www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

16.04.2019 | Тест драйв | 48388 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


... и 5 такива, които са (почти) задължителни

BMW i8 не е обикновен автомобил. Да, най-вероятно сте чували това клише за доста модели, но баварската хибридна кола си е буквално като машина от бъдещето – дори и днес, около четири години след първоначалното си лансиране. Точно там е магията на i8 – въпреки че говорим за сериен автомобил, който се продава вече няколко години, спортното купе продължава да изглежда все едно току-що е кацнало на Земята. И е тук за малко, за да ни вдъхне кураж, че автомобилната индустрия я очаква шеметно развитие.

Вярвате или не, това превозно средство получи фейслифт – онзи термин, който най-често използваме за цялостно обновление на даден продукт. Тук обаче трябва да разполагате с доста солидни познания, за да успеете да различите визуалните разлики спрямо преди. Под крещящо оформения екстериор, който впрочем има и сериозна аеродинамична функция, се крие също толкова ексцентрично задвижване – малък бензинов двигател между двете оси с 231 к.с. и електромотор със 143 к.с. на предната ос.

И тъй като, както стана дума, i8 е далеч извън рамките на стереотипа, и ние ще се опитаме да бъдем такива. Нямаме намерение да ви разказваме в подробности как се държи хибридната спортна кола в завои, нито пък ще ви говорим за разхода на гориво – всичко това сме правили в предишни ревюта. Този път ще ви разкажем какво има смисъл да правите зад волана на i8 и какво е добре по-скоро да пропуснете.



- Ако притежавате или по една или друга причина карате i8, моля ви – не казвайте, че сте се сдобили с купето поради екологичното си съзнание! Наистина – i8 може да бъде икономичен в определени режими, но идеята му не е такава ни най-малко. След като можете да отделите над 250 000 лв. за автомобил с висока мощност и подчертано спортен характер, то сигурни сме – вредните емисии не са били приоритет при избора на машина.

- Не планирайте сериозни пътувания. В известна степен, i8 може да бъде използван за дълги преходи, но в най-добрия случай на борда ще бъдат двама. С много малко багаж. Купето има малък багажник в задната част, който освен всичко останало трябва да приюти устройството за включване към електрическата мрежа при зареждане. На задните седалки се събира по една раница – честно, казваме го от опит. Не забравяйте да сложите коланите дори и на багажа.



- Не прекалявайте с демонстрациите. Сериозно – не сте зад волана на IS-ка от 90-те с шпер, нито пък имате „осмак“ под капака, с който да се перчите. Този автомобил е от една съвсем различна школа, бъдете джентълмени и се наслаждавайте на всеки един момент зад волана. Гарантирано – дори и да минете безкрайно бавно покрай тълпата, ще бъдете забелязани. Дори много.

- Не се опитвайте да дрифтите. Да, красиво е и привлича вниманието, но отново не подхожда на натурата на i8. Най-вероятно няма и да се справите толкова добре, колкото очаквате – дори с напълно изключени електронни системи, купето буквално дава нови дефиниции на някои от законите на физиката.

- И накрая – не пропускайте възможността да натиснете педала докрай. Направете няколко пробни ускорения, почувствайте колата и си намерете чиста отсечка. Не прекалявайте, разбира се, но не се страхувайте да настъпите i8 – толкова, колкото се чувствате комфортно. Направете го и тогава ни благодарете.



Приемаме, че вече имате основни познания за колата. Имате представа какво не трябва да правите с нея, за да сте в тон с цялостната й концепция. И за да не станете за смях, разбира се. Не пропускайте обаче да направите следното:

- Задължително си поиграйте с режимите на движение. Опитайте чисто електрическата тяга, но дайте и път на хибридната мощ – микс от двигателя с вътрешно горене и електромотора.

- Спирайте късно в завоите – i8 харесва това. Разпределението на масите е съвършено, рязкото намаляване на скоростта няма да попречи на усещането за прецизен контрол във всеки един момент. Напротив – ще ви хареса, още повече като знаете, че по този начин регенерирате повече енергия.

- Споделете пътуването с приятели и любими хора. Разбира се, най-голямо удоволствие винаги ще изпитвате вие като шофьор, но реакциите и коментарите на добре осведомените и на напълно незапознати с автомобилите ще сложат още по-голяма усмивка на лицето ви. От „за тези пари бих си взел два 3-стайни“ до „сигурен ли си, че този завой няма да го изпуснеш“ – има какво да чуете.



- Проучете машината добре. Гледайте клипчета в интернет, прочетете статии за нея, изгубете няколко часа в ръчно изследване на функциите. В много отношения i8 е много далеч от общо приетите разбирания за автомобил – ще го научите още при първото влизане. Не, наистина - става дума дори за самото влизане и излизане.

- Останете позитивни с всички, които проявят интерес към колата. В началото това звучи лесно, забавно и много приятно, но с времето ще се срещнете с тълпи от хора (без бъзик!), които ще искат да видят и докоснат i8. Обърнете им внимание, надали ще видят подобна кола в близко бъдеще, а какво по-приятно от това да разберат, че шофьорът й е nice guy с чувство за хумор и афинитет към хубави машини.

Ангел Сергеев

Снимки: Александър Тодоров



Още по темата

BMW i8: да изчезнеш за 4 секунди





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ