www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

208 – градският фешън цар на Peugeot

23.05.2012 | Тест драйв | 2561 прочитания | Автор:
A+ | A-


В автомобилостроенето понякога да имаш силен исторически гръб е огромен плюс. В други случаи обаче, да си наследник на успешен модел е бреме, което повишава неимоверно очакванията и пречи на разгръщането на потенциала. В междинна от двете ситуации се намира новият модел на Peugeot от серията 200, носещ последна цифра 8, който е натоварен с доста добрите реализации на 206 и имиджа на рали легенда на 205. 207 пък беше чаровен и сравнително солиден, но не успя да достигне високото ниво на симпатии, отправяни към предшественика му.
Каквото и да се каже за дизайна на малкия автомобил, задължително трябва да се започне със следното – той изглежда наистина модерен и различен от останалите машини в класа. Ако се вгледате внимателно, ще видите, че на практика французите са „пришили“ нова предна и задна части и са добавили различни декорации, за да обогатят излъчването от стария 207. „Муцуната“ е станала по-висока и агресивна, а лъвчето в средата вече не е обградено от малка решетка, а е поставено директно върху капака на двигателя. Фаровете и радиаторната решетка са получили доста по-разчупена форма, а светлините за мъгла остават ниско долу в двата края на бронята. От друга страна, отзад откриваме повече прилики с 206 и едри C-образни стопове.
При влизане в салона настъпва една малка сензация – 208 изглежда поне с десетина години по-нов от 207, макар и разликата между двата модела да е едва 6 години. Доста нетрадиционно, но както се оказа по време на пробното шофиране – доста практично, е разположението на контролните уреди пред погледа на водача. Колкото и маловажно да изглежда на първо четене, наличието на стрелка за температурата на двигателя е полезна добавка, която все по-често липсва при съвременните автомобили. Воланът е малък, с неправилна форма и доста удобен, като не закрива никаква част от нужната информация по време на пътуване. Малки трудности се изпитват при управлението на круиз-контрола, който е позициониран под лостчето за мигачите и е извън видимата зона. Известни проблеми има и с привикването към инфотеймънт системата, както и с Bluetooth-връзката към мобилен телефон – дреболии, с които като цяло се свиква бързо.
Въпреки намалените си външни габарити с около 5 сантиметра в сравнение с предходния модел, 208 може да се похвали с положително развитие в пространството. Мястото за крака е нараснало, във височина некомфортно ще се чувстват само по-високите пътници на втория ред места, а седалките са превъзходни откъм опора и материя. За цялостното просторно впечатление с много допринася и стъкленият покрив, който през деня набавя допълнително количество светлина, а нощем радва с дискретна синкава светлина. Багажникът е нормален за размерите на колата и предлага обем от 285 литра.
Тестваната машина беше оборудвана с 1,6-литров бензинов VTi двигател, развиващ максимални 120 конски сили. Предварителното ми очакване за динамика, породено от размера на силата, бе по-високо – до 3000 об/мин колата е мудна, а след този праг настъпва чувствително ускорение. При изпреварване напълно задължително е преминаването на по-долна предавка. Скоростната кутия е 5-степенна, което изглежда малко неразумно с оглед на следните стойности за разход на гориво - 8.1/4.5/5.8 литра/100 км в градски, извънградски и смесен цикъл. На магистралата нещата изглеждат по-приятно – движение със скорост от около 130 км/час не натоварва значително двигателя, който държи около 3200 об/мин. При подаване на газ от педала колата „дърпа“ благодарение на немалкия въртящ момент (160 Нм), а доста интересно явление е ускорението със системата за автоматично поддръжане на скоростта, чрез която това се осъществява значително по-бързо. Звукът, който издава моторът, е приятен, особено при стартирането му, когато се създава лъжливото впечатление за по-голям работен обем. Без да съм изпробвал дизеловите модификации, мога да предположа, че някоя от тях ще бъде по-подходяща за 208, като най-добре изглежда вариантът 1,6 е-HDI със 91 конски сили и разход на нафта от едва 3,8 л/100 км в смесен режим. С позитивизъм може да се очаква и новият 1,0-литров трицилиндров мотор на PSA, който ще се предлага във варианти с 68 и 82 к.с.
Останалите механизми по 208 – окачването, спирачната система и управлението, работят по малко нестандартен за френски автомобил начин. Така например, напречните неравности по пътя предават доста осезаеми вибрации към пътниците в купето, а преминаването през дупки трябва да е с доста бавна скорост поради „нервната“ реакция на задния мост. Управлението до около 50 км/час е доста леко. Над тази скорост воланът се втвърдява чувствително и дори на моменти не се повлиява от изправянето на посоката от колелата. При динамично шофиране тази система доставя истинско удоволствие с точното вписване из острите завои в София. Спирачките от своя страна могат да бъдат определени като уместни – правилното дозиране на усилието не е проблем, а при по-силен „скок“ върху педала колата буквално "кове" на място.
Трудно е да се определи с точност бъдещето на новия 208. Предпоставките за успех са налице – страхотна визия, атрактивен интериор, богат избор от екстри и прилична моторизация, особено в дизеловите версии. Това в съвременния автомобилен пазар обаче не е достатъчно, трябва и имидж, който се трупа с години. За радост на „мъника“ преди него в класа французите предлагаха сериозни возила като 205, 206 и 207. Тоест – гърбът е налице, остава 208 да се докаже в реални условия. Не е за пренебрегване и приятната цена, която за България стартира от 20 927 лева с ДДС и достига до около 30 000 лв при тестваната версия. 

Ангел Сергеев



Още по темата

Как се държи Skoda Octavia G-Tec на метан в ежедневието?

Новото Peugeot 2008 – малък SUV за градската джунгла

Subaru Forester e-Boxer - източна философия

Honda X-ADV – мотоциклет по мярка за мен, а и за теб

Peugeot 508 комби: да спасим D-сегмента!





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ