www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

09.08.2019 | Тест драйв | 78591 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


SUV-та, кросоувъри, джипки, всъдеходи, високопроходими машини... наричайте ги както искате, но на всички е ясно, че говорим за един и същи тип автомобили. Онези, които се продават като топъл хляб и ден след ден погубват сегменти, които доскоро бяха обичани. Започна се със седаните, после пострадаха вановете, а сега най-силни удари понася класът на големите хечбеци или комбита, по-известен в Европа като D-сегмент. За щастие, не всички марки се пуснаха по течението и някои продължиха да подобряват представителите си в този клас. Надежда има!



Един чудесен пример за това е Peugeot. Французите изкараха чудесно ново поколение 508, което заслужено получи короната за Автомобил на Годината в България за 2019 г. Не се забави и комби версията, която красноречиво заявява – комбитата са тук, важни са и ще продължим да ги продаваме. И с дизайн като този на 508 SW, няма да е изненада, ако след време видим движение на клиенти от SUV към комбита.



Дизайнът – точно това е ключовият фактор, който трябва да привлече потребители към шоурумите на марката. 508 изглежда прекрасно като седан, но – лично мнение – е още по-красив като комби. Може би за това най-много спомага издължената линия на покрива, която се спуска в стил shooting brake в задната си част. Скосената форма на задния капак и модерните диодни светлини допълват хармоничната визия и създават усещане за продукт от премиум средите.



А добрата новина е, че острите форми не са повлияли негативно на пространството за багаж – все пак говорим за комби, а тук това е от значение. При 5-местна конфигурация на кабината обемът е 530 литра (срещу 487 литра за седана), а при спускане на задните седалки се разкрива товарна платформа с обем 1780 литра. Колко голямо е това пространство? Всъщност, много – съизмерими по размери автомобили като BMW 3-Series и Audi A4 Avant предлагат с близо 300 литра по-малко. Или, казано с други думи, няколко сака по-малко.



В основна степен заслугата за това постижение е на новата платформа, която Peugeot използва за база на 508 SW. Друг положителен ефект е по-леката конструкция на автомобила, който тежи с до 70 килограма по-малко от своя предшественик. Това пък, от своя страна, рефлектира върху динамичните качества на колата – 508 наистина се чувства лек, стои на пътя стабилно, но не прекалено „тежко“. В известна степен, кормилното управление не е толкова информативно, колкото бих желал, но пък със сигурност е достатъчно директно за ежедневна употреба.



Добре е намерен балансът и в окачването. Големите 18- или 19-цолови колела на пръв поглед изглеждат с прекалено нисък борд, но в комбинация с прецизно настроената ходова част вършат отлична работа дори и по разбитите родни улици. 508 няма нищо против влизането с по-висока скорост в завои – приема го неутрално, без много чувствително недозавиване, каквото бихме очаквали от не спортен модел. Всичко е под контрол и усещането е приятно.



Тестовата ни кола е оборудвана с 1.6-литров турбо мотор. Честно казано, винаги съм си представял автомобил от този клас с по-голям дизелов двигател (какъвто е налице в гамата на 508 SW), но след известно свикване 1.6 THP се проявява като подходяща алтернатива. При високо натоварване агрегатът има по-добри маниери от HDI аналозите, а и хармоничната работа с 8-степенния автоматик определено се нрави при спокойно каране. Разбира се, потреблението на гориво няма как да бъде съпоставимо – дизелът си остава по-икономичен, независимо от демонизирането му напоследък.



Накрая – за кого всъщност е 508 SW? Най-общо казано, за онези от клиентите, които търсят повече индивидуалност, залагат на красивия външен вид, но не пренебрегват и важни качества като практичността. Френското комби е повече от достойна алтернатива на немските представители в класа, които отдавна имат специално място сред почитателите на комбитата. Ако търсите автомобил с голям багажник от D сегмента, не пропускайте да разгледате и тествате 508 SW. Готов съм да се обзаложа, че ще останете изненадани. И то приятно.

Ангел Сергеев



Още по темата

Новото Peugeot 2008 – малък SUV за градската джунгла

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Peugeot 3008 – на гребена на вълната

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ