www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият Hyundai Tucson надскача всички очаквания

12.08.2015 | Тест драйв | 3295 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Взех автомобила за тридневен тест. Не ме тресеше прекалено въодушевление – поредното пробно шофиране на среден клас кросоувър. Вярно, отвън много красив в синия цвят металик и с модерната си хромирана предна решетка и тънки издължени фарове. Но все пак съм карал по-големия батко  - Santa Fe - и сега не бях предвидил изненади. С група приятели, всички покрай мен запалени по автомобили и мотори, тръгнахме към западния край на България, към ждрелото на Ерма и симпатично бодливия град Трън.

„Е тая джипка ми строши главата!“, „Туксона направо кърти мивки!“, „Това не е истина…“ – такива бяха репликите, след като всички разгледаха подробно колата и се повозиха между хълмовете из Шопско. Такива са приказките по мъжки, които си разменят приятели, когато видят изключителна жена, кола или пък друг впечатляващ обект, предимно от женски род.

Аз ще се въздържа от мъжкарските реплики и ще опитам да предам впечатленията си малко по-професионално. Нов бензинов турбодвигател 1,6 T-GDI и мощност 177 к.с. и с 265 Nm въртящ момент. Той си партнира чудесно с новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя.  При каране в нормален режим скорост от 100 км/ч се достига за 9,5 сек., но картинката се променя сериозно, когато превключа на режим „спорт“, който променя настройките на двигателя и реди по различен начин предавките. Специално за градското шофиране с автомат има и още една ценна екстра, която не се среща при много други премиум марки – бутонът Auto Hold. Той държи колата на място пред светофара, без да е нужно кракът ви да е на спирачката. В момента, когато подадете газ, системата изключва и тръгвате нормално напред.



Tucson се отличава с приятен и интересен дизайн

Всъщност този тестов автомобил е оборудван с почти всичко, за което бих могъл да се сетя. В огледалото за обратно виждане постоянно се изписва точната географска посока. Старт/Стоп системата гарантира икономия и екологична работа. Модерната комуникационна система  управлява от централно разположен 8-инчов тъчскрийн или чрез бутоните на мултифункционалния волан двузоновия автоматичен климатик, навигацията, връзката с мобилния ви телефон и т.н.

Tucson разполага с още куп системи за безопасност, леко шофиране и комфорт: бутон за заключване на диференциала при екстремни офроуд условия; автоматична система за спускане по стръмен наклон; асистент за самостоятелно паркиране Smart Parking Assist и широкообхватна камера за заден ход; система за разпознаване на знаците и ограниченията с камера отпред - Speed Limit Information Function; система за автономно екстремно спиране Autonomous Emergency Braking; система за поддържане на лентата на движение Lane Keeping Assist System и за следене на „слепите“ зони Blind Spot Detection, както и активен преден капак Active Bonnet System, който автоматично се отваря при сблъсък, за да смекчи удара.



Колата има безключов достъп – отключване, заключване и стартиране на двигателя с бутон. Но най-новото удобство е свързано със задната врата. При някой други марки има възможност тя да се отваря с махване на крак под задната броня. При Tucson, ако сте с багаж и ръцете ви са заети, е достатъчно само да застанете с ключ в джоба зад колата за три секунди и електрически задвижваната 5-та врата се отваря автоматично.



Обемът на багажника е 513 литра

Размерът на този изцяло нов модел Hyundai е идеален: външно кросоувърът е компактен, без да е малък. Това е кола, с която хем бихте се чувствали добре в града, хем е напълно достатъчна за семейна почивка с деца, багаж и куче дори. Купето отвътре е широко и удобно и отпред, и отзад, а и багажникът е с много приличните 513 литра обем, разположени на две нива. Седалките са комфортни, отопляеми за зимата и вентилирани за през лятото, облечени в качествена кожа. От всички полезни екстри, които се намират в най-добрите съвременни автомобили, тук ми липсва само една – автоматичното превключване на къси и дълги светлини. Но иначе включването на самите светлини, както и на чистачките, става чрез сензори.



Интериорът е добре подреден и изпълнен с качествени материали

Hyundai от няколко години се опитва да се качи в ложата на висшия клас. Супердизайн, качествени материали, богато оборудване и надеждност, гарантирана и с дълга гаранция – всичко това в някаква степен съществуваше и досега. Според мен, обаче, новият Tucson е първия модел на корейската марка, който реално прави крачка към премиум сегмента. Освен с изброените току що качества, той вече разполага и със супермодерни двигател и автоматична скоростна кутия, което със сигурност ще зарадва клиентите и в същото време ще притесни още повече конкурентите.

Борислав Цаков



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ