www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

28.06.2018 | Тест драйв | 112846 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


На пръв поглед, от разстояние, това си е обикновен седан. Вярно – Sерия 5 на баварците е един от най-добрите на пазара, но все пак нормален автомобил от премиум клас. Когато обаче пристъпиш по-близо до него, забелязваш детайли, които издават малко по-специфичен характер. Джантите имат различен дизайн, който не можеш да видиш всеки ден на улицата. Отстрани на изходите за отвеждане на въздушните струи има деликатни лога, а на задния капак е изписано дискретно само едно: М5. За нас, които сме луди по спортните автомобили и винаги търсим повече скорост, това кратко означение казва много. Просто „М“ е най-мощната буква в азбуката.



Караме новото 6-то поколение на големия бърз седан в Словения при разнообразни условия. Разрешените на магистралите 130 км/ч служат само за лека разгрявка и автомобилът едва качва над 2000 оборота. Малко след това излизаме по междуградски пътчета, където колите не са много, както и пътните полицаи с камери (слава Богу!). Там вече се усети истинската динамика, на която този автомобил е способен – само докосвам педала на газта и следва мигновена реакция, при това точно такава, каквато я очаквам и искам. Следва здраво катерене и спускания по планински път, който предлага яки наклони и кадаиф от завои. Тук вече, освен мощността, усещам и нещо повече – перфектен контрол върху всеки сантиметър от настилката, все едно дали колелата са върху чист асфалт, песъчлив банкет или пълни с вода неравности. Явно новото BMW M5 крие огромен брой изненади и технологични иновации, които доста го отличават от предшествениците му.



Даже и бебетата знаят: на 4 крака си по-стабилен!

Най-съществената промяна е в задвижването. Точно при новото М5 дебютира M xDrive. Сърцето на тази система е интелигентния контролен блок със специфичен М-софтуер. Той перфектно комбинира пъргавината и прецизността на класическото задно предаване със сцеплението и контрола, които ни дава задвижването на 4-те колела, като напълно запазва перфектната динамика, независимо от терена и условията на пътя. Ако е включена система за динамичен контрол (DSC), тя автоматично дава приоритет на задните колела и включва предните, само когато това е необходимо. Но е хубаво, че и аз по мое желание имам възможност да я изключа, също както и да избера режима на задвижване - 4WD, 4WD Sport или 2WD. По времето, докато съм със задвижване на 4-те колела, усещам пълен контрол върху настилката, сякаш колата е прилепнала към асфалта. Но пък удоволствието да караш мощен автомобил със задно предаване е несравнимо. Затова помага и активния М-диференциал, който прецизно разпределя силата между задните колела.



Че е още по-мощен, няма съмнение.

Това е последната версия на 4.4-литровия V8 мотор, разполагащ с M TwinPower Turbo технология. 600 коня и по-висок въртящ момент от 750 Нм. Триковете на инженерите включват още: по-високо налягяне в инжекционната система – до 350 бара, нови компресори, усъвършенствано смазване и по-добро охлаждане. Към всичко това трябва да се добави и модифицирана и олекотена ауспухова система, която обаче не нарушава уникалността на познатия саунд на мотора. М5 не е типичен спортен автомобил, а 4-врат, сравнително голям седан. Въпреки това при рязко набиране се изстрелва до 100 за 3.4 секунди, а 200 км/ч скоростомерът  показва само 11.1 секунди след старта.



Хей, трансмисията също е важна…

M Steptronic е 8-степенна автоматична скоростна кутия с интелигентно управление Drivelogic. Настроена е точно така, че да може максимално добре да предава мощта от двигателя към M xDrive задвижването. Намалено е времето за смяна на предавките, а и съотношенията са оптимизирани. Разполагах с перца на волана, за да мога сам да избирам предавките, но си признавам, че не ми се наложи да ги използвам. Автоматичният режим е изключително бърз и прецизен, така че гарантира постоянно чудесна динамика. А когато карах спокойно и с нормална скорост, настройките рязко се промениха, което намали значително разхода на гориво.



Кокпит, фокусиран приоритетно към водача

Новият M5 има буен нрав, кани те да го предизвикваш и е готов във всеки момент да се впуснете в екстремни приключения. За да извлечеш максимума от неговите възможности, трябва добре да се подготвиш и да подбираш правилните настройки. А и това често се случва при високи скорости. Затова всичко е така направено, че да е максимално удобно най-вече на този, който кара. Освен това непрекъснато ти трябва много информация, както за условията навън, така и от навигацията, а и от всички системи в колата. В големия инструментален панел е интегриран допълнителен контролен дисплей. На него, освен скорост и обороти, се изважда още информация за режима на скоростната кутия, за моментните настройки на окачването и задвижването и т.н. Най-важната информация, която вие си изберете, може да се проектира и на челното стъкло от Head-up дисплей, който не само е оптимизиран според нуждите, но и размерът му е увеличен с цели 70%.



А колко ли харчи този суперавтомобил? Става ли за всекидневна употреба?

Досега ви описвах типичен спортист, темпераментен, мощен и бърз, с усъвършенствано xDrive задвижване и куп системи за контрол и стабилност. Въпреки това, при нормално каране средният разход на гориво не надхвърля 10.5 литра бензин на 100 км пробег. Е, когато се заиграете, картинката се променя чувствително. Но все пак говорим за голям и тежък седан, а не за малка и олекотена бегачка. Пространствата в купето са си като при луксозен и комфортен автомобил, както за 5-ма души, така и за багаж – обемът за товарене отзад е 530 литра.



В заключение

BMW M5 е толкова гъвкав, че всъщност вие можете да изберете какъв да бъде и да си го настроите според конкретните условия и вашето желание в момента. С него можете да се пуснете на която и да било писта – той е мощен, бърз, стабилен и лесно го държите под контрол. Същевременно може да бъде комфортен, добре оборудван и икономичен автомобил за дълго пътуване със семейство и багаж. Премиум луксозен седан, подходящ и за возене, но в най-голяма степен – за яко каране. Стига да можете да си го позволите. С добро оборудване и екипировка цената на колата може да надхвърли 200 хиляди лева. Но си струва човек да даде всеки един от тях.

Борислав Цаков



Още по темата

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата

Volvo XC60 – Кои германци...?





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ