www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Обяздването на Mustang

07.09.2015 | Тест драйв | 88439 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Е, той вече е тук. След 50 години славна история в Щатите, легендарният модел на Ford дойде гордо да препуска и из Стария континент. И аз имах възможност да скоча на коженото седло… пардон, на кожената седалка зад волана на изцяло новия Ford Mustang. 

От опит мога да кажа, че тестовете на Ford неизменно са изпълнени с много каране. В случая никой нямаше нищо против, защото това означаваше и много удоволствие и емоции. Яхнали американската легенда, този път кръстосвахме Унгария. Равни магистрали из унгарската Пуста, неочаквани за равнинната страна височини и завои към Вишеград, участъци с нов асфалт, приличащи на писта, качихме Мустанга даже и на ферибот през Дунав.

Много са митовете, които съпътстват пристигането на тази емблематична кола в Европа. Моето съзнание също беше обременено с повечето от тях. Но изцяло новият Mustang обори пред мен повечето от негативните и потвърди много от положителните предварителни впечатления и нагласи.

Има ли място по европейските улици за такова голямо и тежко животно?
Да, изглежда голям, широк и масивен, адски впечатляващ с агресивните си форми – типичната, запазила се през годините решетка, изтеглените предни фарове и трите LED отвесни светлини отзад. Но всъщност купето е напълно съизмеримо с BMW 6 серия и е по-малко от Mercedes CLS Coupe. Теглото на новия Mustang е 1650 килограма, а колелата са „само“ 19 –инчови. С други думи – напълно нормални параметри на спортно купе за европейските пътища.

Това пистов състезател ли е или си е нормален автомобил?
Всъщност – и двете. От една страна това е звяр, чиято GT модификация с 5-литровия си V8 двигател с мощност 421 к.с. и 530 Nm въртящ момент се изстрелва от 0 до 100 за 4,8 секунди. Където има възможност и е безопасно да се кара на високи обороти, тази кола ще ви остави без дъх и ще вдигне адреналина ви до небесата. От друга страна и с по-малкия двигател, предлаган за Европа – 4-цилинров 2,7 литра EcoBoost, със „само“ 317 коня под капака и 432 Nm, Мустанга качва 100 км/ч за 5,8 секунди. Но е доста по-лек, учудващо икономичен и много приятен за каране.

Добре де, чак пък да е икономичен… Колко харчи?
Съвременните EcoBoost двигатели на Ford са от най-ефективните представители на модерните бензинови мотори, произвеждани през последните години. Дори не съм поглеждал в каталога колко е официално обявения разход на Мустанга. Но трябва да си призная, че това породисто животно не ти дава сърце да го галиш и аз го пришпорвах където и доколкото можех. И въпреки това е факт, че за 140 километра мое комбинирано тестово шофиране през единия ден, консумацията беше 8,6 литра на 100 км. пробег! Признавам, останах сериозно изненадан.

Става ли тогава за семеен автомобил?
Е, това не бих могъл да твърдя. Все пак, зависи от семейството. Както при повечето спортни купета, задната седалка е със силно ограничено пространство. Да си призная – аз не мога да се вместя там. Може би някое дете или пък калифорнийско русо миньонче ще може. Затова пък багажникът е учудващо голям – при стандартното купе обемът му е 408 литра, което е невероятно за такъв тип автомобил. А за кабрио версията със сгъваем гюрук спокойно мога да кажа, че никога не съм виждал подобно нещо: там, при сгънат покрив, полезният обем на товарната част е 332 литра!

А оборудван ли е добре или е практично изчистен, както при други „състезатели“?
Спокойно мога да кажа, че в колата има всичко необходимо: двузонов автоматичен климатик, малък спортен волан, от който се управляват куп функции, SYNC 2 система за гласови команди, автоматични предни светлини и чистачки, 8-инчов цветен дисплей с навигация, камера за заден ход и т.н. Добавяме и някой допълнителни датчици, които ни информират за състоянието на спирачките, G-натоварването, на което сме подложени и други такива спортни закачки. Можете и да избирате режима на управление на колата, спрямо моментното си настроение и нужди - Normal, Sport+, Track или Snow/Wet, който променя електронния контрол на стабилността, реакцията на педала на газта и на волана, преподрежда предавките. А кожената тапицерия и интериорните материали са от най-висок клас.

Ами тогава, след всичко разказано дотук, навярно цената е някъде из облаците…
О, не бих казал такова нещо. В началото сравних размера на новия Mustang с този на спортно куме на Mercedes, но цената е съизмерима с някоя постно оборудвана С класа. Стартовата цена на бегачката от Мичиган е 75000 лева, но не си мислете, че най-мощният и добре оборудван звяр би прескочил 100-те хиляди лева. И да не се надявате на N1 сертификат, нали? Мустангът никога не може да бъде товарен кон. Това е автомобил, създаден за силни емоции и удоволствие.

Очаквайте по-подробна информация за модела и още впечатления в следващия брой на списанието AUTOCLUB.

Борислав Цаков



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

С компания на борда

Ford Mondeo Hybrid задълбочава вечния въпрос – дизел или бензин?

Ford Edge Sport е интелигентен атлет с папийонка

Ford Kuga – еволюция по всички линии





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ