www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Honda Civic – спортен и различен, както винаги

25.07.2012 | Тест драйв | 7125 прочитания | Автор:
A+ | A-


Точно преди 40 години през юли месец светът вижда за първи път бъдещата легенда Honda Civic. Още тогава японците оборудват компактния си модел с доста напредничави за времето технологии, между които независимо окачване отпред и отзад. С времето в машината биват монтирани доста сполучливи двигатели, станали образци за японското автомобилостроене. През последните години пък Civic рязко промени сдържаното си излъчване и се превърна в един от най-отличимите представители на Honda в цялата им история. Именно този модерен дух колата се опитва да запази и в деветото си поред поколение. 
Макар и визията вече да не е „космическа“, както в предшественика, автомобилът продължава да се откроява сериозно от останалите конкуренти в сегмента. Предницата вече е по-остра, двуцветна, няма я стъклената решетка, а място са намерили LED-дневни светлини. Липсва и триъгълната симетрия от миналия модел, която откривахме под формата на светлини за мъгла отпред и ауспухови накрайници отзад. Дизайнът на задната част е изцяло въпрос на вкус – на някои допада доста, други го намират за прекалено ексцентричен. Именно поради него пространството на втория ред седалки е малко по-ограничено, но все пак – търпимо. Дръжките на задните врати отново са качени високо в задната част. В страничните огледала пък фино са внедрени мигачи. Като цяло, стилът и характерът на модела са запазени, агресията е все още налице, но излъчването е малко по-сдържано от преди.  
Нещо подобно като тенденция се наблюдава и в интериора – навигацията е свалена на централната конзола, а пред погледа на водача остава малък цветен информационен дисплей. Наистина, тази концепция изглежда по-функционална от предишната, като в никакъв случай не е пострадала ексклузивността на салона. Материалите са обработени по завиден начин, като най-силно впечатление прави приятният на допир волан. Странно, но все пак – не натрапчиво или досадно, впечатление оставят преобладаващите големи бутони – за стартиране на мотора, за включване на „пестеливия“ режим Econ, за контрола на музиката от кормилото и тези за отваряне на предния капак и резервоара. Хубава атмосфера създава стъкленият покрив, особено при нощно движение из града или през красиви местности, макар и да остава винаги затворен. Другата интересна стъклена повърхност в салона – задното стъкло, честно казано – остава малко неразбираема за мен. На практика, прозорецът е разделен на две части, като основен недостатък е наличието на доста дебела колона помежду им, която осезаемо намалява видимостта назад. Немалки забележки също могат да се отправят и към инфотеймънт системата и по-скоро към невъзможността й да се свърза лесно с мобилни комуникационни апарати. Казано директно – по време на цялото тестово каране, модерната „джаджа“ не можа да се connect-не и да просвири нито едно от три интелигентни устройства. 
Най-важното в един автомобил си остава движението му и поведението му на пътя. Тук Honda Civic печели много точки – страхотен 2,2-литров дизелов мотор със 150 конски сили, стегнато окачване и директно управление. Задвижващият агрегат се отличава с доста директна реакция при натискане на педала за газта, особено, когато е в турбо-оборотите. Без проблеми се справя с изпреварвания, изкачвания или икономично движение по прав път. Истинско удоволствие е карането по планински път, където и трите по-горе споменати системи предразполагат към спортно шофиране – рязко взимане на завои, ниски предавки с постоянно динамично ускорение и пълна газ на правите. Определено добрият баланс за по-спортни натури е намерен и Civic оставя у водача постоянното желание да се качи и да кормува отново. Въпреки агресивния стил на возене, двигателят изразходи едва 7,5 л/100 км нафта в града и около 6/100 по планинските завои на прохода Петрохан. Тук задължително е редно да се отбележи перфектната намеса на старт-стоп системата, която се активира почти мигновено след спиране и не изнервя с бавна намеса при тръгване. Със сигурност едно спокойно и равномерно пътуване ще коства доста по-малко енергия на агрегата, от колкото при нашето изпитание.
Трудно ми е да определя точно хората, които представляват таргет групата на новото поколение на Civic. Ако се вгледаме по улиците на България – любители и на марката, и на модела не липсват изобщо. И това е разбираемо – и в миналото, и сега Honda винаги е предлагал нетрадиционни решения, качествена техника и, като цяло - въздействащи автомобили. Може би последната засега генерация на компактното возило ще се хареса най-много на хората с по-разчупен начин на живот – много пътувания, адреналинови емоции и постоянно открояване от останалите.

Ангел Сергеев



Още по темата

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ