www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Opel Adam Rocks – не просто градски мъник

04.08.2015 | Тест драйв | 62890 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Знаете ли колко е трудно да се създаде автомобил, който да се хареса на всички? Едни търсят секси визия, други мощ и скорост, а трети искат просто едно практично возило. С думи прости – невъзможно е! Класическата рецепта за достигане до сърцата на повече клиенти е просто да вземеш по малко от всичко, да го „смесиш“ добре и да се надяваш да се хареса. Но има и друг подход – просто да бъдеш различен.

Opel научи този лесен урок още с пускането на модела си Adam, който се доказа като интересно и успешно попълнение в редиците на марката. А с модификация Rocks немците достигат дори по-далеч в търсенето на индивидуалност и открояване от останалите.



Бързият поглед към автомобила всъщност ви дава много от необходимата информация за него. Купето е малко, дори твърде малко, но това е цената за постигане на високо ниво cuteness. Мястото е за двама, в най-добрия случай – за двама плюс малко дете. Багажникът също предполага хомеопатични дози вещи, макар и формата му да е доста пригодна за най-важното при едно пътуване. Колата се паркира лесно, маневрена в града е и привлича доста внимание.



Не звучи непознато, нали? Сякаш доста коли отговарят на това описание. Но някои от характеристиките на автомобила всъщност са скрити доста дълбоко и изискват поне няколко стотин километра шофиране в различна среда, за да бъдат открити. Окачването, например, върши чудесна работа! Бихте ли очаквали, че кола с такова междуосие и с 18-цолови (!) колела ще вози хем комфортно, хем стабилно? Това е може би най-големият феномен тук, който загатва какъв потенциал има машината да бъде превърната в истински спортен автомобил.

После – двигателят. Една малка сензация. Когато за първи път карах Adam, основната ми критика, която се върти из съзнанието ми и до ден днешен, беше анемичният 1.4-литров атмосферен двигател. Този Adam Rocks може да се похвали с 1.0-литров 3-цилиндров агрегат с турбина, един мотор от съвсем друго поколение. И разликата си личи още от раз – уверено потегляне, поемане още от 1200-1300 об/мин., ускорение до 100 км/ч за 9.9 секунди и страхотна еластичност във всеки миг.



Честно казано, най-голямото ми притеснение преди да покарам колата беше извънградското пътуване. Но, както се оказа, 115 к.с. са предостатъчни за мъника да се справи с на практика всяка ситуация по бързите пътища. Дори и магистралата с нейните 130-140 км/ч не са истинска трудност за 1.0-литровия мотор. На моменти забравях, че карам кола със само три цилиндъра.

Всъщност, колкото и странно да звучи, градските условия притесняват малко повече компактния агрегат. И причината не е в него, а в изключително късите шест предавки на скоростната кутия. Макар и да осигуряват винаги подходящ оборотен диапазон на работа, те ангажират шофьора с твърде честа смяна. А в такъв автомобил последното, което искате да правите, е да се "трудите". Един модерен автоматик с два съединителя би бил просто перфектен за нрава на машината, макар и да "лепне" още няколко хилядарки към общата сметка.



А иначе, фънки визията си е нож с две остриета. Срещнах почти колкото позитивни, толкова и негативни коментари по нея, но нали знаете – дизайнът е въпрос на вкус. Неоспорим факт е, че Rocks е толкова различен от всички автомобили по улиците, че няма начин да остане незабелязан. А това е доста смела разработка за масов производител като Opel. Конкурентите от Ford и Volkswagen могат да се замислят...

Странното усещане да си различен от всички е хармонично запазено и в интериора. Е, можеше воланът да е малко по-малък, за да не изпъква на фона на по-миниатюрните останали елементи, но надали някой ще се откаже от покупката на колата заради този факт. Готин е и подвижният платнен таван, който почти успява да създаде класическо кабриолет усещане, макар и да допуска повече излишни шумове в купето при висока скорост, дори и затворен.



За Adam Rocks в Opel определено заслужават адмирации. Автомобил, замислен от самото начало да бъде различен и да доставя удоволствие. Високотехнологичен, натъпкан с интересни джаджи и доста екстри и не на последно място – перфектно моторизиран. Но качественото удоволствие, както знаете, идва на висока цена. При Adam Rocks тя е твърдо над 30 000 лв., за каквато сума можете да се сдобиете и с по-практичната и разумна Corsa.

Аз избирам Adam Rocks, защото, ако искате да сте наистина различен във все по-сивото автомобилно ежедневие, по-малкият модел предлага куп опции за индивидуализация, различни пакети с визуални промени и т.н. Чрез тях се чувствате наистина ангажиран в създаването на лично вашия автомобил – такъв, какъвто харесва само на вас и няма да видите по улиците.

Ангел Сергеев



Още по темата

Ford Focus – обратно към върха

5 технологии в новия Opel Insignia, за които не знаете

Новата Insignia Grand Sport на Opel е елегантна, красива и с висок IQ

Новият Opel Zafira е още по-технологичен, гъвкав и комфортен

Nissan Note – практичността във висшата й форма





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ