www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW 6-Series GranCoupe - скъпа индивидуалност

29.07.2015 | Тест драйв | 66183 прочитания | Автор: Angel Sergeev
A+ | A-


Големите автомобилни марки обичат да създават нови ниши. Просто измислят нов формат автомобил, пускат го на пазара и се самообявяват за революционери. Благодарение на редица такива модели, гамите на BMW и Mercedes-Benz са пълни с доста интересни предложения. Несъмнено едно такова е BMW 650i или в случая 6-Series GranCoupe, което условно запълва пространството между класическата 5-та Серия и флагмана 7-ма Серия.



Нека започна с едно откровение. Намирам актуалното поколение на 6-Series за една от най-красивите коли, които баварците са правили в последните 10-15 години. Хармонични пропорции, „устремен“ поглед, страхотна странична линия и, не на последно място – една щипка различност от всички останали коли в гамата на баварците. Тестовият екземпляр допълва визията с класически по дизайн 20-цолови колела, както и някои М-глезотии в салона и при екстериора.

Така, признах си – фен съм на 6-цата. Но си задавам и въпроса – кой посяга към точно този автомобил? Ще внеса разяснението, че GranCoupe версията се базира на 6-Series Coupe, което пък се базира на 5-Series. С думи прости, имаме седан, който се базира на купе, което се базира на седан...



И така, решаваш, че ще си купиш чисто ново BMW. Отиваш при дилъра, качваш се на 5-Series седан, харесва ти, но си казваш – искам кола с по-малко вътрешно пространство, но за сметка на това – по-красива и стилна. Насочват те към 6-Series, където те зарадват, че при базово сравнение ще трябва да платиш към 90 хил. лева отгоре. Просто, защото най-евтиният двигател за GranCoupe е 3.0-литров редови шестак бензин с 320 к.с. При директно сравнение на версиите 50i xDrive при 5-Series и 6-Series GranCoupe, разликата е около 45 000 лева.

Накъде бия ли? Просто е – 6-цата е доволно по-скъпа, но пък предлага по-малко вътрешно място. Практичността е силно намалена, а резултатът, както вече споменах – може би най-красивият актуален модел на BMW. Налице е вечният спор за функционалността и красотата. Но, както казват, красотата ще спаси света...



Но стига разсъждения за приликите и разликите между 5-цата и 6-цата. Истината е, че GranCoupe не бива ни най-малко да се разглежда като алтернатива на който и да е друг модел от BMW. И точно това му е чарът – това е онзи уникален автомобил, който изпъква измежду клонингите.

Разбира се, това не е единственият позитив. Под предния капак се намира един прекрасен по замисъл 4.4-литров битурбо двигател. Не е нужно да ви разказвам подробно каква тяга осигурява при каквото и да е натоварване и каквито и да е режими на работа. Само ще спомена, че 450 к.с. на каквото и по големина или тежест купе са предостатъчна сила.

Друг плюс – кормилното управление и окачването. Колкото и странно да звучи, най-големият представител на семейството 6-Series се управлява най-добре. Има най-директни реакции на волана и изобщо се чувства най-спортен и атлетичен. Да не говорим за окачването, което е може би черешката на тортата – дори и качен на 20-цолови колела, автомобилът може да предложи пълната палитра от настройки в големия спектър от спортно до комфортно возене. Така, при режим Normal, имате добър баланс и очаквана реакция на колата във всеки момент. При преминаване на Comfort, Comfrot+ и EcoPro, получавате наистина пърокласен комфорт, който не може да бъде нарушен нито от паваж, нито от напречни фуги по магистралата, нито и цялостно неравен път. Ако пък заложите на Sport и Sport+ - изненада – вече се намирате в един истински спортен автомобил, който е ограничил ненужните накланяния в завой до минимум. И да – може би почти всеки актуален модел на BMW предлага този тип настройки, но тук окачването е доведено до истинско съвършенство.

Май забравих да спомена, че в случая говорим за наскоро обновена версия на модела. Личното ми мнение е, че именно фейслифтът донесе това високо ниво на окачването, а промени не липсват и при обезшумяването на колата и настройките на работа на двигателя и скоростната кутия.



Какво си струва при купуването на чисто нов автомобил – всеки преценява сам за себе си. По същия начин стоят нещата и със сумата, която всеки един е готов да отдели. Но, ако така или иначе имате намерението да се разделите с 6-цифрена сума за премиум кола, то надали още няколко хилядарки ще са истински проблем за вас. Именно на тази философия залага 6-Series GranCoupe, като изкушава с неустоим дизайн, върхови технологии и, разбира се – имидж. И не, не сравнявайте модела нито с 5-Series, нито със 7-Series – просто духът и замисълът са различни.

Ангел Сергеев



Още по темата

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата

Volvo XC60 – Кои германци...?





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ