www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Rolls-Royce Cullinan: тиха революция

19.11.2019 | Тест драйв | 34614 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Когато дори и най-консервативните компании в дадена сфера променят драстично мирогледа си, значи с индустрията се случва нещо близко до революция. Тази революция в автомобилния бизнес носи името SUV и принуди автомобилните фирми буквално да преосмислят цялостната си концепция, която са изковавали с десетилетия. Всякакви ранни изказвания, че една или друга марка няма да се впусне в този сегмент, останаха да висят като празни политически обещания преди избори. Харесва ли ни или не, пазарът диктува тези промени и с времето на тях се поддадоха дори и тези, които изглеждаха най-твърди в позицията си, даже имунизирани. Да, говорим за компании като Porsche, Lamborghini, Ferrari и, може би най-вече, Rolls-Royce.

Британците лансираха Cullinan като изрично избягваха употребата на термина SUV. Клиентите обаче сами наложиха това название и сега компанията не се свени да застане редом с (почти) всички останали в индустрията и гордо да заяви, че предлага първия в историята си sports utility vehicle. Какъв по-добър символ за началото на една нова ера за Rolls от модел, способен да се справи с предизвикателства, които 95 процента от клиентите на марката никога не биха предприели на борда на такъв автомобил?!



Шегата настрана, подходът към Cullinan всъщност е доста интересен. За основа се използва платформата Architecture of Luxury, която обаче е силно модифицирана, за да посрещне изиксванията на 4х4 машина. В това число влизат промени по цялостната конструкция с резултат от 30 процента по-яко на странично усукване шаси. Дизайнът е адски внушителен, но не търси и не предлага драма – линиите приемат очаквана за марката форма, нищо не изпъква или не се набива на очи. Цялостното монументално излъчване сякаш казва – „готов съм да бъда подложен на всичко, ще се справя.“ И то с увереност и хладнокръвие.

За разлика от останалите модели на Rolls-Royce, Cullinan търси доста по-различна аудитория. Той е създаден за младия и/или семейния потребител, който истински се наслаждава на леко извратеното удоволствие да качи 2.6-тонна супер луксозна машина на любимия си ски курорт и да вземе цялото си семейство плюс тяхното оборудване на борда. Всичко това трябва да се случи в безпрецедентен лукс и комфорт – думата кабина тук всъщност не е много подходяща, тъй като пространството за пътниците е по-скоро капсула, която е в пълна изолация от случващото се навън. До такава степен, че е дори леко стресиращо, сякаш сте зад волана на електрически автомобил. Все едно сте във вакуум.



А когато стигнете до крайната дестинация, Cullinan ще продължи да ви предлага възможности да останете заедно. Искате студено шампанско? Малък хладилник и кристални чаши със специален дизайн и изработка ще ви доставят това удоволствие. В по-приключенско настроение сте? Просто отворете задния капак, разгънете електрическите пикник столчета и се насладете на гледката с чаша изискан коняк в ръка и в компанията на любимия човек.

6.75-литров V12, двойно предаване, копринено мек автоматик – всичко това звучи чудесно и е такова, но фокусът при шофирането пада съвсем другаде. Не е важна динамиката, представянето на пътя, нито пуристичното удоволствие зад волана. Защото насладата тук има съвсем по-различно измерение – Cullinan има за задача да ви превози, където и да сте тръгнали, без да изисква и капчица усилие от ваша страна. Тази философия диктува липсата на избор измежду режимите на движение, всичко става автоматично и под прецизния контрол на самата машина. Не можете дори да сменяте предавките сами с пера зад волана, такива просто няма и то умишлено. Единствената функция с отношение към движението, която можете да активирате ръчно, е свързана с офроуд пригодността. Просто натискате един бутон и оставяте всичко в ръцете на Cullinan.



Cullinan ще заеме много специално място в историята на марката и това може да се каже с голяма доза сигурност още от сега, само месеци след официалното му лансиране. Той е различен по много начини – за първи път модел на Rolls, например, разполага с предни задвижващи колела, а това може да се окачестви дори и като иновация за бранда. Има и теглич, а управлението на инфотейнмънт системата за първи път става и посредством сензорни екрани. Rolls-Royce най-накрая преживя досадните отпечатъци от пръсти по дисплеите и дари клиентите си с удоволствието на тъч контрола. По-скоро, даде тази привилегия на техните деца.



Дори и ни най-малко да не разбирате или пък не харесвате цялостната концепция на Cullinan, няма как да оспорите изпълнението. Огромният свръхлуксозен и скъп SUV няма аналог в сегашната автомобилна индустрия и това е внедрено в гените му още по рождение. Точно така, както всеки друг автомобил от RR досега, Cullinan е потресаващо скъпа (около 700 000 лв. в тестовата версия) и наистина зашеметяваща гледка и е конструиран и сглобен с поразителна прецизност и стил. Можем само да се радваме, че ще го виждаме понякога и по нашите пътища – Rolls вече е приел няколко поръчки за Cullinan от България, скоро предстоят и доставки.

Ангел Сергеев



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ