www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

2016 BMW 750Li xDrive – за специалните клиенти

08.04.2016 | Тест драйв | 54637 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


От много години насам автомобилът е нещо повече от превозно средство – за едни е страст, за други верен приятел, а за трети дори мерител за социален статус. Не са много колите на пазара, за които можем да кажем, че успяват да посрещнат очакванията и на трите изредени групи, но такива все пак има. Разбираемо, повечето от тях се намират в най-висшия ешелон на премиум средите, точно където откриваме и последната шеста генерация на BMW 7-Series.



Ще е подценено да се каже, че всяко следващо поколение на седана просто става по-добро от своя предшественик. В амбицията си да бъде един от технологичните лидери на пазара, BMW използва именно Седмицата, за да покаже на своите фенове, а и на конкурентите си, на какво е способен. Актуален пример – макар и да е приблизително еднаква по размери с предишния модел, най-актуалната 7-ма Серия крие под ламарините си съществено различна архитектура. Тук откриваме платформата Carbon Core, която комбинира пластични елементи, подсилени с въглеродни влакна, високоякостна стомана и алуминий, като само това пести от общото тегло на автомобила малко над 40 килограма. Добавяме врати и капаци изцяло от алуминий, както и олекотени елементи по окачването, и получаваме отношение на теглото върху двете оси на автомобила от 50:50.



Но само малка част от технологиите в автомобила са видими още от пръв поглед. Десетките функции се изадват само от няколко камери и радари по купето, както и от системата Active Kidney Grille (активна радиаторна решетка), която автоматично контролира потока на нахлуващия към двигателния отсек въздух според необходимостта на мотора да се охлажда. Баварците са запазили до голяма степен непроменен профила от предишната 7-Series, като тук линиите са обогатени с повече декоративни елементи от алуминий, както и по-изразителен „поглед“, благодарение на LED осветлението в предната част.



Към интериора също е подходено консервативно. BMW продължава да развива голяма част от идеите си, които датират отпреди доста години. Но именно тук се крие майсторството – макар и всичко да изглежда познато, редица малки детайли, като сменените бутони на климатичната и аудио системите, добавената тъч функционалност на централния дисплей, амбиентното осветление, както и множеството нови материали, придават усещането за коренно нов продукт. Но в този сегмент това не е достатъчно. Подгряването на задните седалки, например, е все по-често срещано явление, затова немците качват нещата на следващо ниво с отопляеми подлакътници отпред и отзад. Пътниците се радват и на охлаждащи и масажиращи функции, както и на контрол на екстрите в автомобила посредством таблет в централния подлакътник отзад. Да не забравяме и отделните 3.5-инчови екрани за пътниците на втория ред седалки.



Но колкото и глезтоии да има в един подобен автомобил, те са очаквани. Изненадата за мен настъпи от друго място. Изглежда BMW лека-полека се поддава на една ясно изразена при Rolls-Royce тенденция, поне що се касае до флагманския модел на компанията. Шофьорът е просто изпълнител на задачата да превози максимално удобно пътниците. Разбира се, и самият той тъне в лукс, но с времето престоят му зад волана ще става все по-скучно и лишено от емоции. Макар и максимално да се придържа към мотото на BMW - Ultimate Driving Machine, колата просто носи гените на спортен автомобил, които откриваме в почти всеки друг представител на производителя. Тя е бърза, тиха и балансирана – и това е. А този факт представлява промяна в цялостната концепция на модела – преди години, Седмицата беше първо кола за шофьора, а след това луксозен лайнер за пътниците. Емоциите зад волана сега са ограничени максимално, шофьорът няма думата.



BMW 7-Series ме спечели с нещо друго. Разбира се, удоволствието, което повечето модели на марката доставят зад волана, тук има по-притъпен вид. Но рядко ми се случва да управлявам автомобил, за който да съм сигурен, че ще помня дълго време. След десет години надали ще имам пресни спомени от всеки хечбек или семейно комби, на които съм се качил, но със сигурност ще си спомням първия път, в който съм управлявал радиото на автомобил с жестове или пък съм се доверявал на полу-автоматичното й шофиране на магистралата.



А въпросът за купуването на кола с цена от 326 282 с ДДС има много прост отговор. За тези, за които автомобилът е далеч повече от превозно средство, за онези със страстта и социалния статус, 7-Series има смисъл. За всеки друг, разбираемо, возило на цената на три тристайни апартамента в София е просто безсмислен разговор.

Ангел Сергеев

Снимки: Калина Пантелеева



Още по темата

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ