www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Шеф във Volkswagen подценява Great Wall и Litex Motors

04.12.2011 | Авто новини: Автоновини » Последни | Автор: | 2147 прочитания
A+ | A-





В последните седмици България влезе в световните новини не с изявите на Димитър Бербатов или незатихващата корупция в страната, а с това, че Great Wall става първия китайски автомобилен производител, който не само ще произвежда в Европа, но и ще има лиценз за продажба на колите си в целия ЕС. Естествено става въпрос за фабриката на "Литекс Моторс" край Ловеч. Чуждите медии подчертават, че през следващата година фабриката в България ще има капацитет да произвежда по 50 000 автомобила на всеки 12 месеца.
Специалистите са убедени, че този път провала на друг китайски производител Brilliance Automotive Holdings няма да се повтори. През 2007 г. моделът Brilliance Galena не можа да издържи краш теста на EuroNCAP, а градската кола Splendor дори получи нула точки от пет възможни на немския тест на ADAC.
Автомобилният експерт Фердинанд Дуденхофер вярва, че китайските производители все още не са на нивото на останалите по отношение на безопасността, но предупреждава европейските производители, да не подценяват азиатците. "Great Wall, Chery, Geely и другите ще се научат да ходят много бързо", предупреждава той. Китайски компании, като Lifan Group и Chery се радват на темповете на растеж от 150% в Русия, добавя директорът на Центъра за автомобилни изследвания. Според Дуденхофер стратегията на китайците е да се изгради първо пазарен дял в развиващите се пазари, преди мащабното навлизане в Стара Европа и Щатите. Поглъщането на шведския производител Volvo от Geely показва, че и тази компания също е един от агресивните играчи, отбелязва експертът.
Китайският автомобилен пазар все още е най-големият в света, въпреки по-бавният икономически растеж, което означава, че в момента местните фирми са с по-големи възможности у дома, уверени обаче са от Volkswagen. "Мисля, че скоро те няма да пробият на чуждите пазари. Нуждаят се от време. Това няма да стане през следващите 10 години", смята шефът на Volkswagen AG в Китай, Карл-Томас Нойман.
Дуденхофер обаче е твърд: "Китайците не могат да се спрат, това ще се случи стъпка по стъпка". Според него през 2015 година коли на Great Wall ще заемат голям пазарен дял в страните на Източна Европа.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ