www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

20.11.2018 | Тест драйв | 67768 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Наименованието Rifter е непознато до момента в гамата на Peugeot. Самият автомобил също спокойно мога да нарека нов, макар че на практика наследява един много добре познат модел на френския производител. Милиони са клиентите в целия свят, които в последните десетилетия са избирали за свой партньор многофункционалния Partner. Чисто товарната версия на този предан служител в бизнес начинанията продължава да се нарича така и дори става още по-добър – наскоро бе избран за ван на 2019 г., заедно с двама свои еднояйчни близнаци, носещи други лога. Затова пък пътническата му версия, с възможност за 5 или 7 места, вече се казва Rifter, има тотално различен облик и носи съвсем нов дух. 



За кого е предназначен?

Новият Peugeot Rifter е наистина един многофункционален и практичен автомобил с огромен вътрешен обем, събран в сравнително компактна външна форма. Той предлага модулно и лесно за адаптация пространство. Оптимизираната му архитектура дава възможност за версии с 5 и 7 места в две дължини на купето - Standard (4,40 м) и Long (4,75 м). Последната добавя повече дължина, както към междуосието, така и към надвеса за максимално вътрешно пространство. Багажникът има товарен капацитет, вариращ от 775 литра (до кората на багажника във версията с 5 места и стандартна дължина) и достига до 4 000 литра (до тавана във версията с увеличена дължина и при сгънати седалки).Rifter ще допадне на много и различен тип клиенти. Добра работа би вършил за малък личен бизнес – има място за много и обемисти товари и вози до 7 души. Може да е идеален вариант и за семейства с деца и повечко багаж - на всяка от седалките на 2-рия ред може да бъде поставено детско столче. Подходящ е и за активно живеещи млади хора, които непрекъснато търсят нови приключения и дестинации и често се впускат в интересни пътешествия. 



Ама това SUV ли е?

Всъщност не, но Rifter е откраднал много от стилистиката и атрибутите на този тип силно търсени автомобили - голям клирънс, големи колела, големи протектори на праговете на вратите, отстрани на каросерията и под предната и задната брони. А смелите авантюристи спокойно могат да излязат и извън гладките пътища, като изберат функцията Advanced Grip Control (Усъвършенстван контрол на сцеплението). Системата работи в комбинация с функцията Hill Assist Descent Control (Помощ при спускане по наклон), която поддържа автоматично оптимална скорост по стръмни склонове.



А двигателите какви са?

Задвижващите агрегати са модерни, достатъчно мощни, гъвкави и икономични. В момента бензиновият мотор е само един - PureTech 110 к.с., със Стоп/Старт система (S&S) и 5-степенна механична скоростна кутия, който се характеризира с много нисък разход на гориво. От следващата година вече наличен ще е и по-мощен PureTech 130 к.с., пак със S&S и 8-степенен автомат (EAT8). Той ще е оборудван, според влезлите току що в сила европейски еко изисквания,  с филтър за твърди частици за намаляване на вредните емисии. Дизеловият двигател, който се вгражда в Rifter, е само един - 1.5 BlueHDi, но с три различни мощности. Най-икономичният вариант е 75 к.с., с 5-степенна механична трансмисия. Средният е 110 к.с., пак  с 5-степенна ръчна скоростна кутия, като при него има и версия със S&S, която също е с много нисък разход на гориво. Най-мощният дизел е 130 к.с., оборудван със S&S система, с  два варианта на скоростни кутии - 8-степенен автомат (EAT8) или 6-степенна механична. Тестовият ми автомобил беше точно с този двигател и ръчни скорости. Точно каквото очаквах - икономичен, тих и балансиран, много приятен за каране. Учудващото в него е динамиката, която позволява. Обемното и нелеко купе достига 100 за 10,4 секунди, а максималната скорост е 183 км/ч.



За града става ли?

Въпреки внушителните вътрешни обеми, външният дизайн е компактен и събран. Rifter е учудващо маневрен, лесен за паркиране или пък за провиране по централните градски улички. А и, както вече отбелязах, двигателите осигуряват добра комбинация от динамика и нисък разход на гориво. Аз тествах варианта с най-големият дизел с ръчна скоростна кутия и в града той изгори 8,1 литра нафта за 100 км пробег. 



А оборудването?

Автомобилът, който карах, беше с максималното ниво на екипировка. Спокойно мога да кажа, че той ми предложи всички необходими за безопасно и приятно пътуване системи, с които бих разполагал и в лимузина от висок клас. Безключов достъп и стартиране, разпознаване на ограничителните пътни знаци, контрол за ненапускане на лентата за движение, предупреждение за необходимост от почивка за водача, фарове, следящи завоя и автоматично превключване къси/дълги, 2-зонов климатроник, отопляеми седалки, че дори и индукционно зареждане за смартфон.  

Rifter, както и всички модели на френския Лъв, също е оборудван с налагания от Peugeot i-Cockpit®, при който таблото с контролните уреди е разположено високо над волана, на нивото на очите, което позволява да следим всичко, без да отклоняваме погледа си. Признавам, че преди време, когато тази идея се появи, тя ми се видя малко прекалено новаторска. Факт е обаче, че започнах да я оценявам и приемам все по-добре. Конкретно в новия ван с удоволствие установих, че е оправено и последното нещо, което бе останало леко да ме дразни – досега стрелките на скоростомера и оборотомера се движеха огледално, в противоположни посоки. Това явно беше сътворено от френските дизайнери и тяхното усещане за симетрия, без да се следва логиката.  Докато сега най-после има връщане към разумната традиция и те се движат успоредно, от ляво на дясно. 

Голям 8-инчов цветен сензорен екран осигурява свързаност. Разположен на една ръка разстояние, той включва два USB порта, жак, Bluetooth връзка и безжично зарядно. Системата се допълва от Mirror Screen, съвместима с Mirror Link, Apple Carplay и Android Auto. Свързана 3D навигация включва гласово управление и позволява търсене на интересни места по лесен и интуитивен начин. Тя взема предвид информацията за пътната обстановка в реално време (TomTom Traffic) и може да изписва информацията за паркинги, бензиностанции и даже прогнозата за времето.



В заключение

Дори не си и помисляйте, че това е просто една малко подобрена и по-луксозна „баничарка“. Новият Peugeot Rifter  разполага със здравината и издръжливостта да се справи добре както в града, така и на дълъг път, та дори и в най-трудни терени и условия. Той е удобен, практичен, многофункционален и технически модерен, с оборудване от най-ново поколение. Цените стартират от малко под 38 000 лв., докато тази супер оборудвана GT Line версия е с цена 52 400 лв.

Борислав Цаков



Още по темата

Peugeot 3008 – на гребена на вълната

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

Peugeot 3008 предлага перфектна комбинация от различни качества

Уроци по фейслифт с Peugeot RCZ

Renault Twingo RS – последният мохикан





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ