www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse

23.05.2018 | Тест драйв | 61916 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Помните ли Mitsubishi Eclipse? Това беше онзи симпатичен спортен автомобил, който компанията произвеждаше в четири поколения между 1989 и 2011 г. и който беше част от вълната японски купета, заляли света през 90-те години на миналия век. Спомняме си го с носталгия и само можете да си представите вълнението ни, когато преди около година Mitsu каза, че връща Eclipse на поточната линия. Но надеждите бяха напразни – във времена, в които SUV сегмента буквално изяжда всичко различно и интересно на пазара, някак в крайна сметка без изненада дойде фактът, че Eclipse всъщност е нов кросоувър. А от там и пълното му име – Eclipse Cross.

И така, чувайки Eclipse, вече трябва да си представяме автомобил приблизително голям колкото Nissan Qashqai, SEAT Ateca, Renault Kadjar и Toyota RAV4. Това не е задължително негативно явление, тъй като марката все пак трябва да се изхранва отнякъде, а и да захранва бъдещите си проекти, откъдето можем да се надяваме да видим и нова спортна кола. С две думи – ако Eclipse Cross ще бъде cash cow-a на марката, който ще я върне към живот, ще преглътнем името.



На външен вид джипката е точно това, което можем да очакваме от Mitsubishi в момента. Долната половина от каросерията има по-грубоват вид благодарение на пластмасовите и алуминиеви предпазни панели, а това ни връща към офроуд наследството, с което японците могат да се похвалят. В горната си част пък колата показва далеч по-модерни форми и линии, като това е нещо, с което вече свикнахме от актуалното поколение Outlander. И определено, поне по личното ми мнение, фината дозировка на дръзки и атлетични линии спрямо класическите визуални кросоувър решения превръщат машината в най-добре изглеждащият SUV на марката в неговата история. Да не забравяме, че Cross е първата цялостна работа на новия ръководител на дизайна в марката, Цунехиро Кунимото, който пристигна преди около три години от Nissan.

Тук всъщност присъства голяма доза ирония. Именно Nissan, чрез алианса Renault-Nissan, се превърна в основен акционер в Mitsubishi и на практика ще поема основна роля в създаването на бъдещите продукти на фирмата. С две думи, бивш член на Nissan рисува последният така да се каже истински модел на Mitsubishi преди марката да влезе в корпорацията Renault-Nissan – съдбата си прави шеги понякога, нали...



По размери Eclipse Cross попада между ASX и Outlander. Ако си мислите, че габаритите на трите кросоувъра в гамата на марката са доста сходни, то тук идва логичното обяснение – следващото поколение ASX ще бъде по-малко, а бъдещият нов Outlander ще стане още по-голям. А и, честно казано, Eclipse Cross нацелва перфектно рецептата при размерите – отвън не е много голям, не изглежда тромав или излишно напълнял, но в интериора пространството е подобаващо и осигурява комфортно пътуване за четирима пътника, дори и на задните седалки да се возят възрастни. Магията идва от това, че междуосието е доста голямо, което е видно дори на пръв поглед по максимално скъсените надвеси отпред и отзад.



Говорейки за кабината, тук определено можем да видим също толкова сериозен напредък по отношение на дизайна, колкото и при екстериора. Да, Eclipse Cross не е драстично нов що се отнася до вътрешните панели, бутоните и използваните пластмаси спрямо другите модели на марката, но най-накрая се вижда по-голямо внимание към детайлите, по-добра сглобка и по-добро съчетание на повърхности и материали. Бих се радвал на малко повече импровизация в оформлението на модула за управление на климатика или пък на най-накрая нови копчета за подгряването на седалките и електрическите прозорци, но това не са решаващи за общото впечатление недостатъци.



Под капака на тестовия автомобил работи чисто нов за марката 1.5-литров турбо бензинов мотор, който се поставя за първи път именно в Eclipse Cross и засега е единственото предложение на българския пазар. Със 163 к.с. и 250 Нм пиков въртящ момент, той предлага достатъчно тяга за всички ситуации на пътя, но не очаквайте героизми. Най-приятно е усещането при ниски обороти, тъй като максималният въртящ момент е наличен още под 2000 об/мин и остава на разположение до около 4500. Характеристика, която превръща агрегата в подходящ за градска среда, където всъщност очакваме да срещаме Eclipse Cross най-често.



На широките и бързи пътища 1.5-литровото турбо не е чак така в свои води, но тук вината по-скоро не е негова. По традиция, Mitsubishi слага безстепенна CVT трансмисия, която е чудесна за нуждите на хибридните системи, но тук в тандем с традиционен ДВГ е по-скоро нелогичен избор за европейския пазар. Ударното подаване на газ, при изпреварване например, е съпроводено от постоянни високи обороти и доста шум – нещо, което дори и симулацията на предавки с пера зад волана не успява да елиминира като ефект. Впрочем, въпросното стъпково управление върши чудесна работа на пътища с много завои, където искате да разполагате с предвидима реакция на мотора във всеки един момент.

Всичко това ме навежда на мисълта, че по-балансиран и разумен избор ще представлява добрата стара 6-степенна механична скоростна кутия, като бързам да уточня, че не съм имал възможност да я изпробвам досега. Но просто при нея няма какво да бъде сбъркано, ако налице са правилните предавателни числа. Единственият негатив тук е, че с „ръчката“ не можете да получите двойно предаване, но нека ви попитам честно – каква част от потребителите наистина имат необходимост от 4х4 механизъм в подобен автомобил? Тук не говорим за класическо 4х4 с цел офроуд, а за модерна и прецизна електронно-контролирана система, която цели по-скоро да ви осигури подобрена динамика в завои и по лоши настилки или при по-тежка пътна обстановка. Честно казано, дори не мога да си представя традиционния ценител на малките спокойни семейни кросоувъри изобщо да забележи липсата на двойно задвижване.



В крайна сметка, Eclipse Cross разполага с достатъчно добродетели, за да се превърне в успешен модел, а защо не и в решаващ такъв за бъдещото развитие на Mitsubishi. Комфортен и практичен отвътре автомобил, с адекватно задвижване и поведение на пътя, който е лесно отличаващ се в морето от кросоувъри днес.



Още по темата

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Nissan Note – практичността във висшата й форма

Toyota RAV4 – контролирано напълняване

Mitsubishi Outlander - за града, магистралата и планината

Японско сърце в скъпи френски одежди - Peugeot 4008





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ