www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Peugeot Design Lab - глобално дизайнерско студио

13.06.2012 | Авто новини: Лукс&Стил » ТВ, шоу | Автор: | 1517 прочитания
A+ | A-





Използвайки опита, натрупан в своята 200-годишна индустриална и 120-годишна автомобилна история, Peugeot откри на 12 юни 2012 в Париж свое дизайнерско студио, което ще извършва услуги за външни за марката клиенти извън автомобилния сектор. Peugeot Design Lab е Global Brand Design студио, чиято цел е да разработва силни, цялостни стратегии за марки, които да представят стойностите, кодовете и идентичността на клиентите. Основната му мисия е предлагане на продукти, услуги и опит на външни клиенти от всички сфери на дейност. Техническите и човешки ресурси на Центъра за Дизайн Рeugeot, част от който е Peugeot Design Lab, осигуряват на новото студио изключителен потенциал в областта на дизайна. То ще функционира в три световни града: Париж, Шанхай и Сао Паоло, покривайки по този начин три континента.

Началото
Peugeot Design Lab е следствие от новата идентичност на марката Peugeot, наложена през 2010 година. Създаден е специален екип за разработки извън автомобилната дейност на марката, който има за задача да проучи възможностите за развитие. Много скоро, тази амбиция прераства в конкретни проекти, поръчани от външни клиенти. Водеща идея в този новаторски подход става желанието да се приложи опитът, натрупан в автомобилопроизводството. Днес, по отношение на дизайна, автомобилът е сложен продукт, но и един от най-завършените. Както подчертава Жил Видал, Директор на Стил Peugeot, „Предизвикателството пред дизайнерите е изключително голямо : да предусещат все по-високите изисквания за качество, сигурност, съдържание, осигурявайки преднина, като предлагат иновативен, покоряващ и уникален дизайн“. Наследник на богато производствено минало и изключителен опит в областта на автомобилния дизайн, Peugeot предлага своите умения на клиенти от различни сектори на икономиката.

Експертиза:  Global Brand Design
Global Brand Design е основата на Peugeot Design Lab. Става дума за представяне на всичко, което внушава една марка, пряко или косвено, чрез своите продукти, опитът, който тя предлага на клиентите си и неговата комуникация. В един все по-глобален свят, Peugeot Design Lab дефинира уникална, силна и хомогенна идентичност, която е основно условие за успеха и дълготрайността на дадена марка.

Peugeot Design Lab работи в различни сфери:
1. Вrand-Imaging: анализ и изработване на стратегии за марка, чрез определяне на визия, философия на стила, език на формите.
2. Концепция: свързване на идентичността на марката със създаването на един или повече продукти или услуги.
3. Разработка: работа върху дизайна на продуктите, използване на 2D и 3D модели, съчетаване на качеството на съществуващите методи с креативността на дизайна.
4. Производство: създаване на продукти или услуги, съобразени с техническите и производствени особености, моделиране и изработка на прототипи.
5. Комуникация: използване на всички визуални или събитийни средства за по-добро представяне на продуктите при крайната комуникация.

Вrand-Imaging
Всяка марка е уникална. Тя притежава свое ДНК, история, ценности, амбиции, които създават уникална представа за нея. Ролята на Peugeot Design Lab е да помогне да се дефинира визията на марката, както и представите, които тази визия ще създава. След това, Peugeot Design Lab предава тези информации чрез цялостна визуална идентификация. За целта, студиото определя философия на стила, свързана с богат на внушения и специфичен език на формите, който по естествен път съобщава ценностите и идентичността на марката посредством продуктите й. Тази философия се отнася и до материалите, цветовете и графичната харта.

Концепция
„Цялото въображение и креативност на дизайнерите, както и високите изисквания в областта на автомобилите, се използват за създаване на продуктите и услугите на клиентите“ каза Венсан Рембо, Генерален директор на Peugeot.
Локализираното в центъра за дизайн на Марката студио Peugeot Design Lab разполага със специален екип и има достъп до всички ресурси и ноу-хау на центровете в Париж, Шанхай и Сао Паоло.
Работата по дизайна на продуктите представлява продължение на дефинирането на идентичността на марката. На този етап влизат в действие изследването на графичните  средства и творчеството, с цел да се открият бъдещи иновативни концепции, най-привлекателните и трайни идеи и естетически решения.

Разработка
Най-добрите идеи сами по себе си не гарантират успеха на един проект. 3D дизайнерите и експерименталните инженери се намесват във фазата разработка, която взима предвид различните технически и производствени ограничения. Моделирането е част от този процес. То се осъществява чрез итерации между цифрови и физически разработки. Създаването на физически модел е изключително важно, за да се придобие реална представа за проекта. Възможна е изработката на прототипи, от най-простия до най-реалистичния.

Производство
Качеството е основен залог за имиджа на всяка силна марка. Усилията на дизайнерите и инженерите имат за цел да създадат продукт, който подчертава стойностите и подобрява на имиджа на клиента. Качеството се решава, както по време на проектирането, така и на производството. Тези две фази са еднакво определящи за успеха на един продукт, затова изборът на материали и асемблирането са изключително важни. Дизайнерите, които отговарят за цветовете и материалите, зададени в проекта, имат задача да изберат онези от тях, които ще подчертаят стила и ще изразят най-добре имиджа на марката.

Комуникация
Всеки продукт изисква последователна и ефикасна комуникация. Тя изтъква характеристиките на продукта и подсилва имиджа на марката. Комуникацията се замисля и адаптира за всеки тип потребител, за всички видове носители, за всички изразни средства на дадена марка : събития, щанд, място на продажбата, имиджови места, интернет, снимки, видео, каталози, брошури...
На този етап, Peugeot Design Lab предлага консултации (препоръки за гледна точка, снимки, обстановка, места, околна среда, манекени, продуктово представяне...) или управление на артистичното представяне. Освен това, специален вътрешен екип може да се заеме и с провеждането на комуникацията.

Бизнес модел
Peugeot Design Lab предлага различни методи, съобразени с нуждите и бизнес моделите на нашите клиенти и техните проекти. Проектите, свързани с повишаване на стойността на дадена марка или с развитието на продуктите й са дългосрочни. Ние ги определяме като стратегическа инвестиция. Изборът да се комуникира или не това сътрудничество е оставен на клиента на  Peugeot Design Lab. Създаването на нови продукти може да бъде повод и за съвместни инвестиции на  Peugeot Design Lab и марката-партньор. В зависимост от степента на участие, това може да бъде под формата на партньорство или co-branding. Марката Peugeot винаги се е отличавала със сериозна гражданска ангажираност. Peugeot Design Lab има намерение да продължи тази традиция, отваряйки вратите си за проекти с нестопанска цел.

Организация
Ръководителят на  Peugeot Design Lab е Катъл Логнейн. Ирландецът поема управлението на студиото след като прекарва 12 месеца в дизайнерските отдели на марките от групата PSA (вътрешен дизайн и Прототипи). Той е на пряко подчинение на Жил Видал, Директор на Стил Peugeot.

Жил Видал - Директор на Стил Peugeot
Жил Видал е на 39 години. Завършил е Art Center College of Design в Швейцария и постъпва в PSA през 1996. В продължение на 11 години работи за обновяването на стила на марките на групата заедно с Жан-Пиер Плуе. От 2010 е Директор на стил Peugeot. Жил Видал взима активно участие в създаването на новата идентичност на марката Peugeot, представена през 2010 от прототипа SR1, вдъхновил 208.

Катъл Логнейн - Ръководител на  Peugeot Design Lab
Катъл Логнейн е на 34 години. Завършил е Institute Of Technology (Bolton ST) в Дъблин. Постъпва в PSA през 1994 и работи в областта на вътрешния дизайн и прототипите, преди да поеме ръководството на новото студио.

Портфолио
За лансирането си, Peugeot Design Lab е подготвил портфолио, което представя визията му за различни продукти: яхта, моторница, самолет и часовник. Студиото показва още два вече лансирани на пазара продукта, велосипедите DL121 и Dl122.

Concept Yacht
Toзи прототип на еднокорпусна яхта с дължина 30 м предлага невероятна архитектура, с отлично интегриран остъклен салон на горната палуба, достоен за луксозен апартамент. Кабините са разположени под палубата, покрита с дърво. Кабелите са прибрани под нея, което освобождава място за свободно и безопасно движение. Въжетата се намират в автоматични ролки, електрическите лебедки позволяват лесен контрол. Изключително лесното използване и управление способстват за уюта и сигурността на борда, без компромис с качеството и естетиката.

Concept Power boat
Със своите обтекаеми форми и стилен профил, тази двуместна моторница не може да остави никого равнодушен. Дизайнът внушава мощта и високите й технически показатели. Правият и тънък нос и издълженият корпус на лодката й позволяват да цепи вълните и осигуряват невероятна стабилност и бързина. Изпълнението на корпуса е на изключително високо ниво, палубата е покрита със светло дърво, формите са динамични и елегантни, отлично интегрирана стълба в задната част води до плаваща платформа, която улеснява слизането. Вътрешният дизайн напомня за света на луксозните автомобили. Всеки детайл следва общата логика на формите и е изпълнен с особена прецизност. Моторницата разполага с всички съвременни технологии, сред коието многофункционален тактилен дисплей.

Concept Jet
Този прототип на бизнес самолет е вдъхновен от концепцията HX1. Представя луксозна и високотехнологична визия на модерно средство за пътуване. Дизайнът придава изключителна идентичност и поставя акцент върху иновациите. Тази идентичност се крие в идеално профилирания корпус, в който са интегрирани реакторите, подобно на реактивните самолети. В същия дух, вертикалното кормило е разделено на две, което продава уникалност на самолета. Технологичните светлини се намират в  предната част на крилата. Салонът излъчва лукс, ергономичност и ефективност. Модулната концепция включваща система от сгъваеми седалки позволява настаняване на 8 до 14 пътника.

Спортен часовник ТР001
ТР001 е свръхплосък часовник, предназначен за спортисти. Корпусът от черен сатиниран титан е изработен възможно най-близо до механиката, за да се оптимизира теглото. Големите бутони са усилени за използване в екстремални условия. ТР001 е ергономичен часовник, който съчетава високо качество и естетика.

Велосипед DL121
DL121 е упражнение по търсене на графична идентичност, цветове и материали. Лансиран в лимитирана серия, моделът не допуска естетически компромис, бидейки на границата между велосипеда и изкуството.
Този concept bike е резултат от контрасти:
- Контраст между предназначение и изпълнение, финна работа с цветовете и материалите за предмет от ежедневието
- Контраст във външния вид, графичната тема е разделяне на профила на две части: сериозна предна част в медно кафяво и чиста и светла задна част в бяло мат.
Освен това, прототипът DL121 предлага новаторска „тапицерия“ на рамката. Двоен цип позволява достъп до отделението за багаж, в което може да се пренася, например, таблет.

DL122
DL122 е създаден, за да отговори на съвременните предизвикателства на градската среда. Ето защо, прототипът е изключително пъргав, лек, компактен и практичен, с новаторски за сегмента функции. Разполага с голямо отделение за багаж, в което може да се пренася компютър. Сгъваемото заключващо устройство последно поколение е интегрирано по много оригинален начин. Дизайнът е изчистен и динамичен. Материалите излъчват едновременно шик и непринуденост. Дървото е елегантно и модерно. Цветните детайли придават дързост и свежест на велосипеда. Кожената седалка, дръжки и специалната чанта са изработени ръчно от майсторите на нашите прототипи със същите високи изисквания за качество и естетика.
Повече информация за  Peugeot Design Lab ще намерите на сайта www.peugeotdesignlab.com. Клиентите могат да се свържат със студиото на адрес contact-pdl-clients@peugeotdesignlab.com.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ