВГ и електромотора. Ако например първо ще караме по магистрала, чрез режима Save Battery можем да съхраним или дори повишим нивото на заряд на батерията, за да може нейният капацитет да ни бъде на разположение за чисто електрическо шофиране по-късно, в града. Но, при различни настроения, можем да превключваме и на други режими - Sport, Comfort или Eco Pro.



При заредена батерия, този Plug-in хибрид харчи под 2 литра гориво на 100 км, а средната консумация на ток е около 20 кВтч/100 км по новия WLTP стандарт. Когато зарядът свърши, средният разход на бензин е в рамките на 6 литра за 100 км пробег, като батерията се дозарежда самостоятелно при всяко спиране. За да бъде шофирането на такъв автомобил ефективно, ни е необходимо известно време практика, за да се научим как да генерираме и използваме енергията в максимална степен.



Дори серийното оборудване на BMW 225xe Active Tourer е много богато, а тестовият модел бе екипиран допълнително с пакет M Sport. Цената на базовия модел е малко над 70 000 лева. Но срещу тези пари сякаш си купувате две коли – една компактна и икономична за града, както и мощен, комфортен и сигурен автомобил за дълги пътувания.

Борислав Цаков



Още по темата

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ