www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Японско сърце в скъпи френски одежди - Peugeot 4008

12.07.2012 | Тест драйв | 41164 прочитания | Автор:
A+ | A-


Честно казано, не съм си представял, че някога ще карам извън пътя Peugeot. Не че намирам моделите на марката за много „нежни“, но някак не ми се вписват в класическите определения за офроуд. 4007 преди време се опита да промени малко таргет групата на французите, но не мога да кажа, че бих предпочел него пред японския му аналог Mitsubishi Outlander. Сега от Peugeot са готови с ново, по-грациозно и по-компактно предложение, отново със техника от Mitsubishi, което още на пръв поглед ме привлича далеч повече.  
Във визуално отношение от техническия „близнак“ ASX няма и следа. 4008, смело може да се твърди, е далеч по-красив, нескромен и значително по-модерен на вид. Скучноватият дизайн на „японеца“ е отстъпил място на плавни странични линии и „многоетажна“ предна част. Офроуд усещане отвън придава ниската пластмасова обшивка на цялото купе, минаваща през двете брони, страничните прагове и арките на калниците. Хромираните елементи и многоъгълната радиаторна решетка разкриват родствената близост на колата с градския 208. 18-цоловите лети джанти пък не изглеждат насила пришити, въпреки внушителния си размер, а пасват идеално на пропорциите на кросоувъра. Визията като цяло е в крак с новите тенденции при Peugeot, джипът изглежда европейски, макар и плановете на производителя да са малко по-различни – смята се, че над 70 процента от продажбите му ще бъдат извън Стария континент. Една от силните страни на 4008 – въпреки че използва различни от утвърдените похвати за класа, той изглежда сериозен и дори може би малко „лош“.
В интериора препратките към 208 продължават – страхотният стъклен покрив с фино осветление по ръба, пиано лакът и кожената тапицерия присъстват и тук, макар и в леко променена форма. Централната конзола е доста изчистена и се обслужва абсолютно безпроблемно, като климатичната инсталация има контролери почти като при 4007. Тоест – прегледно, интуитивно и бързо боравене. Още плюсове на салона – камера за заден ход, която сработва с минимално закъснение, старт-стоп бутон за активиране на двигателя, малко „нервен“ визуален и звуков парктроник и подробна лесно използваема навигация. Черешката на тортата – страхотна аудио система ROCKFORD с допълнителна бас-колона в багажника и кристално ясен саунд. Дали това е наистина нужно в един джип – всеки може да прецени сам за себе си. Единствените забележки в купето касаят леко калпавата сглобка на места, която води до скърцания на отделни пластмаси при движение извън пътя. Не е болка за умиране, а от останалите нови модели по всичко си личи, че Peugeot работи здраво в посока преодоляването на този проблем.
Двигателят – поредната приятна за мен изненада. 1,8-литровият „дизел“ работи точно, както си представям агрегата за подобна машина – ръмжи малко грубовато, доловимо трепери на празен ход, „як“ е като мечка и има голям въртящ момент. Като добавим и прецизната работа на 6-степенната механична трансмисия, моторизацията изглежда почти перфектно. Налице е и автоматична старт-стоп система, която, също както мотора, идва от Япония и работи просто безупречно – за времето, в което се натиска съединителят и се включва първа предавка, джипът е напълно готов за потегляне. Чудесна синхронна работа между шофьора и машината. Споменах, че задвижването е почти перфектно – лека несигурност идва, когато 4008 е в режим със само един задвижващ мост. Тук мощността от 150 конски сили и въртящият момент от 300 Нм идват в повече на предните колела и машината превърта гуми дори и на трета (!) предавка. Далеч по-балансирано и хармонично е движението в режим 4х4, когато съчетанието от висока сила и четири задвижващи колела придава усещането за „захапване“ на асфалта. Ако не сте от най-спестовните водачи, силно препоръчително е постоянно да използвате двойното предаване, което коства съвсем малко допълнително нафта. Разходът на гориво влиза в графата "очакван", макар да е от 20 до 35 процента по висок от предписаното в брошурата. В делничния трафик на София колата изразходваше около 7,5 л/100 км, а при движение в междуградски условия стойностите спадаха до 6,0-6,2 на сто. Съвсем уместно постижение за високопроходим автомобил.
4008 определено обича неасфалтираните пътища – окачването поглъща доста добре големите неравности, но при висока скорост се дръжи малко агресивно към пътниците в купето. Така например, преминаването през напречни фуги става с доста осезаем удар, който не успява да бъде погълнат дори и от кожените кресла. Иначе, в пресечена местност джипката поддържа прилично ниво на возия, същевременно преодолявайки немалки препятствия, благодарение на 4х4-системата и закючването на диференциала.
Някак останах прекалено изненадан от качествата на 4008. И за да бъде сюрпризът пълен, дойде време и за цената. Шок – цели 82 000 лева за тестовия екземпляр, наблъскан с всевъзможни екстри. Наистина, моделът се справя отлично и като обикновен автомобил, и като високопроходим такъв, но сумата за придобиването му приближава тази на добре оборудваните премиум представители BMW X1 и Mercedes-Benz GLK. Японският аналог – Mitsubishi ASX, може да не предлага същата грабваща визия и лукс в салона, но пък е с около 20 000 лева по-евтин. Базовата цена на 4008 започва от малко под 60 000 лева, но без мощния дизелов двигател предложението не звучи особено примамливо. Точно това обяснява намеренията на Peugeot да продава 4008 предимно в страни извън Европа, където конкуренцията в сегмента все още не е толкова ожесточена.

Ангел Сергеев



Още по темата

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

С компания на борда

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ