www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

KIA cee’d - на прага на нещо голямо

29.06.2012 | Тест драйв | 25066 прочитания | Автор:
A+ | A-


Понякога очаквам тест на нов автомобил с нетърпение, но оставам разочарован. В други случаи подхождам по-умерено, но бивам сериозно изненадан. Някъде по средата се чувствах преди да взема за пробно шофиране 2012 KIA cee’d – това щеше да бъде първата ми обстойна среща с новото лице на корейците, което видяхме по-рано с Optima, Sportage и Rio. Optima – онзи крайъгълен камък за компанията, който я изстреля в съвсем нови висини. Там, където немските и японските представители са от години и си оспорват челното място. И какво по-прекрасно от разнообразие в сегмента на Golf, Astra и Corolla в лицето на новия компактен южнокорейски модел.
Да вървим по същество – дизайнът. Нищо прекалено, нищо натруфено, по-скоро стилно, умерено и придаващо характер. Предната част до голяма степен копира тази на Optima, а отзад високите стопове приличат на по-малкия Rio. Тоест – класическа рецепта за смесване на успешните черти от различните по големина класове, която използват повечето автомобилни фирми от години наред. В сравнение с предшественика си, новото поколение на модела е пораснало с 5 сантиметра на дължина и е само с един сантиметър по-ниско, което най-лесно обяснява по-стремителната и динамична визия.
Добрите впечатления отвън прерастват в очарование от интериора. В салона нещата са не просто на правилното място, а са подредени със стил и цялостна визия. Материалите пък са доста над очакваното като качество, екстрите – в най-високото ниво на оборудване дори достигат като количество тези на автомобил от по-висок клас. Точно тук е време да споменем най-запомнящите се акценти от тях – дигиталният скоростомер, имитиращ аналогов уред, многоцветният информационен дисплей пред очите на водача, стъкленият покрив с електрическа щора и почти сензационният по прецизност асистент за паркиране, спряващ се самостоятелно с последователното спиране. Инфотеймънт системата предлага доста ярка и чиста картина, а боравенето с различните й функции е интуитивно. Добрата климатизация, лесната работа с темпомата, автоматичните чистачки и светлини и аудио системата с 6 тонколони само допринасят за цялостното прекрасно впечатление от купето. Разбира се, няма как всичко да бъде перфектно – от голямото пространство за пътниците е пострадал багажникът, който въпреки обема си от 380 литра, изглежда малко непрактичен откъм форма. Тапицерията на седалките пък е прекалено хлъзгава – леко неудобство при по-динамично шофиране и дълготрайна експлоатация.
Техниката на новия cee’d е добре позната от други модели на бренда, както и от такива на майчината компания Hyundai – в случая 1,6-литров GDI бензинов мотор с директно впръскване на горивото, мощност от 135 к.с. и въртящ момент от 164 Нм. Един напълно достатъчен двигател за любителите на икономичното, но въпреки това – не тромаво движение. Разгръщането на мощността е равномерно в целия диапазон от обороти, което спомага за лесни изпреварвания и леко „препускане“ по магистралата. Сравнено с „братския“ Hyundai Veloster, например, ускорението на корейския хечбек е малко по-слабо, но за сметка на това реакцията на двигателя при доускорение от 90-100 км/час е по-навременна. Резерви тук се откриват по отношение на движението с висока скорост, което става при доста високи обороти на коляновия вал и съответно създава осезаем шум. Разходът на гориво по време на теста, който се проведе в градския трафик на София и по маршрута от столицата до Благоевград и обратно, не надхвърли 7,5 л/100 км, а при по-продължително пътуване в извънградски цикъл бордовият компютър показа стойност 5,9 л/100 км. Доста близко до каталожното показание за един неразработен автомобил.
Бърз поглед и към нафтовите предложения – 1,4- и 1,6-литрови агрегати с мощност в диапазона от 90 до 128 конски сили. От KIA твърдо залагат, че най-мощният от тях ще бъде и най-търсеното задвижване за Европа, което с оглед на чудесния среден разход по данни на производителя – 4,1 л/100 км, изглежда съвсем закономерно. Обещанията за смъкване на потреблението до 3,7 л/100 км чрез технологията EcoDynamics пък звучат още по-примамливо. 
Скоростната кутия, разработена от инженерите на KIA, е 6-степенна роботозирана с два съединителя (DCT). Определено един много умен „автомат“, който правилно разчита желанията на шофьора за повишаване или понижаване на предавките чрез педала на газта. В много редки случаи скоростите не реагират адекватно на пътната ситуация и се „замислят“, но тогава на помощ идва безударното превключване в ръчен режим с пера зад волана или от самия лост. 
Време е да отбележим и един от най-впечатляващите детайли около „корееца“. За наше щастие, той е валиден само за територията на България – тук новият cee’d се предлага с 10 годишна гаранция в рамките на рождената 2012г. за КИА Моторс България. Клиентите на новия модел могат да се възползват и от специална лизингова услуга – КИА Финанс, която гарантира сигурност чрез фиксирана лихва от 7.9% за до 5г. периода на изплащане. Най-силният бензинов вариант на автомобила с ръчни трансмисии се продава със стартова цена от 27 997 лв., а комплектовката на тестваната машина стартира от 39 747 лв.
Да си призная, дълго време смятах марката за една от най-удачните за нашия пазар с оглед на солидната техника и доста поносимите цени. Единственото дразнещо нещо беше цялостният таксиджийски имидж. Нещата вече стоят по малко по-променен начин – KIA може да се похвали с изключително модерно излъчване, интелигентни технологии, качествена сглобка и материали и най-важното – чар, който грабва бързо. А именно тези неща са предпоставка за изграждане на нова визия за марката сред хората. 

Ангел Сергеев



Още по темата

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!

Новият Peugeot Rifter е готов за приключения. А вие?

Повече уют и грижа за пътниците в най-продаваната джипка Honda CR-V (видео)

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ