www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Петър Ценков иска и на "Дакар 2013", но с джип

26.01.2012 | Авто новини: Авто Спорт » Офроуд | Автор: | 1501 прочитания
A+ | A-





Петър Ценков направи спортен подвиг, финиширайки за втора поредна година на Рали Дакар. Българският пилот след много повреди и проблеми стигна със своето АТВ до финала в Лима, където гордо развя родния трибагреник. На специална пресконференция в Пресклуб „България” Ценков, вторият ни пилот Младен Вачков и механика Димитър Ортаков разказаха за най-интересните моменти от най-трудното рали в света.
„Честно казано, аз нищо не можах да видя от ралито”, започна своя разказ механика на двете АТВ-та Ортаков. „Не очаквах да има повреди от такъв характер – с бензиновите помпи, с ауспуха и с акумулатора. След разговори с колеги се убедих, че някои от тези повреди стават изключително рядко. Много е тежко – спи се само по 2 часа на денонощие, а се убедих, че един механик на две АТВ-та не е достатъчен”. Той продължи, че според него на това рали трябва да се ходи много подготвен и би участвал и следващата година, но само като пилот.
Младен Вачков уточни, че началото е било изключително успешно, като в първите два етапа АТВ-та са се движили много добре. Но в третия етап са започнали проблемите – след 120-ия километър му е паднал ауспуха, спукал се е резервоара и горивото е изтекло, а и задната дясна гума е била спукана. Въпреки многото проблеми той успява да завърши етапа и дори в петия етап са влезли в отлично темпо, но в най-тежкия етап – седмия, двигателят се е счупил. И тъй като е нямало резервни части, е бил принуден да напусне състезанието.
„Много съжалявам, защото ние нито веднъж не се объркахме по трасето, за разлика от много други, които постоянно се губеха”, каза Вачков.
Петър Ценков потвърди, че на Рали Дакар наистина трябва да се отива изключително подготвен. Но сподели, че е силно изненадан от повторяемостта на дефектите с помпата и акумулатора. Най-трудно уловими за отстраняване са били дефектните бензинови помпи. Те при висока температура престават да дават налягане на горивото и инжекторната система се скапва. Двигателят започва да прекъсва, мъчи се и АТВ-то не може да се движи нормално.
„В един момент аз реално не участвах в състезанието, а бях в някакъв сървайвър. Постоянно трябваше да разрешавам технически проблеми и имах много критични моменти. Тази година бе доста по-трудно, тъй като организаторите бяха усложнили още повече трасето. Особено тежки бяха етапите в Перу. В един от тях през  целия ден имах проблеми - гръмна ми ауспуха, горивната система  не работеше добре, АТВ-то постоянно прекъсваше. Не можех да се движа нормално, но някак си изминах 100 километра. Приключих етапа чак към 23 часа и излизайки на лиазона (б.а. – асфалтова зона), ми блокира предното дясно колело при скорост от около 100 км/час. Едва успях да спра. И всичко това заради един камък, който не знам как се е озовал точно между джантата и спирачния диск. Но се радвам, че въпреки всички премеждия и проблеми усилията ми бе възнаградени и  развях българския флаг не само на старта в Аржентина, но и на финала в Лима”. Накрая Петър Ценков заяви, че най-вероятно ще участва и на Рали Дакар 2013, но с автомобил.
„Плановете са догодина да имаме двама пилоти на АТВ – Младен Вачков и Стоян Козаров. А аз и чилиеца Раул Данино имаме амбиция да участваме с автомобил. Все още не сме избрали с коя марка, но първо ще участваме в няколко състезания и ако постигнем добри резултати, ще се готвим за участие и в Рали Дакар 2013”.
Снимка: off-road.bg







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ