www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият VW Touareg ще пребори и последните съпротивляващи се на SUV манията

22.05.2018 | Тест драйв | 85609 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Хайде да си представим, че гледаме спор на живо. От една страна е човек, който предпочита кола с по-висока позиция на седене, по-добра проходимост, както в реалната, така и в градската „джунгла“, а иска да има и повече обем в купето – с една дума фен на кросоувърите. От другата страна е наежен традиционалист, който го атакува с остри въпроси: „За к’во ти е туй щръкнало нависоко возило? То е много тежко, по-голямо и тромаво, харчи повече, залита по завоите, вози твърдо и няма елегантна линия“.

Спорът всъщност е абсолютно безсмислен, защото негово величество Пазарът вече го е решил.През последните 10 години най-бурно се развива именно секторът на кросоувърите и изкачването на кривата на пазарните резултати дори се ускорява с всяка следваща година. В същото време  леките коли непрекъснато губят дял, даже един от тримата големи в САЩ реши да ги зачеркне тотално от офертите си за родния пазар.

Сега, с появата на 3-тото поколение Touareg – новият лидер в армията на VW - и последните доводи на ретро-мислещите критикари губят сила. Над 250 км тест из австрийските Алпи ми помогнаха и на мен да доизясня позицията си, въпреки че аз отдавна съм отдал предпочитанията си на SUV моделите. Ето една доза микс от факти и мои лични впечатления за чисто новия VW Touareg, които точка по точка оборват неверните митове за модерните повдигнати високопроходими машини.



„Те са големи, по-тежки и трудно се управляват“

Третата версия на Touareg наистина е голяма – със 7.7 см по-дълга и с 4.4 см по-широка от предишната. Затова пък е с почти сантиметър по-ниска. Всичко това преобразява този SUV в завършен атлет с още по-спортна фигура. Но, въпреки по-големите размери, благодарение на иновативната конструкция, комбинация от 52% високоякостна стомана и 48% алуминий, теглото е намаляло с цели 106 кг. А по-малката височина, заедно с усъвършенстваните окачване и задвижване на 4-те колела, компенсират в голяма степен залитането по завоите, което при високите автомобили се дължи на високия център на тежестта и центробежните сили. Големият SUV е учудващо стабилен и послушен в завоите, защото при скорост над 35 км/ч завиват пропорционално и 4-те колела. А при скорост под тази, задните колела също променят ъгъла си и така се намалява радиусът на завой с 1 метър, което всъщност го прави само с 20 см по-голям от този на Golf. При маневриране големият Touareg се кара лесно като компактен автомобил.



„Тромави са и харчат много гориво“

На първо време новият флагман на VW е оборудван само с V6 турбодвигатели. Дизеловите са два, като по-малкият е с мощност 231 к.с. По-якият е 3.0 V6 TDI с 286 коня и 600 Нм въртящ момент. С него тежащата почти 2 тона кола набира до 100 за 6.1 секунди, а максималната скорост е 238 км/ч. И всичко това със среден  разход 6.9 литра нафта на 100 км пробег. Touareg-ът е с 8-степенна автоматична трансмисия и с 4MOTION задвижване на 4-те колела. Наличен е и бензинов мотор с 340 к.с. мощност. По-късно чакаме нов 4.0 V8 дизел с 421 коня под капака. За Китай скоро ще има и Plug-in хибридна версия с мощност 367 к.с., която някъде в бъдещето трябва да дойде и в Европа, но за момента не е ясно точно кога.



„Функционални са, но за сметка на комфортното возене и лукса в купето“

Обемите в новия Touareg са наистина впечатляващи, точно както подобава на един SUV от високия клас. Има предостатъчно място за пет души, а багажникът при нормално положение на седалките е с вместимост 810 литра – с цели 113 повече от предишната модификация. Никога в никой VW не е имало толкова иновативни  асистенти за безопасност, комфорт и подпомагане на водача. Това включва полуавтоматизирана система за контрол на движението – ненапускане на лентата,  Cross Traffic Assist, спиране или ускорение в градския кошмар при скорост под 60 км/ч. Технологичният високопроходим автомобил ни предоставя възможност за избор на режими на управление, които променят настройките на двигател, скоростна кутия и окачване, като режимите са различни за нормално шофиране и при офроуд.



Едно от най-впечатляващите за мен неща в новия германски SUV е работата на матричните LED светлини (IQ.Light), които се адаптират за части от секундата и наистина превръщат нощта в ден, без да пречат на другите участници в движението. Има и специален режим за каране извън пътя, който разширява осветеността пред водача на 180 градуса. Перфектната видимост означава и повече сигурност за шофьора и пътниците при каране на тъмно. Затова пък Nightvision гарантира безопасност и на хора и животни, които се намират пред колата. Инфрачервената термокамера ги засича по по-високата температура и тяхно червено-бяло изображение кристално ясно се появява на екрана пред шофьора.



„Суперлуксозните лимузини са с по-модерно оборудване“

Когато седнете на шофьорското място в новия Touareg и стартирате колата, сякаш за секунда се пренасяте в дигиталното бъдеще. Така нареченият от германския производител  „Innovision Cockpit“ включва три екрана. На мястото на контролните уреди е монтиран 12-инчов дисплей, чиято визия  сами можем да избираме – дигитални контролни уреди, навигационни карти, инфо от аудиосистемата и др., като можем да си организираме и комбинации между тях. Над него най-полезната информация за водача се проектира и на стъклото чрез  Head-up дисплей. А в средата на таблото е разположен друг огромен 15-инчов тъчскрийн с добра графика, която също можем да си организираме според нашите предпочитания и нужди. Общата площ на екраните е с размера на средностатистически телевизор в някое българско селище. А стандартни бутони и контролери наоколо не се забелязват. За съжаление тези интересни за следене екрани са предназначени предимно за водача. Докато седях на пасажерското място, не ми беше удобно да следя картината, тъй като ъгълът на дисплеите, дори и големият в средата, е ориентиран основно към този, който управлява колата, което за мен е малък недостатък.



Първите ми впечатления от автомобила са много добри. Той е ефективен и функционален, мощен, но икономичен, в същото време луксозен и комфортен. Стабилен на пътя и с чудесна проходимост извън него. Технологично иновативен и богато оборудван с всичко, на което и най-взискателните клиенти държат. Точно сега е моментът, когато е изключително важно някой модел да поведе VW напред. Новият Touareg наистина притежава такива качества. Това в момента е истинският лидер на марката, който се очаква да прекрачи в бъдещето. Ще го последват не само другите модели на бранда, но и на цялата VW Group. 

Още детайли и подробности за модела ще намерите в следващия брой на списание AUTOCLUB. 

Борислав Цаков



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

Skoda Kodiaq с лекота отговаря на всички изисквания в SUV класа (допълнено с видео)

Новият Citroen C3 – по-свеж дори и от кактус (допълнено с видео)

Ford Ranger – готов на всичко

Toyota Corolla XI - старата песен на нов глас





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ