www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Отиваш, където си решиш. Трябва ти само компас, Jeep Compass.

02.03.2018 | Тест драйв | 58463 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


По стечение на обстоятелствата, точно по времето на най-екстремната зимна обстановка у нас за последните 10-на години, през последните дни бях взел да тествам новия Jeep Compass. Вкарах го в най-големите преспи близо до Белмекен, настъпвах го по кални от кишата поляни, катерих току до пистите в Банско. И категорично мога да кажа: няма нищо случайно в това, че името на американската марка се използва в нашия език като нарицателно за безотказни автомобили с висока проходимост.



Чуе ли българинът думата ДЖИП, първо си представя повдигната кола с увеличен просвет, със задвижване на 4-те колела, с която, освен да кара по пътищата, може да преодолява и участъци извън тях. Чак след това, ако разбере, че става дума за модел от точно тази марка, представата придобива още по-ярък образ - яка машина, мощна и внушителна, с която имаш свободата да отидеш навсякъде, да покориш недостъпни места, да следваш мечтите и желанията си. Без значение какъв е теренът пред теб. Просто насочваш Компас-а в твоята посока и тръгваш.



За мен силата на марката е в нейния фокус. Всички модели, от най-малкия до легендарните Grand Cherokee и Wrangler, са вдигнати по-високо над земята, проходими, с изпитаното собствено задвижване 4х4 и куп системи, които ни дават възможност да продължаваме да следваме пътя си, все едно какъв е той. При малките модели, както и при този, Jeep предлага вариант и със задвижване само на предните колела, което според мен е леко отстъпление от принципите. Но, какво да се прави – маркетинговите стратези са преценили така…



Моят тестов автомобил, слава Богу, е със задвижване на 4-те колела и идващата с него система Jeep Selec-Terrain Traction Management. Имам възможност да подбирам настройките спрямо съвсем конкретни условия – СНЯГ, КАЛ, ПЯСЪК или СКАЛИ, като разбира се разполагам и режим AUTO, при който колата за части от секундата сама реагира на пътните условия, като осигурява оптимално сцепление, сигурно и стабилно управление и максимална ефективност във всеки един момент. Jeep Active Drive не само пренасочва тягата към всяко едно колело, дори до 100%, когато е нужно, но включва и перфектен тракшън контрол и при спиране. В колата има над 70 системи, които гарантират сигурно и безопасно пътуване при най-различни условия. По-голямата част от тях са част от стандартното оборудване.



Освен с екстремни натоварвания, настъпих Джип-а и по магистрала. Тестовата ми кола е с дизелов двигател 2.0 MultiJet с мощност 140 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Ускорява до 100 км/ч за 10,5 секунди, а максималната скорост е почти 200. На някого това може да изглежда недостатъчно за такъв премиум компактен автомобил. Но благодарение на много добрата работа на 9-степенна автоматична скоростна кутия, колата набира плавно и динамично, при изпреварване реагира бързо и със скорост 140 км/ч по магистрала „Струма“ моторът  е изключително тих. А реалният разход на гориво при мое каране на дълъг път не надхвърли 5,8 л/100. А реално средният комбиниран разход в тези екстремни условия, с доста шофиране и в града, бе 8,7 литра на 100 км пробег. А за тези, които все пак държат непременно на повече мощ – налична е и дизелова версия с впрегнати в нея 170 коня. Стига да решите, че ви е необходимо.



В този случай, когато говорим конкретно за Compass, към нормалните пътища и приключенията извън тях, спокойно мога да добавя като негова територия и града. Защото този модел на Jeep, освен проходим, е и компактен, икономичен и маневрен – все качества, които го правят силен играч и в градска среда. Пък и е модерно оборудван – 8,4-инчов тъчскрийн с със системата U-connect Live, която включва добра навигация, връзка с Google Android Auto / Apple CarPlay, 2-зонов автоматичен контрол на температурата, заден парктроник и др. Аудиосистемата е BEATS премиум с 8 говорители и Subwoofer с 560W. И нещо, което за мен е ново и интересно – бутоните за смяна на изходящото устройство и за силата на звука са разположени адски удобно на задната страна на спиците на волана, точно където естествено поставяме пръстите си, докато караме. С тях аудиото се управлява изключително лесно и приятно. Седалките са удобни, комбинирано тапицирани в кожа и плат.



Compass е сравнително малък и подходящ за града. Паркира се лесно, благодарение на парктроника и опционалната камера. Но макар и външно компактен, обемите вътре в купето са напълно достатъчни и за дълги семейни пътувания. Багажникът е дълбок, а освен това има и двоен под, който събира още багаж. Облегалките се свалят в различни съотношения, така че може да се осигури и допълнително място



Тази година истинската зима дойде заедно с Баба Марта и навън продължава здраво да вали. Jeep предлага специална серия удобства във вид на Зимен пакет за Европа и Русия. Той включва отопляем волан, отопляеми предни седалки, всесезонни гумирани стелки и специален отоплителен уред, монтиран така, че да затопля чистачките, за да могат те да си вършат работата, независимо от температурата навън.

Цената ли? За този премиум компактен високопроходим автомобил, носещ гените на американската легенда Jeep? Тя не надхвърля 70 хиляди лева.



Преди дни синът ми гледа за 100-тен път една от сериите Карибски пирати. И много ентусиазирано ми обясняваше кое е специалното в компаса на Джак Спароу, че той така да му се доверява, често да го отваря и да се взира в него. Той бил развален и не отчитал правилно географските посоки. Но пък бил със свръх способности и винаги му показвал вярната посока към това, за което най-силно копнее, което иска сърцето му. Така че изборът на посоката си е винаги наш и за него не ни е нужен компас. Но Jeep Compass може да ни бъде безценен партньор, за да стигнем там, където искаме. 

Борислав Цаков

Снимки: Георги Павлов и авторски



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ