www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Fiat Tipo: ново начало (допълнено с видео)

06.06.2016 | Тест драйв | 2360 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Чисто нов автомобил вече носи името Tipo, добре познато от различни моменти в над 100-годишната история на Fiat. Сега обаче наследникът на последния хечбек от края на миналия век изглежда коренно различно. Изваян е в Италия от Centro Stile Fiat, което ясно си личи от добрия дизайн – интересна решетка, привлекателна физиономия, стилна линия и коефициент на въздушно съпротивление 0,29. Но интересното за мен е, че моделът не е хечбек, по каквито страшно си падат западноевропейците, за разлика от клиентите в почти целия останал свят. Новият Fiat Tipo е компактен седан, което е логично, при положение, че е разработен съвместно с Tofas R&D в Турция - един от най-големите в света развойни и изследователски центрове на Fiat Chrysler Automobiles. Добре е, че и производството на колата е поверено на Tofas в Бурса, един от многото добри автомобилни заводи в югоизточната ни съседка. Така всъщност, след прекалено дълга летаргия, най-после се появява модел, който се връща към комбинацията от ценности, които по-рано характеризираха автомобилите от италианската марка – красива външност, практична функционалност и приемливи цени.



Въпреки компактните размери (4.54 метра дължина), седанът осигурява учудващи обеми, както за пасажерите, така и за товар. Багажникът е с 520 литра вместимост и е изключително удобно конструиран за различни нужди. Междуосието (2.64 метра) също гарантира добри вътрешни пространства, но също така осигурява доста меко, но и стабилно возене. Комфортът в купето ме изненада приятно - добрата аеродинамика и модерните изолационни материали гарантират ниски нива на шум. Седалките са точно каквито трябва – меки, но в същото време ме държат в удобната за каране позиция. Горната част на таблото е от добър материал, но в някои участъци все още е използвана „онази“ пластмаса, която сравнително скоро започваме не само да виждаме, но и да чуваме.



И като заговорих за този праисторически на вид материал, трябва да призная, че още едно решение тотално ме втрещи: пак той е използван и за направата на кората под задното стъкло на седана. Въобще не искам да си представя какво ще е усещането в купето, когато тази черна пластмаса се напече. Освен това мога да се обзаложа, че бързо ще избелее, ще се деформира и разтрака. Не съм виждал този вариант на изработка в купе, дори и при най-евтините коли… Дано да бъркам и италианско-турския екип от над 2000 души инженери, конструктори и дизайнери да са открили материал с качества, които да ме опровергаят.



Иначе в новия Tipo аз, като шофьор, се чувствам добре. Но автомобилът предлага и куп решения, които улесняват пътуването на всички в колата. Uconnect система с възможност за 5 инчов сензорен дисплей, хендсфрий Bluetooth система, аудио стрийминг, текстов четец, AUX и USB портове с възможност за интеграция без значение на операционната система на мобилното устройство на пътника, камера за паркиране и новата навигационна система на TomTom 3D touch.



Новият модел се предлага в България с четири варианта на двигатели. Бензиновите са два: 1.4 16v Fire 95 к.с. и 1.6 16v E.torQ със 110 коня. Имах възможност да карам по-мощният, оборудван с новата автоматична трансмисия. Моторът е добър, но скоростната кутия, уж с модерна концепция, далеч не е толкова съвършена, както познатите ни вече добри образци от други марки. Но за италианските турбо дизелови агрегати бях убеден, че са чудесни. Те също са два - 1.3 MultiJet II 95 к.с. и 1.6 MultiJet II 120 к.с. По-мощната, екипирана с 6-степенна ръчна трансмисия, има добра динамика и ми даде реален среден разход 4,7 литра нафта за 100 километра пробег, при това без да я галя.



Fiat Tipo е поредното бюджетно предложение за най-слабия пазар в Европейския съюз при компактните седани, след познатите ни вече аналогични модели от Citroen/Peugeot, модификациите на Focus и Astra, яко популярната Skoda Rapid и още някои други. Ценово новият седан от Fiat е разположен в средата на таблицата с конкурентите (стартира от 22990 лв.) и на теория би трябвало продажби да има. Но, като оценявам възможностите на Tipo да пробие на пазара, трябва да се има предвид и тежкия товар, който марката влачи на гърба си. През последните години историята не само, че не е славна, но италианският производител мина през куп сътресения, странни модели и предложения, инвестиции със съмнителен резултат, размяна на модели и имена през Атлантика с американския си партньор и други, меко казано, щури идеи. Като прибавим към това и досегашното странно безхаберното отношение към пазара на българския вносител, става ясно, че сега трябва да се хвърли много и яка работа, за да се навакса загубата на имидж. Това е първото рационално, логично, премислено и типично предложение от италианците от доста време насам. Успоредно с това има и някакво активизиране в редиците на българския представител, което може да доведе до някакъв по-добър резултат, но ще трябва време и още много усилия. 

Борислав Цаков



Още по темата

Adam - новият цветен път за Opel

Renault Twingo – пъстра мобилност за града

Еволюция за Fiat Punto






Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ