www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Kia Sportage: мечтаната универсалност

28.03.2016 | Тест драйв | 24612 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Всяка седмица се опознавам с някой нов модел от различна марка и от опит знам, че идеалният автомобил все още не е създаден. Всеки си има плюсове и минуси, с нещо трябва да се направи компромис. Пък и, типично по български, на всичко трябва да се намира кусур, нали така? Някои коли са скъпи за българския джоб, други не са достатъчно надеждни, трети не са пъргави и мощни, колкото трябва, четвърти пък гълтат горивото с охота, както махмурлия би поемал бира на сутринта.

Взимам да пробвам бензинов Sportage с нова автоматична скоростна кутия и най-високото ниво на оборудване. След тридневен тест, лично за себе си установих, че имам сериозен проблем с това последно предложение от Kia. И то е, че не можах да открия съществен недостатък, който да е важен за отбелязване.



Задвижване

Двигателят е бензинов и, както е редно по модата, с неголям обем – 1,6 литра. Но има на разположение турбина, която променя тотално картината. Мощността е 177 к.с., а максималната скорост е 201 км/ч. До момента едно от нещата, които липсваха на корейския производител, както между другото и на почти всички японски марки, бе съвременна автоматична скоростна кутия. Вече и това е решено. Засега този бензинов двигател е единствен, който се комбинира с чисто нов 7-степенен автомат с два съединителя. Работата на този тандем ме впечатли – предавките се редят неусетно и за да достигна 100 са ми необходими 9,1 секунди, което е с 4 десети по-добро време от същия вариант на двигател, но с ръчна кутия. Комбинираният разход по каталог е 7,5 литра на 100 километра пробег, със 175 гр/км емисии на СО2. Интересът към бензиновите мотори с малка кубатура и нисък разход непрекъснато расте, но в източна Европа дизелът продължава да царува. Само мога да пожелая на нафтаджиите скоро и те да получат в екипировката си тази модерна автоматична трансмисия.



Дизайн

Това е областта при оценка на автомобилите, където субективното мнение най-много тежи. Лично на мен външният силует и оформлението на детайлите в екстериора ми допаднаха. Комбинират елегантност, модерни идеи и прилична доза агресия. Съществена роля играят и светлините – предни и задни. А явно това не е и само моето виждане, защото докато карах в софийския кошмарен петъчен трафик, погледите от съседните коли излъчваха явен интерес.Но колкото и оценката на дизайна да е субективно усещане, има пропорции, срещу ефективността на които никой нищо не може да възрази. Това е много компактен външно кросоувър, който обаче предлага учудващи вътрешни обеми и организация на купето. Пространството за пет души е предостатъчно, а багажникът осигурява от 491 до 1480 литра при свалени облегалки на задната седалка.



Комфорт и оборудване

Тук вече приятните изненади се превръщат в искрено учудване. Не съм свикнал да усещам толкова грижа за мен и спътниците ми, дори в най-луксозните модели, да не говорим за класа на компактните кросоувъри. На практика в Kia Sportage разполагам с всичко, което прави едно пътуване леко, сигурно и приятно. Безключов достъп до купето и Stop/Start система за пестене на гориво и ограничаване на емисиите; AUTO DEFFOGER против запотяване на стъклата и DEICER за размразяване на чистачките; предна камера за разчитане на знаците и за следене на лентата за движение; круиз контрол и SPEED LIMITER; автоматични чистачки и светлини, които дори сами превключват къси и дълги. До скоростния лост имам бутони за избор на различни режими на управление: чрез DRIVE MODE мога да премина на „Спорт“ и да променя едновременно настройките на двигател, окачване и скоростна кутия. Екстрата AUTO HOLD ми дава възможност на светофар да не държа крака си на спирачката. Мога също така да избера режим за спускане по стръмен наклон или да заключа диференциала, ако попадна в трудна ситуация.



Кожената тапицерия е с възможност за вентилация през лятото и затопляне на 4 седалки през зимата. Коженият волан също е отопляем и от него мога да управлявам почти всичко. Удобно пред очите ми е разположен 8-инчов тъчскрийн, на който имам информация отвсякъде – навигация, задна камера за паркиране, JBL аудио системата или мобилен телефон. За него имам и устройство за безжично зареждане.

В купето осветеността е превъзходна, заради огромния панорамен таван, отварящ се в две посоки. А достъпът до багажника е един от най-удобните – когато застанах зад задната врата, натоварен със сакове в двете си ръце, след 3 секунди тя сама се отвари, без да трябва да махам с крак или нещо такова.



Компактните кросоувъри са най-бурно растящия сегмент в Европа. За Kia моделът Sportage е много важен. Това не е просто само градско повдигнато возило, в което жените да си превозват покупките от мола. Колата отвън е компактна, лесно се паркира и е маневрена. Но с нея всяко семейство ще се чувства добре и на почивка, с багаж и куче дори. Както и на планина през зимата, защото просветът е достатъчно голям и системата за задвижване на 4-те колела работи чудесно. Всъщност, където и да сте, богатото оборудване и луксозният интериор ще ви осигурят сигурно и удобно пътуване с голяма доза удоволствие.

Цената на новия Sportage, с този модерен двигател, чисто нова автоматична скоростна кутия и върховото оборудване е 62960 лева и превръща моделът в едно от най-интересните предложения на пазара.

Борислав Цаков

Още информация и снимки за модела можете да намерите в списание AUTOCLUB.



Още по темата

В компанията на Kia Stinger събираш всички погледи и ставаш звезда

KIA cee’d - на прага на нещо голямо

Голям сравнителен видео тест между H5 и Sportage





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ