www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Студ, сняг и лед – перфектните условия за тестване на Bridgestone и Mercedes

24.02.2017 | Тест драйв | 61973 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


За да си сигурен и здраво стъпил на пътя при тежки зимни условия, са необходими няколко неща: добри зимни гуми, надежден автомобил и малко тренировки на сняг, за да знаеш какви изненади може да ти поднесе пътят. Както и добра маркировка, за да виждаш къде караш, все пак… У нас, за съжаление, тази комбинация от условия е недостижима. Първо никой нарочно не се е учил да кара на сняг, разчитаме само на опита, придобит в реалните пътни условия на нашия див изток. Второ – не повече от 10% от колите са прилично оборудвани и в достатъчно добро състояние, за да разчитаме на системите им за сигурност. А за третото, пътищата, с подходяща настилка, с добро зимно поддържане и видима маркировка  ми е трудно дори да дам пример. Е, има поне едно нещо, което май започнахме да правим в последно време и особено след  тази яка зима – все повече колеги са разбрали, че зимните гуми не са прищявка. Даже и варненци… 



Аз съм запален по ските и всяка зима попадам и в друга обстановка. Пътищата в алпийските страни се чистят до асфалт, независимо колко сняг вали. Изглеждат влажни, но сцеплението си е чудесно, защото ги обработват с продукти, които пречат на задържането на сняг и заледяванията. Маркировката е перфектно ясна и, заедно със светлоотражателите  отстрани  на пътя, ме води сигурно напред.

Наскоро пак бях в Австрия и пътищата пак си изглеждаха така. Само че този път аз нямах за цел да карам по тях, а извън тях, където снегът покриваше всичко с плътен  юрган, дебел над половин метър. Имах удоволствието да тествам най-новите модели гуми на един от върховите производители – Bridgestone, с които бяха обути 30 чисто нови Mercedes-Benz, от всички модификации и с различно задвижване. При това 50-сантиметровата снежна покривка върху специалните трасета близо до Заалфелден бяха яко трамбовани и поливани с вода, така че  шофирането се очакваше да бъде нещо средно между фигурно пързаляне и ски.  



9 часа сутринта, температура  минус  11, плътна сянка от върховете наоколо,  снего-ледът хрущи под подметките, сякаш ходя по крехки кристали. Пред мен са строени 30 автомобила Mercedes-Benz  - една от най-надеждните премиум марки. Обути са в последни модели LM от зимното семейство Blizzak на Bridgestone – пак сред най-добрите зимни предложения на пазара. И въпреки това ми е леко притеснено. За първото изпитание сядам в най-малката А-класа. Тръгвам плахо и бавничко, но с всеки изминат метър добивам увереност.  Очаквах още на първия завой  да връхлетя  преспите отстрани или поне да се завъртя. Колата е само с предно задвижване и наистина задницата ми се унася непрекъснато. Но системите за контрол веднага я овладяват, а добрите  гуми ме държат стабилно в зададената от мен дъга.



Упражненията на различните трасета ставаха все по-сложни, адреналинът се качваше. Сменях и моделите – С-класа, после Е-класа, а накрая и S-класата. Модели с предно задвижване, само със задно или пък 4 matic. В някои от обиколките даже махнах ESP-то. Това така или иначе бе необходимо за нарочния дрифт по леденото трасе с някои от супермодификациите  AMG. При това колите вече бяха насмели горния слой от изключително твърди ледени късчета  и всъщност карах буквално върху син лед, на който рискуваш да тупнеш веднага, ако слезеш от автомобила.  Както се случи с един от полските колеги. Така де, колите може да са стъпили на шарка и материал на Bridgestone, но нашите подметки не са такива…



Всъщност моделите  Blizzak външно не изглеждат извънземни. Вярно - добра шарка, множество ламели, но на тази ледена пързалка не очаквах, че нещо изобщо ще може да ме задържи. Истината беше друга. Гумите държаха колата върху трасето, водеха ме по дъгата и се чувствах сигурен. Не чак колкото на сух асфалт, но категорично по-стабилен, отколкото на жълтите павета в София след малко дъждец. А където за миг някоя от колелата загубеше сцепление, електрониката се задействаше за части от секундата и ме вкарваше в завоя. Казано с други думи, мразовитият ден върху лед с Bridgestone и Mercedes-Benz се превърна от рисковано упражнение в полезна и приятна тренировка, поръсена с мъничко адреналин за настроение.   



В Mercedes-Benz си има специален отдел и екип от специалисти, който се занимава само с организацията на подобни специализирани тестови шофирания. Правят се десетки такива всяка година – на лед и сняг, по високоскоростни писти, из пясъчни дюни насред пустините и къде ли още не. С това се постигат няколко резултата накуп – участниците изпробват новите модели на марката, запознават се в реални ситуации с иновативните технологии и системи, усъвършенстват своите качества зад волана на различни терени и в различни условия. От години верен партньор на германския премиум производител е и Bridgestone. А когато си сътрудничат едни от водещите фирми в своите области, резултатите могат да бъдат само положителни.

Борислав Цаков - Заалфелден, Австрия



Още по темата

Volvo XC60 – Кои германци...?

Mercedes-Benz E-Class – затвърждаване на ценностите

Обяздването на Mustang

BMW 6-Series GranCoupe - скъпа индивидуалност

Renault Twingo RS – последният мохикан





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ