www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW 6-Series GranCoupe - скъпа индивидуалност

29.07.2015 | Тест драйв | 68059 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Големите автомобилни марки обичат да създават нови ниши. Просто измислят нов формат автомобил, пускат го на пазара и се самообявяват за революционери. Благодарение на редица такива модели, гамите на BMW и Mercedes-Benz са пълни с доста интересни предложения. Несъмнено едно такова е BMW 650i или в случая 6-Series GranCoupe, което условно запълва пространството между класическата 5-та Серия и флагмана 7-ма Серия.



Нека започна с едно откровение. Намирам актуалното поколение на 6-Series за една от най-красивите коли, които баварците са правили в последните 10-15 години. Хармонични пропорции, „устремен“ поглед, страхотна странична линия и, не на последно място – една щипка различност от всички останали коли в гамата на баварците. Тестовият екземпляр допълва визията с класически по дизайн 20-цолови колела, както и някои М-глезотии в салона и при екстериора.

Така, признах си – фен съм на 6-цата. Но си задавам и въпроса – кой посяга към точно този автомобил? Ще внеса разяснението, че GranCoupe версията се базира на 6-Series Coupe, което пък се базира на 5-Series. С думи прости, имаме седан, който се базира на купе, което се базира на седан...



И така, решаваш, че ще си купиш чисто ново BMW. Отиваш при дилъра, качваш се на 5-Series седан, харесва ти, но си казваш – искам кола с по-малко вътрешно пространство, но за сметка на това – по-красива и стилна. Насочват те към 6-Series, където те зарадват, че при базово сравнение ще трябва да платиш към 90 хил. лева отгоре. Просто, защото най-евтиният двигател за GranCoupe е 3.0-литров редови шестак бензин с 320 к.с. При директно сравнение на версиите 50i xDrive при 5-Series и 6-Series GranCoupe, разликата е около 45 000 лева.

Накъде бия ли? Просто е – 6-цата е доволно по-скъпа, но пък предлага по-малко вътрешно място. Практичността е силно намалена, а резултатът, както вече споменах – може би най-красивият актуален модел на BMW. Налице е вечният спор за функционалността и красотата. Но, както казват, красотата ще спаси света...



Но стига разсъждения за приликите и разликите между 5-цата и 6-цата. Истината е, че GranCoupe не бива ни най-малко да се разглежда като алтернатива на който и да е друг модел от BMW. И точно това му е чарът – това е онзи уникален автомобил, който изпъква измежду клонингите.

Разбира се, това не е единственият позитив. Под предния капак се намира един прекрасен по замисъл 4.4-литров битурбо двигател. Не е нужно да ви разказвам подробно каква тяга осигурява при каквото и да е натоварване и каквито и да е режими на работа. Само ще спомена, че 450 к.с. на каквото и по големина или тежест купе са предостатъчна сила.

Друг плюс – кормилното управление и окачването. Колкото и странно да звучи, най-големият представител на семейството 6-Series се управлява най-добре. Има най-директни реакции на волана и изобщо се чувства най-спортен и атлетичен. Да не говорим за окачването, което е може би черешката на тортата – дори и качен на 20-цолови колела, автомобилът може да предложи пълната палитра от настройки в големия спектър от спортно до комфортно возене. Така, при режим Normal, имате добър баланс и очаквана реакция на колата във всеки момент. При преминаване на Comfort, Comfrot+ и EcoPro, получавате наистина пърокласен комфорт, който не може да бъде нарушен нито от паваж, нито от напречни фуги по магистралата, нито и цялостно неравен път. Ако пък заложите на Sport и Sport+ - изненада – вече се намирате в един истински спортен автомобил, който е ограничил ненужните накланяния в завой до минимум. И да – може би почти всеки актуален модел на BMW предлага този тип настройки, но тук окачването е доведено до истинско съвършенство.

Май забравих да спомена, че в случая говорим за наскоро обновена версия на модела. Личното ми мнение е, че именно фейслифтът донесе това високо ниво на окачването, а промени не липсват и при обезшумяването на колата и настройките на работа на двигателя и скоростната кутия.



Какво си струва при купуването на чисто нов автомобил – всеки преценява сам за себе си. По същия начин стоят нещата и със сумата, която всеки един е готов да отдели. Но, ако така или иначе имате намерението да се разделите с 6-цифрена сума за премиум кола, то надали още няколко хилядарки ще са истински проблем за вас. Именно на тази философия залага 6-Series GranCoupe, като изкушава с неустоим дизайн, върхови технологии и, разбира се – имидж. И не, не сравнявайте модела нито с 5-Series, нито със 7-Series – просто духът и замисълът са различни.

Ангел Сергеев



Още по темата

Plug-in хибридни BMW забавления в блокирана София (2)

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ