www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel Astra GTC – удобен в града и на пистата

04.07.2012 | Тест драйв | 1840 прочитания | Автор:
A+ | A-


В сравнително малък пазар като нашия рядко имаме възможността да се насладим на нов спортен модел. В Германия, например, бързите модификации на Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus и компания са не просто популярни, а представляват сериозна част от търговията с нови автомобили. Но въпреки първия факт, и в България понякога се появяват „спортисти“ като напълно новия Opel Astra GTC, които да сгреят душата на зажаднелите за адреналин. Купето е една от гордостите на производителя от Рюселхайм, което, заедно с най-мощната версия OPC, трябва да го вдигне на крака в Европа и да поведе марката към излизане от кризата. За целта немците са наблегнали на някои сериозни технически нововъведения за класа, които да осигурят добра реализация.
Точно с върховите технологии ще започнем и по-точно – с окачването. Малко научни разяснения - използвайки основата на конструкцията, приложена при актуалната Insignia OPC, системата HiPerStrut е поставена в съществуващите точки за монтаж на McPherson-елементите към каросерията на стандартната Astra. Внедряването на въпросната система е спомогнало за намаляване на страничния наклон в предния мост при завой, с което се гарантира по-добро сцепление с настилката. Въпреки това, типично за мощен автомобил с предно предаване, в редки ситуации машината леко недозавива и принуждава водача да отпусне педала на газта за момент, за да възстанови добрия контрол. Промяната в геометрията на предното окачване е позволила и монтирането на GTC на колела с внушителен диаметър, достигащ 20 цола. При тествания автомобил те бяха 19-цолови - на пръв поглед придаващи леко странен вид на купето, което прилича на играчка, но на пътя голямата покрита от гумите площ спомага отново за добро сцепление.
Системата на задното окачване на Astra GTC с торсионна греда и звено на Уат също е модифицирана със специални настройки пак с цел намаляване на накланянето на каросерията в завой и снижаване на центъра на тежестта. Колкото и нетрадиционно за европейски спортен автомобил да изглежда, използването на цял мост отзад спомага за добър баланс между твърдо и комфортно окачване. В различните ситуации на помощ идва функцията за избор между режимите Sport и Tour на окачването и управлението, които осезаемо променят настройките за пътно поведение. Тук всъщност е и едно от най-големите предимства на автомобила – макар и спортен по характер, той предлага удобно и меко предвижване дори и при паваж или неравна настилка. От друга страна, при агресивен стил на шофиране машината осигурява добър контрол и увереност у шофьора при влизането в криви участъци. Като цяло „хвърковатото“ усещане от класическите спортни автомобили липсва – Astra GTC стои тежко на пътя, държи курса уверено и не изнервя с изненадващи реакции.
Стига със сухата техническа част. Да поговорим за дизайна – отпред GTC се различава от стандартната Astra с по-агресивните „очи“, а решетките за въздух към охладителната система и тези около фаровете за мъгла са с по-разчупена форма. Линиите, започващи от вратите, се превръщат в „мускулести рамене“ отзад и завършват с малък и стилен спойлер под прозореца на задния капак. Споменатите огромни 19-цолови колела са въпрос на вкус – на мен лично ми допадат, но по време на пробното шофиране срещнах няколко различни мнения, между които и негативни. Все пак, харесвани или не, те допълват „нахалното“ излъчване на спортната кола.
В интериора изненадите са малко – таблото е добре познато от останалите модели на фирмата и, за жалост, не може да се похвали с перфектна прегледност. Множеството бутони на централната конзола и леко обърканото обслужване на навигационната система разсейват водача в движение. Хубава спортна нотка са предните седалки, които предлагат реглаж в няколко направления и осигуряват качествена опора при бързо шофиране. Похвала заслужава и багажното отделение – с размер от 370 литра то дърпа сериозно на конкурентите в класа и дава възможност за спокойно пътуване дори на четирима пътника с прилежащите им вещи – нещо нетипично за спортно купе. Леки критики пък може да отнесе идеята за електрическа паркинг спирачка и то не от функционална гледна точка, а по-скоро от имиджова. Подчертан спортен автомобил, какъвто Astra GTC иска да бъде, би трябвало да е със стандартна ръчна спирачка, която носи допълнителни емоции през зимата.
От богатата двигателна гама тестваният автомобил беше с най-мощното предложение – 1,6-литров турбо бензинов мотор с достатъчните 180 конски сили. Достатъчни, защото осигуряват забавление на пътя и добро ускорение при включване на турбината около 2300 об/мин, както и плътен звук при високи натоварвания. Може би малко допълнителна тяга при ниски обороти щеше да се отрази добре на машината, но такава може да се очаква само от дизеловите агрегати. Малко притеснителен е разходът, който не падна под 12/100 в градски условия. Трябва да се има предвид обаче, че стрелката на оборотомера рядко падаше под 3000 об/мин, а на светофарите червеното купе летеше винаги като първа кола.
Все по-търсените иновативни спомагащи технологии в автомобила са оглавявани от сензитивната осветителна система Advanced Forward Lighting от четвърто поколение (AFL+). Тя улеснява водача при нощно шофиране, коригирайки параметрите на светлинното петно от предните биксенонови фарове автоматично в зависимост от пътната ситуация и светлината. Асистентът за напускане на пътното платно пък работи ненатрапчиво и при включено състояние „се обажда“ само с графика пред погледа на шофьора. В градски условия липсва камера за задно виждане – необходима есктри с оглед на ужасната видимост назад при маневри.
Най-интересното при Astra GTC всъщност е симбиозата между спортен автомобил и практично возило за всеки ден. Просторният интериор и голямото багажно отделение ще се харесат дори на пътниците на втория ред, а скритата при високите обороти мощ пък ще се понрави на почитателите на по-дивото каране. Като прибавим и високотехнологичното окачване отпред и отзад, атрактивната визия и „умните помощници“ за водача, Astra GTC заприличва все повече на така чакания от Opel спасител.

Ангел Сергеев



Още по темата

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

С компания на борда

Mitsubishi Eclipse Cross – повече Cross-оувър, отколкото Eclipse





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ