www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Добавка чисти филтъра

19.02.2012 | Авто новини: Авто Продукти » Консумативи | Автор: | 2439 прочитания
A+ | A-





Вече има добавка за прочистване на филтъра за твърди частици (DPF), който е зло, но неизбежно. А още по-лошото е, че е много скъп

Ние, клиентите, е нормално да очакваме всяка следваща кола да е по-добра от предишната, която сме карали. В същото време искаме тя да е по-икономична и с по-изгодна цена. Особено през последните години, когато продажбите куцаха, пазарите се смаляваха, а конкуренцията се изостряше.
Екстрите, новостите и глезотийките, с които конструктори и дизайнери ни изненадват непрекъснато, наистина облекчават живота, доставят удоволствие и често водят до икономии. Това се отнася за почти всички нововъведения в автомобилите и ние чуваме, четем и виждаме лъскави реклами за какво ли не - камери отвсякъде, комуникационни системи, по-сериозни от миналогодишен модел лаптоп, отопление и вентилация на седалките… Но не за всички иновации. За някои от тях производителите биха предпочели да не се чува изобщо, макар вината за появата на такива ,,анти-екстри” да не е тяхна, а на еколозите законотворци.

Да е чул някой реклама на филтъра за твърди частици (DPF), с който е оборудван почти всеки нов дизелов  автомобил?! За ползвателите, които не мислят за утре, за парников ефект и екология, това е като таралеж в гащите, тапа на ауспуха, капризна за поддръжка и скъпа ненужна измишльотина.
Каква е идеята? Докато колата се движи предимно в града, в режим ,,тръгни-спри”, на ниски обороти, без да развива температура, този филтър улавя саждите и твърдите частици, оставащи след неефективната работа при тези условия и непълното изгаряне. С времето, ако колата не се кара правилно и само в градски условия, този филтър се задръства и светват лампи на таблото за грешки. Всеки шофьор се стряска, тича към сервиза и плаща за прочистването на кошмарната ,,екстра”. И слава Богу, че все още колите с този тип филтри са нови и не е дошло време за подмяна. Защото такъв филтър за твърди частици (DPF), с всичките му съпътстващи аксесоари, струва някъде между 4000 и 8000 лева при различните марки коли.
Тези филтри са с дълъг живот, но само ако колата се кара правилно. Периодичното извеждане на возилото на магистрала е задължително, където в продължение на 20-30 минути  да се кара с максималната позволена скорост и на високи обороти, за да може по-високата температура да изгори натрупалите се сажди и да ги изхвърли в атмосферата в приемлив вид.

Новата добавка към нафтата е органо-металическа и се използва като катализатор при възстановяването на филтъра за твърди частици.Тя понижава температурата на запалване на събраните във филтъра сажди, подпомага и оптимизира тяхното периодично изгаряне. Този процес е изместен като регенерация на филтъра. Така добавката предпазва от загубата на мощност при запушване на филтъра за твърди частици и подпомага пълното изгаряне на акумулираните там сажди. Периодичното използване на тази добавка чувствително удължава живота на тези скъпи филтри. Приложима е към всички дизелови двигатели със стандартни или приспособени филтри за твърди частици. Новата добавка се произвежда от белгийска компания,  производител на маслата CHAMPION, които съвсем скоро ще бъдат сериозно представени на нашия пазар, заедно и с други интересни и нови продукти за автомобили.
Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ