www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW X4 – шофьорският SUV

05.11.2018 | Тест драйв | 77458 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Кризата на средната възраст при мъжете има различни проявления при отделните индивиди – някои започват да се притесняват твърде много за здравето си, други губят желание за активен живот, а трети просто започват да пестят силите си. Има и такива обаче, които след определена възраст започват да променят начина си на живот в положителна посока – поемат на пътешествие, започват да практикуват екстремни спортове или... си купуват SUV кола.

В автомобилни години, криза на средната възраст означава даден модел да навърши около три или четири години на пазара. Някъде по това време ставаме свидетели на често сериозни промени. BMW X4 е доста интересен пример в тази връзка, тъй като моделът от първо поколение така и не изживя своята криза на средната възраст – след около само четири години на пазара машината беше пенсионирана и заменена от чисто нов наследник.



Причината за това се крие най-вероятно в идеята, която стои зад оригиналния Х4 – този модел беше по-скоро експеримент, когато SUV пазарът все още не беше толкова отворен към така нарачените купе-SUV коли. Джипката със спортна форма се появи към средата на жизнения цикъл на Х3, на който се базира, и именно това обуславя краткия й престой в шоурума. На хоризонта имаме нов Х3, което логично значи, че Х4 също беше заменен. Очевидно експериментът е успешен за BMW, тъй като този път не бе изчакано много време след появата на „донора“ Х3. Баварците продадоха повече екземпляри, отколкото всеки е очаквал, и сега за новия Х4 остава задачата да брани вече създаденото реноме.



Макар и по-скоро еволюция на своя предшественик, моделът, дори и на пръв поглед, загатва какво можем да очакваме. Фокусът тук пада върху динамиката и спортното усещане зад волана – за това намекват по-мускулестите арки на калниците, като цяло по-големите колела, по-широката радиаторна решетка и дори още по-късият преден надвес. Възприятието на целия този микс е доста лично усещане, но никой не може да отрече, че внушението за по-спортен автомобил е постигнато еднозначно.



А въпросното усещане не е само свързано с дизайна. Х4 споделя задвижването си изцяло с Х3, което значи, че под капака имаме доказани турбо мотори и може би най-добрия автоматик сред масовите автомобили. xDrive системата пък е допълнително оптимизирана и доставя енергично тягата от мотора към четирите колела.

Голямата разлика идва от настройката на окачването, което е доста по-твърдо и спортно ориентирано от това на Х3. Резултатът е допълнителен натиск върху ключовите за даден завой колела, което пък води до наистина огромно ниво на сцепление. Толкова високо, че дори голямото тегло на колата и високият й център на тежестта не успяват да развалят неутралното поведение в крива. Всичко казано дотук се покачва с една степен при версиите M40i и M40d, които идват със стандартно M Performance oкачване с адаптивни амортисьори.

Разбира се, цялата тази острота в реакциите води до неизвестни неудобства при регулярно пътуване, но нищо извън приетото за нормално.



Двигателите. Тук драми и изненади няма. Най-търсеният вариант на все пак бюджетно ориентиран пазар като нашият сигурно ще бъде 20d, който залага на 4-цилиндров дизел със 190 к.с. Истината е, че с този агрегат няма да ви липсва нищо – подходящ е за магистрала, за завои, за градско – на практика за всякаква пътна среда, в която можете да изпаднете.

Но едва когато се качите на 6-цилиндровия 30d или още повече M40d разбирате, че самият автомобил е способен на много повече. Редовите „шестаци“ имат мощност в запас за абсолютно всяка ситуация, в която попаднете, дори и най-естремните. А дори и доста повече, отколкото 99% от шофьорите могат (а и трябва) да използват.



Ако трябва да обобщим целта и постигнатото с новия Х4, смело можем да кажем, че планът е проработил. Новият купе-SUV изважда на яве, доколкото натурата на този клас автомобили позволява, най-спортните и динамични черти. Двигателите са сред образците не само в този сегмент, а настройката на окачването и кормилния механизъм извличат най-доброто от все пак голямата и относително тежка машина. Зад волана на Х4 ще разполагате с много сцепление, достатъчно мощност и добра отзивчивост от волана. Разбира се, еквивалентно мощна 3-та Серия, например, ще ви остави много по-адреналинови спомени в планината, но в крайна сметка тук говорим за SUV автомобил – такъв, който може да превози доста удобно семейството ви на почивка и да събере (почти) целия ви багаж. 

Ангел Сергеев

Снимки: BMW България







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ