www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новото Peugeot 2008 – малък SUV за градската джунгла

17.02.2020 | Тест драйв | 41372 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Френският чаровник навярно бързо ще стане тартор в групата на градските играчи. Има всички необходими качества – компактен отвън, но просторен отвътре. Пъргав и приятен за каране, но в същото време икономичен. Хем елегантен, хем практичен и удобен. Типичен представител на нахаканите модерни кросоувъри, които бързо завладяват улиците и кварталите. Но при 2008 има и нещо ново, което му дава сериозно предимство – той е изключително гъвкав и е готов да предложи на всеки клиент версия според предпочитанията му. Още от ден Първи той се появява с варианти  на бензин, дизел или ток.С тези три задвижвания малкият SUV е напълно готов да скочи във врящ казан – най-бурно развиващият се сегмент - на компактните кросоувъри - и амбициите са още през тази година малкото Лъвче да се качи на подиума в Европа.



Първата ми среща с новото Peugeot 2008 е в типично френска градска обстановка – в Марсилия. Няма начин да не привлече погледа ти на улицата. Той е елегантно конте, с лека усмивка на фейса. Движи се с лекота, но е здраво стъпил на 18-инчовите си колела. Освен това е в отлична спортна форма и е смъкнал тегло. Например, само от иновативните материали и изработка, всяка една от джантите е олекнала с по 1 кг. И най-дребният екстериорен детайл е дизайнерски пипнат. И предните, и задните LED светлини напомнят тройна следа от хищните нокти на лъв. Таванът е панорамен, което вкарва допълнително светлина и усещане за простор в купето. А то и без това си е учудващо обширно…



Голямото междуосие (2,60 м) осигурява наистина учудващ вътрешен обем в иначе компактния автомобил (4,30 м). Пространството е нараснало за всички – и за водача, и за пътниците. Багажникът е с вместимост 434 литра, а когато облегалките на задните седалки са свалени, се образува практически равен под и вместимостта за багаж нараства до впечатляващите 1467 литра. Материалите, които ме заобикалят, са не само с високо качество,  но са и интересни като структура и цвят. Голяма част от меките повърхности по таблото са с „карбон“ визия и допълнително подсилват усещането за спортен характер.



Въпреки че Peugeot извади авангардния си i-Cockpit® преди цели 7 години и вече над 5 милиона коли се движат с него, той все още впечатлява като новост. Истина е, че и аз бавно свикнах с него. Сега той вече е силно усъвършенстван и наистина много удобен. Високо над централната конзола е разположен 10-инчовият тъчскрийн на комуникационната система. Воланът е компактен, изрязан отгоре и отдолу. Така хем е близо до краката, където възможността за контрол е най-добра, хем над него, точно на нивото на очите, се вижда голямата иновация за модела – инструментален панел с 3D графика. Разработен е специално за Peugeot в България, в развойния център на мултинационална компания. Той не само е ефектен, но и много ефикасен. Чрез двойното изображение важната информация и съобщенията, свързани с безопасността, се разчитат по-ясно и въздействат по-директно, което намалява времето ни за реакция с половин секунда. А това, от гледна точка на безопасността, си е цяла вечност.



За да се целиш във върха на този силно конкурентен сегмент, не е достатъчно само да се маскираш на SUV. Трябва да имаш в оборудването си нещо повече от съперниците, да си свързан максимално добре и да разчиташ на последните технологични новости. От Peugeot  са екипирали новото 2008 с всичко необходимо. Адаптивният круиз контрол с функция Стоп/Старт е пряко свързан с управлението на автоматичната 8-степенна скоростна кутия (ЕАТ8). Той, заедно със системата за поддържане на лентата за движение и позиционирането на колата в нея, са част от системата Drive Assist plus, която на практика трасира крачка по крачка пътя към автономното шофиране. Предната камера разчита знаците на пътя и дори може да съобразява скоростта с тях. Нейна работа е и да следи да не заслепяваме нощем другите участници в движението чрез автоматичното превключване на къси/дълги светлини. Камера и радари улавят наличието пред колата на пешеходци, велосипедисти и животни през деня и нощта, а 2008 ни гарантира аварийно автономно спиране при скорост от 5 до 140 км/ч. Умната кола може сама да паркира или да излезе от паркомясто, стига да има 60 см дистанция до съседните возила. Свързаната непрекъснато TomTom® навигация ни предлага разнообразна полезна информация за реалния трафик и задръствания, рискови зони, налични наоколо заведения и др. Имаме и огледално свързване на смартфона, докато той се зарежда безжично.



През последните няколко Peugeot, също както и други производители, рязко зави в посока електрификация. Съвсем скоро французите изненадаха света с едновременно представянето на новата 208-ца с три типа задвижващи системи - на бензин, дизел или ток. Сега го правят и с новия кросоувър 2008 и всеки от клиентите може да избере типа мобилност, която очаква. Освен трите задвижвания, има и още възможности да изявим предпочитания – три режима на управление – NORMAL, ECO или SPORT. А за продължаване дори още по-напред и високо, можем опционално да добавим и Grip Control – системата на Peugeot за по-добро сцепление в екстремни условия.



Всички двигатели с вътрешно горене, вграждани в новото 2008, отговарят на последните еко изисквания  с клас Euro 6d, оборудвани са със Стоп/Старт система и филтър за твърди частици. Бензиновият двигател е 3-цилиндров PureTech с обем 1,2 литра и е предназначен за тези, които още не вярват в тока, но се плашат и от несигурното бъдеще на дизелd. Наличен е в три различни версии. Най-слабата е с мощност 100 к.с. и с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Средният вариант е 130 коня, като освен с ръчната трансмисия, може да се комбинира и с 8-степенна автоматична (ЕАТ8). Най- мощният мотор е предназначен само за GT версията, разполага със 155 коня под капака и разчита само на ефикасната ЕАТ8. Традиционалистите пък, които търсят икономична работа, знаят, че дизеловите агрегати на PSA са едни от най-ефективните. Става дума пак за само един двигател – 4-цилиндров 1,5 BlueHDi, но с две възможни мощности – 100 и 130 к.с. По-малкият разчита само на ръчната трансмисия, а по-големият – само на 8-степенния автоматик.



Безспорно най-интересно е 100% електрическото  Peugeot е-2008. Неговата мощност е 100 кW (136 к.с.), а въртящият момент е 260 Nm, наличeн още от първата секунда, независимо от терена и условията. 50-киловатчасовата батерия гарантира реален пробег от 310 км и е с гаранция от производителя за 8 години или 160 000 километра. Лесно  можем да следим на 3D инструменталния панел кога и как работи силовият тракт. Два са възможните режими за възстановяването на енергия при спиране и това се управлява директно от скоростния лост. При Drive (D) рекуперацията e по нормалния път и колата се кара, както тези с ДВГ. Режимът Brake (B) бързо намалява скоростта на движение, това се случва само чрез педала за газта и дозареждането на батерията е много по-интензивно. Все пак основният начин на зареждане е чрез кабел и връзка с мрежата. Ако ползваме най-обикновен контакт, за пълното зареждане ще трябва да почакаме доста – цели 16 часа. Най-вероятно е този, който си купи е-2008, да се снабди и с портативен WallBox за вкъщи, с който времето се съкращава драстично – между 5 и 8 часа. Затова пък, ако сме тръгнали към морето, например, и спрем на специализирана станция за бързо зареждане със 100 kW, то само за 30 минути батерията ни ще е на 80%. Плановете на френския производител са още след първата година на пазара електрическите екземпляри да са 10% от всички реализирани.



Знаем, че една от основните причини за „подли“ номера и бързо изпразване на батерията на ел. колите е екстремната външна температура и работата на климатика. В Peugeot специално е мислено по този проблем. Разработени са 5kW отоплителен резистор и 3kW компресор за охлаждане, които черпят ток от допълнителен акумулатор. Отопляемите седалки помагат за комфорта на пътниците. Възможно е и предварително да затоплим или охладим купето чрез програмиране, било то от тъчскрийна или дистанционно от смартфона, през приложението MyPeugeot.  

Тежките батерии на е-2008 са разположени в пода на колата, така че пространствата за хора и багаж са абсолютно същите, както при конвенционалните модификации. Тяхното място дава още един плюс -  гарантира много нисък център на тежестта на автомобила и усещането за стабилност по завоите из провансалските хълмове е несравнимо. Но категорично мога да кажа, че която и версия на новия компактен кросоувър на Peugeot да карах,  всички имаха чудесно пътно поведение и ще доставят удоволствие и сигурност на бъдещите си клиенти.  

Борислав Цаков



Още по темата

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Peugeot 3008 – на гребена на вълната

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ