www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

09.08.2019 | Тест драйв | 30979 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


SUV-та, кросоувъри, джипки, всъдеходи, високопроходими машини... наричайте ги както искате, но на всички е ясно, че говорим за един и същи тип автомобили. Онези, които се продават като топъл хляб и ден след ден погубват сегменти, които доскоро бяха обичани. Започна се със седаните, после пострадаха вановете, а сега най-силни удари понася класът на големите хечбеци или комбита, по-известен в Европа като D-сегмент. За щастие, не всички марки се пуснаха по течението и някои продължиха да подобряват представителите си в този клас. Надежда има!



Един чудесен пример за това е Peugeot. Французите изкараха чудесно ново поколение 508, което заслужено получи короната за Автомобил на Годината в България за 2019 г. Не се забави и комби версията, която красноречиво заявява – комбитата са тук, важни са и ще продължим да ги продаваме. И с дизайн като този на 508 SW, няма да е изненада, ако след време видим движение на клиенти от SUV към комбита.



Дизайнът – точно това е ключовият фактор, който трябва да привлече потребители към шоурумите на марката. 508 изглежда прекрасно като седан, но – лично мнение – е още по-красив като комби. Може би за това най-много спомага издължената линия на покрива, която се спуска в стил shooting brake в задната си част. Скосената форма на задния капак и модерните диодни светлини допълват хармоничната визия и създават усещане за продукт от премиум средите.



А добрата новина е, че острите форми не са повлияли негативно на пространството за багаж – все пак говорим за комби, а тук това е от значение. При 5-местна конфигурация на кабината обемът е 530 литра (срещу 487 литра за седана), а при спускане на задните седалки се разкрива товарна платформа с обем 1780 литра. Колко голямо е това пространство? Всъщност, много – съизмерими по размери автомобили като BMW 3-Series и Audi A4 Avant предлагат с близо 300 литра по-малко. Или, казано с други думи, няколко сака по-малко.



В основна степен заслугата за това постижение е на новата платформа, която Peugeot използва за база на 508 SW. Друг положителен ефект е по-леката конструкция на автомобила, който тежи с до 70 килограма по-малко от своя предшественик. Това пък, от своя страна, рефлектира върху динамичните качества на колата – 508 наистина се чувства лек, стои на пътя стабилно, но не прекалено „тежко“. В известна степен, кормилното управление не е толкова информативно, колкото бих желал, но пък със сигурност е достатъчно директно за ежедневна употреба.



Добре е намерен балансът и в окачването. Големите 18- или 19-цолови колела на пръв поглед изглеждат с прекалено нисък борд, но в комбинация с прецизно настроената ходова част вършат отлична работа дори и по разбитите родни улици. 508 няма нищо против влизането с по-висока скорост в завои – приема го неутрално, без много чувствително недозавиване, каквото бихме очаквали от не спортен модел. Всичко е под контрол и усещането е приятно.



Тестовата ни кола е оборудвана с 1.6-литров турбо мотор. Честно казано, винаги съм си представял автомобил от този клас с по-голям дизелов двигател (какъвто е налице в гамата на 508 SW), но след известно свикване 1.6 THP се проявява като подходяща алтернатива. При високо натоварване агрегатът има по-добри маниери от HDI аналозите, а и хармоничната работа с 8-степенния автоматик определено се нрави при спокойно каране. Разбира се, потреблението на гориво няма как да бъде съпоставимо – дизелът си остава по-икономичен, независимо от демонизирането му напоследък.



Накрая – за кого всъщност е 508 SW? Най-общо казано, за онези от клиентите, които търсят повече индивидуалност, залагат на красивия външен вид, но не пренебрегват и важни качества като практичността. Френското комби е повече от достойна алтернатива на немските представители в класа, които отдавна имат специално място сред почитателите на комбитата. Ако търсите автомобил с голям багажник от D сегмента, не пропускайте да разгледате и тествате 508 SW. Готов съм да се обзаложа, че ще останете изненадани. И то приятно.

Ангел Сергеев



Още по темата

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Peugeot 3008 – на гребена на вълната

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ