www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата

23.04.2018 | Тест драйв | 106033 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Пазарът плачеше за такъв баварец – нахакан до арогантност, демонстративно предизвикателен, с доминиращо и ярко присъствие, предимно в града. Типичен представител на Х-моделите на марката, но с елегантна, спортно снижаваща се линия на покрива. Компактен кросоувър хечбек с подчертано атлетична фигура, той сякаш е създаден да го забелязваш на улицата. Особено, когато е облечен в подхождащия му оригинален златен металик. Всеки детайл от колата не иска да е скучен, а да е различен от досегашните. Даже „бъбреците“ на радиаторната решетка имат нова форма, леко разширена в долната част. А и няма как погледът ти да не се залепи за емблемата, разположена на задната колона. За младите това е cool и яко, но всъщност събужда спомени за легендарните спортни CS купета от 60-те и 70-те години на миналия век.



Чисто новият модел всъщност е качен на същата база, каквато има и Х1. Може би не е толкова практичен, заради малко поорязаните пространства от багажника и за главите на пътниците. Но пък се отличава със завладяващото спортно излъчване. И интериорът изобщо не отстъпва на високата класа отвън. Комфортни седалки, облечени в кожа алкантра, с контрастни декоративни шевове, каквито се виждат и по целия кокпит. Големи дигитални уреди на арматурното табло, Head-up дисплей и централно разположен тъчскрийн за комуникационната система. Х2 е супер оборудван с всички нови технологии, които са от първа необходимост за младите и добре образовани градски герои. Перфектна свързаност чрез смартфона, както и BMW Connected Drive. И подпомагащи системи за всичко, което би могло да затрудни младоците – камери следят ситуацията около колата за познатият ни Асистент за шофиране Plus, който тук включва и автономно паркиране, както и помощник за каране в задръстванията.



За да продължа шумната история за новия градски юнак, трябва да подчертая и новите модификации - M Sport и M Sport X. Те разполагат с М спортно окачване, с по-стегнати пружини и амортисьори. Можем дори да контролираме тяхната динамика, както и да снижим нивото но колата с до 10 мм.

BMW TwinTurbo двигателите гарантират очакваните от марката мощ, динамика и ефективност. За старта на модела бяха налични три варианта: бензинов 20i xDrive със 141 кВт (192 к.с.), среден разход на гориво 5.5 л/100 км и 126 г/км CO2 емисии, както и два дизелови агрегата. По-малкият е 20d xDrive със 140 кВт (190 к.с.) със среден разход на гориво 4.6 л/100 км пробег и CO2 емисии 121 г/км, докато по-мощният е 25d xDrive със 170 кВт (231 к.с.), който прави среден разход на гориво 5.1 л/100 км. Но вече се предлагат и 4-цилиндровите 18d със задвижване sDrive или xDrive, както и новото трицилиндрово X2 с мотор 18i sDrive. Всички модификации на двигателите са комбинирани с добре познатата и чудесно работеща 8-степенна автоматична трансмисия, а само по-малките агрегати могат да бъдат съчетавани и с ръчна скоростна кутия.



2 не е просто следващият логичен номер в поредността на Х-семейството. Да, запазва идеята, че четните номера при SUV моделите са с по-спортни фигури, леко издължени в задната част и с плавно снижаващ се таван. Но Х2 е всъщност микро революция за марката. Не толкова в технологично отношение, колкото в дизайнерски виждания и закачки. Отдавна не е имало ново BMW с толкова различни, отличителни черти и смели промени в общата визия на баварците. 



Единственото, което все още задържа BMW X2 да не излита с висока интензивност от шоурумовете на марката, е цената, която започва от 64 100 лева. Но ако решите златния ви Х2 да е максимално екипиран и технологично оборудван, то картинката се променя сериозно и сметката може дори да се удвои. Очевидно цената е сравнително висока, дори за юпитата от Западна Европа. Това е точната таргет група за този автомобил - младежи, които устремно се катерят по кариерната йерархия, печелят добре, но все още са от средната класа. И които за момента могат да си позволят да харчат парите си предимно за лъскави вещи. За съжаление, за разлика от по-богатите части на континента, у нас средната класа тепърва се развива, а за юпита въобще е трудно да се говори. Или пък, доколкото ги има, приходите им не се равняват на подходящите за тази класа. Въпреки това, като се знае, че от години най продаваните в България модели на премиум марката от Бавария са Х5 и Х6, то моите очаквания са Х2 мощно и устремно да връхлети пазара и да се впусне в завладяването на градските улици. В потвърждение мога да споделя, че само за един месец, откакто стартираха продажбите у нас, 13 автомобила BMW X2 вече са при своите щастливи клиенти.

Борислав Цаков



Още по темата

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

Volvo XC60 – Кои германци...?





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ