www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новото Renault Clio: технологии, облечени в дизайнерски костюм

11.07.2019 | Тест драйв | 38141 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


От 7 години насам най-важният фактор при избор на нов автомобил в Европа е външният дизайн. Лично аз не виждам здрав разум в този факт, но това казва статистиката. И щом тя не е дело на български експерти, аз няма как да не вярвам на резултатите. Точно екстериорният дизайн, по френски елегантен, беше едно от най-силните качества на 4-тото поколение Clio и напълно логично, още от появяването си, то завладя сетивата на европейците. Трайно окупира първата позиция в най-големият по обем сегмент си и се превърна във втората най-продавана кола на Стария континент измежду всички автомобили.



Е, НОВОТО CLIO ЧАК ТОЛКОВА ЛИ Е РАЗЛИЧНО? 

5-тото поколение на модела запазва вълнуващите външни линии на предшественика си, няма начин да го сбъркаме. Но същевременно го модернизира и влага нова доминираща линия на въздействие – динамиката. Страничният профил остава елегантен, но купето е значително по-ниско – ако в предната част само с 8 мм, то към задния спойлер разликата стига до цели 48 мм. Това дава нова спортна стойка със силно снижаваща ще в задната част. Новото Renault Clio е първият модел, оборудван с въздушни дефлектори на арките на предните колела. Освен като ярък щрих към динамичното излъчване, те служат за ограничаване на триенето, подобряват аеродинамиката и намаляват разхода на гориво. Full LED светлините и хромираните рамки на страничните стъкла пък придават допълнително чувство за стил.

Външните размери на новия модел са намалени – то е 12 мм по-късо и значително по-ниско. Въпреки това вътрешното пространство за пътници и товари е увеличено. Багажникът за удобство е с двоен под и обем 391 литра, плюс допълнителни хитро разположени из купето 26 литра за съхранение на вещи. Уникалният субуфер Fresh Air SpeakerTM (FAS) на първокласната аудиосистема BOSE прави премиерата си именно в този важен модел на Renault. Той не отнема от ценното място в багажника, а е напълно интегриран и вграден в тапицерията на задната лява странична част. FAS, освен че осигурява як саунд за всяка седалка, позволява дълбоко и мощно възпроизвеждане на ниските честоти, без да е необходим по-голям, конвенционален субуфер.  



А КОМФОРТЪТ В КУПЕТО? 

Ако при външния дизайн на Clio 5 говорим за еволюция, то в интериора категорично става дума за революция. Ще започна с две новости, които много ми харесват. По-рано винаги ме е озадачавал размерът на воланите в повечето френски коли – бяха ненужно големи. Тук воланът е доста по-малък и елегантен, скъсен е и лостът на скоростите. Лично за мен положително е и връщането на няколко бутона, тип „клавиши на пиано“, за по-директно и по-лесно управление на климатика и други функции. Оформлението пак  е оригинално и интересно,  но сега усещането за стил, лукс и ергономичност е тотално различно. Фини качествени материали, меки покрития навсякъде около мен.  Осигурено е повече пространство, за да се интегрират повече модерни технологии, включени в изцяло новият „Интелигентен кокпит“. Основен негов компонент е 9,3-инчовият мултимедиен дисплей - най-големият досега в модел на Renault. Вертикален и леко извит екран, ориентиран приоритетно към водача, е с подобрена видимост и от него се контролират всички настройки на мултимедийната, навигационната и други системи в автомобила. За първи път в новото Clio традиционният аналогов дисплей е заменен от цифров екран с размер до 10 инча, който виждаме само при високите сегменти. TFT екранът се използва за персонализация, може да изобразява и GPS навигация.Всъщност всеки собственик на новото Clio може да създаде автомобил по свой образ, благодарение на гама пакети за персонализация, като избере  вида и цветовата гама в купето.



ИНОВАТИВНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ НАИСТИНА ЛИ СА ПОЛЕЗНИ ИЛИ СА САМО ЗА ПИНИЗ? 

Категорично мога да кажа, че в момента това е най-иновативния автомобил в цялата гама на марката. Този изключително важен модел е първото Renault, в което се появяват 360-градусова камера и активна система за аварийно спиране със засичане на велосипедисти и пешеходци. Всъщност този уж обикновен, функционален градски автомобил прави първите крачки към автономното движение, като в следващите 3 години Groupe Renault възнамерява да оборудва с тези супер технологии 15 модела и на практика да ги направи достъпни за масово ползване. 

Всички системи, подпомагащи шофирането и паркирането, са обединени под името EASY DRIVE. Най-силно ме впечатли тази за поддържане на лентата на движение и автоматично спиране и потегляне при натоварено движение. Тя всъщност е основен елемент от ниво 2 на автономното управление и в пъти намалява риска. Предна камера следи да не напускам лентата, при това работи значително по-добре, отколкото дори при високите класове на някои други марки – не ме лашка от едната ограничителна линия до другата, а твърдо ме държи в средата на лентата. Радар пък засича колите пред мен, като чрез адаптивния круиз контрол с функция Stop & Go мога да спазвам избрана от мен дистанция, включително с автоматично  спиране и след това потегляне отново заедно с трафика. Активна е на практика при всякаква скорост - от 0 до 160 км/ч.



ИМА ЛИ АСИСТЕНТИ ЗА БЕЗОПАСНО ШОФИРАНЕ? 

Безопасността е приоритет за Clio и имам на разположение куп асистенти – разпознаване на пътните знаци и предупреждение за превишена скорост, автоматична смяна на къси и дълги светлини, а системата за предупреждение при наличие на обекти в сляпата точка използва вече радари вместо сензори и така още по-прецизно отчита дистанцията и скоростта на автомобилите. И още нещо важно за всеки градски специалист: с Clio 5 паркирането е песен. Не само камера за заден ход, но за първи път и 360-градусова, която изважда в едно изображение картината от 4 камери, следящи зоните около колата. Успоредно с това 12 ултразвукови сензора подпомагат водача при маневрите, като указват присъствието на препятствия или обекти. А ако и това не е достатъчно, мога просто да разчитам на усъвършенстваната система Easy Park Assist при успоредно, перпендикулярно или диагонално паркиране. Сензорите управляват движението на волана, докато аз трябва просто да натискам педалите и да работя със скоростите. 

Пак за първи път, сега Renault Clio е налично с настройки MULTI-SENSE за персонализирано изживяване при шофиране, които досега присъстват само в автомобилите от по-високите сегменти. Регулирайки настройките на двигателя, кормилното управление, интериорното осветление и конфигурацията на цифровия екран, който заменя циферблатите, вече мога да напасна автомобила според настроението си, сякаш разполагам с няколко автомобила, събрани в един.Имам избор измежду три режима:Eco, Sport и My Sense.



МОЩНОСТ ИЛИ ИКОНОМИЧНОСТ? СТАВА ЛИ ЗА КАРАНЕ? 

Гамата двигатели в 5-то поколение Clio е нова, голяма и разнообразна. На почит е бензинът. Палитрата започва с два изгодни за покупка и икономични за употреба агрегата – атмосферни 1-литрови SCe 65 и 75 коня с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Те са перфектни за интензивно каране в града. За първи път в гамата на Renault тук се появява 3-цилиднров двигател 1,0 TCe с турбокомпресор, двойно променливо газоразпределение на всмукателния клапан и специално покритие на буталата. Със 100 коня и 160 Нм въртящ момент двигателят от ново поколение получава допълнителни 10 к.с. и 20 Нм въртящ момент в сравнение с досегашния TCe 90 и същевременно може да се похвали с по-ниски разход на гориво и CO2 емисии. Моторът ще бъде наличен и във версия с два вида гориво (бензин и LPG) за максимална икономия и намалени вредни емисии. Но, безспорно, максимално удоволствие от шофирането ми даде агрегатът 1,3 TCe GPF, който прави своя дебют в новото Clio, след като вече се доказа в Captur, Megane и Kadjar. 130 коня, 240 Нм въртящ момент, 7-степенна EDC трансмисия с двоен съединител и бутони за управление, монтирани на волана. 

Макар и низвергнат в Европа, дизелът още е силен за французите. Един двигател с две мощности - 1,5 Blue dCi, адаптиран за интензивна употреба и от корпоративни клиенти. Този мотор е усъвършенстван със системата за селективна каталитична редукция (SCR), считана за най-ефективното решение за последващо третиране на азотен оксид (NOx), за да отговаря на новите стандарти за контрол на замърсяването. Налични са две версии: 85 к.с./220 Нм за икономично шофиране и 115 к.с./260 Нм за по-висока динамика. 6-степенната механична трансмисия намалява оборотите при скорост над 110 км/ч, което прави извънградското шофиране изключително икономично.



И това не е всичко! Всъщност най-интересната новина за задвижването на новия модел се казва E-TECH и предстои да стане факт през следващата 2020 г. Хибриден задвижващ агрегат, изцяло разработен и патентован от Renault Engineering. Отново логично, за въвеждането на тази иновация, Groupe Renault избира най-важния си модел, властелинът на субкомпактния клас: Clio. E-TECH използва специално проектирани нови компоненти - модерен 1,6-литров бензинов двигател, преработен специално за случая, придружен от два електрически мотора, иновативна скоростна кутия с множество режими и батерия с капацитет 1,2 kWh. Хибридната технология осигурява максимална икономичност, в съчетание с моментални реакции, ефективност и бърза рекуперация на енергията при намаляване на скоростта. Регенеративното спиране, подобно на това при електрическите автомобили ще ни позволява да шофираме в града до 80% от времето в изцяло електрически режим. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода в сравнение със стандартния бензинов ДВГ в градски цикъл. 

В продължение на почти 30 години Clio се утвърждава като ефективен и функционален автомобил за ежедневието. Над 15 милиона коли от този модел, най-продаваният автомобил във Франция, най-популярното Renault в историята. И въпреки че е масов и достъпен любимец,  продължава да прави широко достъпни най-модерните автомобилни иновации. Обърнахте ли внимание колко пъти отбелязах, че нещо в Clio 5 се използва за първи път – в модела, в този клас или дори в Groupe Renault? Ще ви помогна: цели 14 са тотално новите технологии. 

Борислав Цаков – Евора, Португалия



Още по темата

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

Renault ZOE с нова батерия за 400 километра на ток

Renault Meganе Grandtour пасва и на германци, и на нас, българите

Renault Megane Sedan комбинира практичността със стил и престижно излъчване

Nissan Note – практичността във висшата й форма





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ