www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

MINI Cabrio - мощност и динамика за много емоции под открито небе

16.06.2016 | Тест драйв | 56034 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Новото поколение JCW на MINI спечели много високи оценки с решението на компанията да се противопостави на вече досадния даунсайзинг – 2-литровият мотор смени 1.6-литровия агрегат, а това донесе още мощност, която се разгръща впечатляващо и допълнителни приятни емоции по завоите.

Последната кабрио версия на MINI JCW също е стъпка в правилната посока – към мощността на двигателя (231 конски сили и 320 Nm) добавяме и по-твърдото и стегнато шаси, което осигурява още по-добро поведение на пътя, предвидимо и лесно контролирано недозавиване, както и ново ниво на стабилността в завоите.

С други думи, кабриото JCW ви осигурява рали емоции под открито небе, съчетани със страхотен звук от мотора и директното усещане, че контролирате напълно този скромен по размери автомобил, който обаче има повече от сериозен потенциал.



Нарастването на размерите на кабрио версията е важно, особено по отношение на дължината – с 98 мм повече, с 44 мм в широчина и само с 7 мм на височина. Теглото на автомобила също е нараснало – с почти 100 килограма, но Mini JCW успява умело да скрие това, както при ускорение, така и при спиране.

Бензиновият мотор с две турбини, работещ почти перфектно с трансмисията Steptronic, демонстрира отличен темперамент още при 1500 об/мин, въпреки че създателите му вярват, че това се случва при малко над 1200 об/мин. Оттам нататък следват широките усмивки в атаката на завоите и търсенето на най-подходящата траектория. Като допълнителен плюс се явява изравняването на оборотите от трансмисията при превключване на предавките в низходящ ред – звук, родеещ се с работата на антилаг системите на рали автомобилите с турбо двигатели, което прави всяко едно спиране по-интезивно преживяване.



Нарастването на автомобила на размери е осигурило с една идея по-просторен интериор, особено що се отнася до задната седалка, а спортните седалки и спортният волан са самостоятелно изкушение за всеки, който вече е в колата, но не е стартирал двигателя. Преместването на скоростомера и оборотомера на таблото пред волана е отлично решение, но истината е, че при по-динамично каране има време за някой друг поглед върху оборотите. За останалата информация се грижи head-up системата, която се наложи успешно и в гамата на MINI.

Ако трябва да събера всички емоции от кабрио версията на MINI JCW, ще трябва да избирам кои да са акцентите: впечатляваща мощност, отлична работа на трансмисията, почти перфектна работа на окачването и волана и положителна реакция на шасито. Точно това кабрио има огромен шанс да се наложи сред класиките при „хотхеч” моделите за години напред. Ако искате динамика и скоростни емоции, но не държите особено на големия багажник, а имате и 70 000 лева за „автомобил за удоволствие”, то ще е добре да се срещнете с кабрио версията на MINI JCW. Срещата ще е повече от интересна.

Георги Иванов



Разликата между това да караш обикновен покрит автомобил и кабриолет е подобна на тази от преживяването на концерт в малък клуб и живото изпълнение на стадион под открито небе. Не че единият от двата типа забавления отстъпва на другия, но просто двете носят съвсем различно усещане.

Точно като на концерт на стадион се почувствах в момента, в който подкарах MINI JCW Cabrio - над мен е само небето, което за радост беше чисто откъм облаци. С почти всички сетива можех да усетя какво се случва с колата и нейното движение по пътя - свистенето на турбината, приятното пукане от изпускателната система и дори шумът, който гумите издават при сцеплението си с асфалта.



Подобно нещо не можете да откриете в семейното си комби, например, а дори и в спортното си купе с над 200 к.с. Тези емоции са на практика характерни за почти всеки един открит автомобил, особено, когато мощността му е относително голяма. Това, което отличава новото MINI Cabrio, е, че то успява да вземе част от най-добрите страни на два съвършенно различни автомобила - кабриолета и покритото купе.

Защо казвам това? MINI Cabrio JCW успешно се справя със задачата да предложи остро кормилно управление и предвидимо поведение в завоите, основно поради добре настроеното си окачване и якостта на купето срещу усукване. Точно това е слабото звено на стандартните кабрио автомобили, но тук усещането за незабележимо кривене на автомобила е напълно елиминирано.



Покупката на автомобил, който може да се използва пълноценно и да доставя радост през определени периоди в годината, е трудно решение. Но, ако така или иначе сте решили да се разделите със сума, която може да ви изпрати на околосветска обиколка, MINI Cabrio JCW е едно интересно предложение. С което, впрочем, можете просто да обиколите най-близките ви планински пътища и да забравите бързо за изпуснатото околосветско пътешествие.

Ангел Сергеев



Още по темата

С MINI Cooper SE край Северно море

MINI Cabrio Cooper S доставя усмивки дори и в дъждовно време

Новият Countryman е най-голямото и най-скъпо MINI в историята

MINI Paceman – най-баварският британец

MINI Paceman – най-баварският британец





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

" "
facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ





" "