www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Троен успех за Volvo

08.05.2018 | Тест драйв | 92812 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


В главните роли: ХС60 и чисто новият компактен ХС40

Автомобилите Volvo винаги са били символ на сигурност, надеждност и здравина. През последните години и дизайнът им претърпя промени, които силно повлияха на добрите резултати. Двигателите също станаха по-ефективни и мощни. Неслучайно две поредни години ХС60 бе най-продаваният в Европа средноразмерен премиум SUV, дори и да беше в края на дългата си успешна моделна история.



Сега, през 2018, шведската марка обра важните призове в автомобилния бранш. Всъщност тя никога не е била толкова силна, колкото е в момента. В началото на тази година новата версия на ХС60 бе избрана за световен автомобил на годината. Шведският SUV е определен от независимата организация Euro NCAP и като най-сигурната и безопасна кола, тествана досега. А към успехите и признанието на този модел прибавяме и приза Автомобил на годината в Европа, с който бе удостоен чисто новият по-малък представител от SUV гамата на марката – ХС40.



Това е най-компактната кола от трите високопроходими машини на шведите. И докато ХС90 и ХС60 имат богата история и доста си приличат, ХС40 всъщност е родоначалник на градските кросоувъри Volvo. Конструиран е върху изцяло нова платформа - CMA (Compact modular vehicle architecture). Тя ще бъде в основата на всички бъдещи автомобили от серията 40, включително изцяло електрическите.



Признавам, че очаквах градския SUV да е просто умален вариант на много популярните си батковци. Е, бях силно изненадан. Това е един много различен тийнейджър, със собствена идентичност и младежко излъчване. Веднага се набиват на очи начупени линии, които издават дързост и превръщат този нахакан младеж в център на внимание. За първи път тук марката си позволява и свежи комбинации от цветове, различни за тавана и купето. Но иначе масивната предница, 211-милиметровият просвет, 4х4 задвижването и големите колела (до 21 инча) правят съвсем пряка връзката със SUV роднините, като гарантират висока проходимост и сигурно пътуване, все едно на какъв терен и в какви условия.



И ако външно купето е много компактно, то изненадите ни очакват предимно в интериора. Учудващо широко и удобно, с достатъчно място, както за пътници, така и за багаж. Веднага се усеща изцяло нов подход към използване на пространствата. Можем да приберем всичко: отстрани във вратите отделенията са огромни, има чекмедже и под предните седалки, а в централната конзола има жабка и кошче за отпадъци. В таблото има точно измерени процепи с размер за кредитни или други карти. Джобове има и за пътуващите отзад, а и в багажника най-после имаме на разположение куки за окачване на пликове и други торби.



Известно е, че сигурността на хората, в автомобила и извън него, винаги е била и ще бъде фундамент във философията на Volvo. Модерният активен начин на живот всекидневно ни изправя пред много предизвикателства в градския трафик. Новото ХС40 идва подготвено с всички авангардни системи за безопасност, познати от сериите 90 и 60 на шведската марка. Тези иновативни технологии го превръщат в един от най-добре оборудваните компактни SUV автомобили на световния пазар. Те включватнай-новото поколение система за безопасност City Safety, с функция за сигнализация при отклоняване от платното на движение, система заполуавтономно управление Pillot Assist, система за предупреждаване при напускане на пътното платноRun-off Road Protection and Mitigation, Cross Traffic alert, както и 360-градусова камера, която помага за маневри и при паркиране.



Sensus пък е обединяващо название за технологиите за свързаност на Volvo. Новото ХС40 е автомобил за поколението потребители, които очакват пълна свързаност и затова всичко в него е направено лесно и удобно. Инструменталното табло е с 9-инчов портретно ориентиран тъчскрийн, познат от ХС90 и ХС60, който осигурява бърз и лесен достъп до редица приложения и услуги, както и безпроблемна интеграция с Android смартфони и iPhone. Топ аудио системата е разработена съвместно с експертите от Harman Kardоn и впечатлява с изумително качество на звука, доставено през 13 говорители и уникален въздушно вентилиран субуфър.

Двигателите също предлагат новости, пасващи идеално на градската среда. Точно при ХС40 се появява първият в 91-годишната история на марката 3-цилиндров бензинов 1.5 Т3 DRIVE-E агрегат. Място в гамата е дадено и на познатите 2-литрови бензинови мотори, с мощност между 190 и 247 к.с., както и на икономични, но силно ефективни дизели от 122 до 190 коня. На следващ етап се очаква да се появят Plug-In хибрид и чисто електрическа версия. 

Стартовата цена на новото Volvo XC40 е 61 480 лева.

Борислав Цаков



Още по темата

Volvo XC60 – Кои германци...?

Insignia Country Tourer е най-добрият Opel, който съм карал

Volvo V40 Cross Country или по-добрият V40





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ