www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

BMW i8: да изчезнеш за 4 секунди

10.06.2015 | Тест драйв | 27414 прочитания | Автор: Borislav Tzakov
A+ | A-


Борислав Цаков

Заставам до този супермодерен хибриден звяр, чийто стъклен покрив се намира на височина някъде малко над коляното ми. Над метър и осемдесет съм, но все пак нямам крак на дългокрака дама модел… Вдигам нагоре приличащата на крило врата и бързам да седна на шофьорската седалка – не искам да губя и секунда от очакваното преживяване. „Господи, как да се усуча толкова, че да се вмъкна зад волана?!“ – питам се, защото и мерките ми не са на манекенка – тежа поне два пъти повече и съм бая едър. Така че установявам поне едно нещо, което лично на мен ми е малко неудобно – за наместването на седалките се изисква виртуозна чупка, достойна за гимнастичка. Но след няколко опита добивам рутина и вече става по-лесно. „Ами обратното измъкване… Та то дори може и да е по-сложно!...“ Не, ще ви призная, че излизането не е никакъв проблем! Защото, когато седнах и карах, и карах, и карах - просто не исках никога да слизам от този автомобил, който всъщност повече прилича на НЛО на четири гуми.



Когато си купуваме кола, обикновено имаме конкретна идея за какво ще я използваме. Различните хора си избират автомобили с различно предназначение. Едни искат просто да превозват семейството си или да пренасят багаж. Други – да ходят на работа, а някои – за да има с какво да отидат вечер на заведение. Трети пък – за да си ги държат пред къщи и да има за какво да завиждат съседите. Но тези, които ще си купят BMW i8, ще го направят, за да си доставят непрекъснато удоволствие. Когато и да го подкарат, където и да отиват с този суперавтомобил, всяка секунда ще им носи наслада, ще въздейства приятно на всички техни сетива. С очите си при всеки поглед виждаш различен детайл, който допълва общата визия на дизайнерски авангардно спортно возило, тотално различно от всички останали. При допир, с всяка поричка на кожата си, усещаш класата, която се осигурява от най-добрите материали, използвани в бранша. Не само с ушите, но и цялото си тяло трептиш от здравия саунд, типичен за кола с 357 коня под капака си. Между другото, винаги съм си мислил, че германските производители плащат на цели отдели, отговарящи само за звука, който осигурява извръщането на всички глави, проследяващи бързото отдалечаване на техните мощни машини. Е, сега вече съм сигурен, че е така. Дори обонянието е удовлетворено от тежкарския аромат на дебела и качествена естествена кожа в купето. Така стигам до вкусовите усещания… Е, чак дотам не вярвам някой да стигне – да опита някой детайл дали е вкусен или поне как ще го възприемат устните му. Но…, знае ли човек? След като преди месец във www.autoclub.bg ви показахме видео, на което азиатец направо налетя сексуално на една спортна кола, спряла на бензиностанция, вече нищо не може да ме изненада във взаимоотношенията човек-автомобил. Но, със сигурност, ако има кола, която ще ви удовлетвори в максимална степен, то това е именно това хибридно спортно BMW.



i8 се управлява невероятно леко и приятно. Изстрелва се от 0 до 100 за около 4 секунди, реално без никакво приплъзване по асфалта. На практика двата електродвигателя задвижват едната ос, а бензиновият мотор – другата, така че теглещи са и четирите колела. Общата мощност е 357 к.с., но при стартиране от място усещането е дори за повече – взривната мощ, която дават за миг електродвигателите трудно се сравнява с работата на който и да е ДВГ. А бензиновият мотор в i8 е 3-цилиндров, с обем 1,5 литра, естествено с прецизно турбо впръскване.



Карахме BMW i8 цял уикенд - из града, по магистрала, навлизахме и в нагънати като юфка завои. Но, ако ме попита някой: „Къде я тествахте по-точно, разкажи!“ , няма да мога да отговоря достоверно. Пък и има ли значение? Просто всички разумни данни в съзнанието ми избледняваха от силното въздействие върху сетивата. Нали не очаквате тази кола да ви служи с голям багажник, например? Дори и задните седалки са трудно използваеми, точно както и при всеки друг спортен автомобил. i8 е само за Теб и най-много за още един важен за Теб пасажер, ако предпочиташ да споделяш с някого силните усещания. Тази кола не е за вършене на работа, тя е за удоволствие. Тя дори ще се хареса и на всеки екоактивист, който априори трябва да е против мощните и бързи машини. Разходът, който постигнахме през целия уикенд, дори и в тестов режим, който, повярвайте, не беше с нежно галене на газта, бе 7.5 литра бензин на 100 км пробег.



Така, както ентусиазирано споделям впечатления, неусетно стигам и до цената… Тя също абсолютно отговаря на футуристичния характер на този автомобил. Ще пестите от гориво, напомням, но началната инвестиция е 126 хиляди евро. Обаче тук ми идва на акъла една типична българска мъдра сентенция, която не ми звучи много културно, но в случая донякъде е вярна: „Кеф цена няма!“

Повече подробности от теста на BMW i8 търсете в следващия брой на списанието AUTOCLUB.



Още по темата

5 неща, които НЕ трябва да правите зад волана на BMW i8

BMW X4 – шофьорският SUV

BMW i3S предлага допълнително удоволствие в града

BMW M5 бързо води към пристрастяване, не искаш да слизаш от него

BMW X2 e вече на пазара, за радост на юпитата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ