www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новото Peugeot 208: 2 литра нафта за 100 км пробег

05.10.2015 | Тест драйв | 132382 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Добре звучи, нали? Сипваш 43 литра в резервоара и изминаваш с тях 2152 километра. Казано с други думи – пълниш в София и следващото ти зареждане е малко преди Париж. Ето това си е истински рекорд! При това не лабораторен, а действителен, направен в реални пътни условия със сериен автомобил, оборудван с 1.6-литров BlueHDi двигател.

Аз, както обикновено, не успях да постигна същия нисък разход при моя тест. Знам си, че кракът ми е тежичък, пък и се движих с новата 208-ца предимно из столичния трафик. Въпреки всичко съм очарован от реално показаната консумация – 4.6 литра нафта за софийските задръствания си е впечатляващо постижение.

Разходът на гориво и ниските вредни емисии са много важни в днешно време. Знае се, че френските дизели са от най-добрите в това отношение. Но за мен никога фокусирането върху тази тема не е най-същественото. А и съвременните изследвания сочат, че при избора на нов автомобил от европейците през последните години най-важен е дизайнът и чак след това се подреждат другите причини, между които някъде са екологичните и икономичността.

Силните страни на новото Peugeot 208, в сравнение с предишното, са много и не се отнасят само до разхода на гориво.



МОДЕРЕН ДИЗАЙН
Фигурата на този малък градски хечбек е по-спортна, но освен това и елегантна. 3D LED задните светлини са стандартни за модела и наподобяват следа от ноктите на лъв. Този сюжет се забелязва и на много други детайли на автомобила. В гамата са добавени и нови атрактивни цветове, които веднага приковават погледите. Тестовата 208-ца е в блестящия Orange Power и, за да я проследят по улиците, главите на хората се завъртаха, сякаш бяха на винт.

Материалите в купето са от много добро качество, а седалките са хем комфортни, хем оргинални като дизайн. Целият интериор е стилен и изчистен. Пред мен уредите и приборите са разположени според иновативния за марката i-Cockpit. Той включва 3 основни елемента. Първо хващам компактен волан, тотално различен от гевреците в моделите допреди 3-4 години. Второ виждам голям 7-инчов сензорен екран, чрез който мога да управлявам всички системи – навигационна, аудио, телефон, интернет и борд компютъра. Освен това той ми предоставя и много добро ниво на свързаност - Bluetooth и USB, както и новата MirrorScreen система, която може да трансфера екрана на смартфона върху дисплея в колата, за да се възползваме в пълна степен от приложенията му. И накрая идва вече познатото бордно табло, което е позиционирано на нивото на очите, над малкия, свален ниско волан. Тази напълно оригинална концепция, от въвеждането си през 2012 г., беше дълго обсъждана и мненията за нея са в най-широк спектър – от одобрение до пълно отричане. Но поне тук французите са се отказали (слава Богу!) от огледалното движение на стрелките на уредите и сега те се движат успоредно, в една посока. Тази нова позиция на уредите над волана действително изглежда правилна от гледна точка на безопасността, но аз така и не успявам да свикна с нея.

Новият модел прави още една крачка към по-атрактивния стил и с това, че предлага по-големи възможности за екстериорна и интериорна персонализация на колата, според желанията на клиента.



ЯКО ОБОРУДВАНЕ
Дотук отбелязах някои налични в автомобила екстри, които рядко се срещат в екипировката на градските мъници. Силно ме впечатли новата MirrorScreen система, за която вече споменах. Тестовата 208-ца разполага също така с широкоъгълна камера за движение на заден ход, както и със системата за автоматично спиране Active City Brake, която помага да се избягват инциденти или поне за намаляване на силата на сблъсъка, ако шофьорът не успее да реагира в населени места и при скорост под 30 км/ч. Лазерен сензор с малък обсег (Lidar) е монтиран в горната част на челното стъкло. Той засича други автомобили, движещи се в същата посока или стоящи неподвижно. Системата може автоматично да генерира максимален спирачен ефект, като в някои случаи автомобилът може да спре напълно, за да се избегне удар с автомобила отпред.



НОВИ ЕФЕКТИВНИ И ИКОНОМИЧНИ ДВИГАТЕЛИ
Може би най-новото и съществено в Peugeot 208 е широката гама бензинови и дизелови двигатели от последно поколение, всички отговарящи на стандарта Euro 6 в Европа. Аз имах възможност да карам събрат на световния шампион - 1.6-литров BlueHDi мотор със Стоп/Старт система. Мощността му е 100 к.с. и отделя под 90 г/км CO2 eмисии. Двигателят чудесно реагира на различните ситуации, които софийският ад предлага. Единствено малко ме напряга в града 5-степенната ръчна скоростна кутия, но… това е положението – от нея се търси предимно ефикасност и икономия.

Затова пък бензиновите агрегати вече могат да бъдат съчетани с ЕАТ6 – новата 6-степенна автоматична трансмисия. Тя използва модерна Quickshift технология, която позволява по-бърза смяна на предавките, гарантира плавна работа и удоволствие от използването й. Но освен това тя е проектирана и с идея за драстично намаляване на CO2 eмисиите. В резултат на това разликата в емисиите, сравнени с версията с механична скоростна кутия, е намалена до 1 г/км. Със CO2 eмисии от 104 г/км, например двигателят 1,2 PureTech със 110 коня, Stop&Start и EAT6 постига значително намаление от 45 г/км CO2, спрямо предишното поколение (1,6 VTi 120 автоматик). Бензиновата гама на новия PEUGEOT 208 е много широка – от 68 до 208 к.с. при фантастичния 1,6-литров THP двигател, използван в спортните версии GTi и GTi на PEUGEOT Sport. Като и тук разходът на гориво и CO2 eмисиите са забележително намалени - нивата са между 97 и 129 г/км.

През първите 6 месеца на 2015 г. Peugeot 208 е здраво стъпил на 5-тата позиция в европейската класация по продажби. Със сигурност обновяването на модела ще помогне за доброто му представяне през втората половина на годината. А в дългосрочен план активната работа на френския производител по програмата за ефективни и екологични двигатели категорично ще тегли марката нагоре, особено на фона на скандала в съседна Германия.

Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ