www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Еволюция за Fiat Punto

14.06.2010 | Тест драйв | 19844 прочитания | Автор: Kiril Stoykov
A+ | A-


Драган Симеонов

От FIAT смениха приставката Grande с продължението Evo на популярния си модел Punto. Новият вариант на колата от голф класа е по-рафинарана, с по-качествен салон, а разнообразието от модернизирани двигатели може да пообърка дори и най-големите маниаци.
Fiat Punto Evo си е една истинска еволюция на този модел с въвеждането за първи път на "бензиновия комън-рейл" MultiAir при моторите, който хем повишава мощността (с 10% "конете" и с 15% въртящия момент), хем намалява разхода на бензино (с около 10%). Доказалите се във времето дизели на италиaнците пък вече са направени и системата MultiJet II. Автомобилът може да се поръча фабрично на метан и газ. Този фиат разполага с още една стадяща разхода джаджа - Start&Stop, която гаси двигателя при всяко спиране и го стартира веднага, като натиснете амбриажа.             
Дизеловият вариант на Fiat Punto Evo  е един от предпочитаните у нас. Със Start&Stop се икономисва поне половин литър гориво на 100 км. В случая с изпробвания Fiat Punto Evo с 1,3-литров, дизелов Multijet, с мощност 75 к.с. "апетитът" на возилото може да падне и до 3,5 литра нафта при разумно каране извън града. Показател, с който много малко автомобили могат да се похвалят.

Тестваният нефтов мотор не е от най-мощните, но определено се справи повече от добре по тесните и хълмисти пътчета в околностите на София. Двигателят не "потъва" и не е нужно да минавате на най-нискоте предавки, за да преодолеете и по-стърмни възвишения. Скоростите също се сменят лесно и отчетливо, а лостът стига високо, за да е по-удобно на шофьора да маневрира с него.  
Fiat Punto Evo удивява, за автомобил от този клас, с новите стандарти, които налага в областта на безопасността: колата серийно разполага с цели седем въздушни възглавници - единият еърбег е за защита на коленете на водача. Освен обичайните вече антиблокираща спирачна система(ABS), за разпределение на спирачното усилие (EBD) и стабилизацията (ESP), има и други полезни джаджи в това италианско возило.
Отвътре дизайнът на Fiat Punto Evo е тотално преработен. Вече прилича повече на Bravo и е направен с по-качествени и меки материали. Креслата също са по-големи и ергономични. Отвън автомобилът определено има по-изискан вид, а предницата е агресивна и модерна.
Сред новите неща в салона е информационно-развлекателната система Blue&Me -TomTom. Това е  устройство с цветен сензорен екран, което позволява да се управляват, като навигацията, така и мобилния телефон и любимата музика, която е най-добре да я подредите във флашката, за която има специално отворче.
Иначе общата дължина до 4,06 метра, като останалите параметрите са си същите от Grande Punto - широчина: 1,69, височина: 1,49 и колесна база - 2,51 м. Увеличаването на дължината на колата не е за сметка на обема в купето, но за този клас определено въздух не липсва в колата, а разстоянието за краката за пътуващите отзад не е малко.

Двигатели
- 1,2-литров, бензинов, 65 к.с., въртящ момент: 102 Нм. Комбиниран разход на гориво: 5,7 л.
- 1,4-литров, бензинов, 77 к.с., въртящ момент: 115 Нм. Комбиниран разход на гориво: 5,9 л.
- 1,4-литров, бензинов, с вградена газова уредба. Комбиниран разход на бензин/газ: 5,9/7,4 л.
- 1,4-литров, на бензин и метан. Комбиниран разход: 6,3 л/4,2 кг.
- 1,4-литров, бензинов, 16v MultiAir, 105 к.с., 130 Нм. Комбиниран разход на гориво: 5,6 л.
- 1,3-литров, дизелов Multijet, 75 к.с. Максимален въртящ момент: 190 Нм. Комбиниран разход на гориво: 4,5 л.
- 1,3-литров, дизелов Multijet, 75 к.с. със Start&Stop система. Комбиниран разход на гориво: 4,1 л. (извънградско 3,5 л).
- 1,3-литров, дизелов Multijet, 90 к.с., въртящ момент: 200 Нм. Комбиниран разход на гориво: 4,5 л.
- 1,3-литров, дизелов Multijet, 95 к.с., въртящ момент: 200 Нм. Комбиниран разход на гориво: 4,2 л.
- 1,6-литров, дизелов Multijet, 120 к.с., въртящ момент: 320 Нм. Комбиниран разход на гориво: 4,5 л.

 





Още по темата





Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ