www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата

23.04.2018 | Тест драйв | 141277 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Пазарът плачеше за такъв баварец – нахакан до арогантност, демонстративно предизвикателен, с доминиращо и ярко присъствие, предимно в града. Типичен представител на Х-моделите на марката, но с елегантна, спортно снижаваща се линия на покрива. Компактен кросоувър хечбек с подчертано атлетична фигура, той сякаш е създаден да го забелязваш на улицата. Особено, когато е облечен в подхождащия му оригинален златен металик. Всеки детайл от колата не иска да е скучен, а да е различен от досегашните. Даже „бъбреците“ на радиаторната решетка имат нова форма, леко разширена в долната част. А и няма как погледът ти да не се залепи за емблемата, разположена на задната колона. За младите това е cool и яко, но всъщност събужда спомени за легендарните спортни CS купета от 60-те и 70-те години на миналия век.



Чисто новият модел всъщност е качен на същата база, каквато има и Х1. Може би не е толкова практичен, заради малко поорязаните пространства от багажника и за главите на пътниците. Но пък се отличава със завладяващото спортно излъчване. И интериорът изобщо не отстъпва на високата класа отвън. Комфортни седалки, облечени в кожа алкантра, с контрастни декоративни шевове, каквито се виждат и по целия кокпит. Големи дигитални уреди на арматурното табло, Head-up дисплей и централно разположен тъчскрийн за комуникационната система. Х2 е супер оборудван с всички нови технологии, които са от първа необходимост за младите и добре образовани градски герои. Перфектна свързаност чрез смартфона, както и BMW Connected Drive. И подпомагащи системи за всичко, което би могло да затрудни младоците – камери следят ситуацията около колата за познатият ни Асистент за шофиране Plus, който тук включва и автономно паркиране, както и помощник за каране в задръстванията.



За да продължа шумната история за новия градски юнак, трябва да подчертая и новите модификации - M Sport и M Sport X. Те разполагат с М спортно окачване, с по-стегнати пружини и амортисьори. Можем дори да контролираме тяхната динамика, както и да снижим нивото но колата с до 10 мм.

BMW TwinTurbo двигателите гарантират очакваните от марката мощ, динамика и ефективност. За старта на модела бяха налични три варианта: бензинов 20i xDrive със 141 кВт (192 к.с.), среден разход на гориво 5.5 л/100 км и 126 г/км CO2 емисии, както и два дизелови агрегата. По-малкият е 20d xDrive със 140 кВт (190 к.с.) със среден разход на гориво 4.6 л/100 км пробег и CO2 емисии 121 г/км, докато по-мощният е 25d xDrive със 170 кВт (231 к.с.), който прави среден разход на гориво 5.1 л/100 км. Но вече се предлагат и 4-цилиндровите 18d със задвижване sDrive или xDrive, както и новото трицилиндрово X2 с мотор 18i sDrive. Всички модификации на двигателите са комбинирани с добре познатата и чудесно работеща 8-степенна автоматична трансмисия, а само по-малките агрегати могат да бъдат съчетавани и с ръчна скоростна кутия.



2 не е просто следващият логичен номер в поредността на Х-семейството. Да, запазва идеята, че четните номера при SUV моделите са с по-спортни фигури, леко издължени в задната част и с плавно снижаващ се таван. Но Х2 е всъщност микро революция за марката. Не толкова в технологично отношение, колкото в дизайнерски виждания и закачки. Отдавна не е имало ново BMW с толкова различни, отличителни черти и смели промени в общата визия на баварците. 



Единственото, което все още задържа BMW X2 да не излита с висока интензивност от шоурумовете на марката, е цената, която започва от 64 100 лева. Но ако решите златния ви Х2 да е максимално екипиран и технологично оборудван, то картинката се променя сериозно и сметката може дори да се удвои. Очевидно цената е сравнително висока, дори за юпитата от Западна Европа. Това е точната таргет група за този автомобил - младежи, които устремно се катерят по кариерната йерархия, печелят добре, но все още са от средната класа. И които за момента могат да си позволят да харчат парите си предимно за лъскави вещи. За съжаление, за разлика от по-богатите части на континента, у нас средната класа тепърва се развива, а за юпита въобще е трудно да се говори. Или пък, доколкото ги има, приходите им не се равняват на подходящите за тази класа. Въпреки това, като се знае, че от години най продаваните в България модели на премиум марката от Бавария са Х5 и Х6, то моите очаквания са Х2 мощно и устремно да връхлети пазара и да се впусне в завладяването на градските улици. В потвърждение мога да споделя, че само за един месец, откакто стартираха продажбите у нас, 13 автомобила BMW X2 вече са при своите щастливи клиенти.

Борислав Цаков



Още по темата

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ