www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Александър Александров иска българския автоспорт (видео)

27.09.2011 | Авто новини: Авто Спорт » Рали | Автор: | 2248 прочитания
A+ | A-





На 27 септември 2011 г. в пресклуб БТА се състоя пресконференция, на която беше официално обявена кандидатурата на Александър Александров за поста председател на БФАС и участието му в изборите на федерацията на 18 октомври

Участници в пресконференцията: Александър Александров и Радослав Козлеков
По време на пресконференция в Пресклуб БТА г-н Александър Александров обяви официално намерението си да участва в изборите за председател на Българската федерация по автомобилеАн спорт (БФАС), насрочени за 18 октомври 2011 г. Като мотиви, накарали го да вземе решението да се кандидатира за председателския пост, той открой следните няколко:
- На 18 октомври 2011 г. предстои Общо събрание на БФАС, което ще избере нов председател на федерацията. Аз съм човек, тясно свързан с автомобилния спорт от години. Преминал съм през почти всички нива и етапи, които съществуват във въпросната сфера. Това ми дава възможност да познавам спецификите и проблемите й в детайли. Същевременно се уповавам и на огромния си опит в бизнеса. Именно това ми дава увереност, че бих могъл да бъда успешен кандидат, а впоследствие и председател на БФАС.    
Говорейки за бъдещето на автомобилния спорт в България, Александър Александров посочи намерението си да се ръководи от три основни принципа в своята работа, в случай, че бъде избран за председател на БФАС:
- Демократизация на БФАС – ще заложа на активна комуникация с всички структури, клубове, организатори, състезатели (бивши и настоящи). Така БФАС ще се превърне в достъпна организация на съмишленици, работещи за общия успех.
- Втори основополагащ принцип ще бъде активното управление на спорта и процесите в него. БФАС ще е активен и креативен партньор за всички участници. Федерацията ще създава и поощрява възможности за бързото израстване и популяризиране на спорта и превръщането му в печеливш и атрактивен продукт.
- На последно, но не по значимост, място поставям принципите на прозрачност и морал в управлението на БФАС. Те могат да бъдат забелязани в няколко посоки:
* Абсолютна и недвусмислена прозрачност във вземането на решения от всички структури на БФАС, гарантиращи равнопоставеност на екипите преди, по време и след състезанията.
* Гарантирана публичност във финансите на БФАС.
* Морал и отговорност на всички участници в спорта.
* Ако трябва да обобщя с две думи – всичко да се решава по време на самите състезания и всяко нещо, което правим, да е в изключителен интерес на автомобилния спорт.

По време на пресконференцията Александър Александров сподели и някои от опорните точки, залегнали в програмата, която е разработил, по повод на кандидатурата си за председател на БФАС:
- В момента ще засегна само част от основните цели и амбиции, които съм включил в програмата си. Приоритет номер едно – аз и екипът ми гарантираме усъвършенстването и осъвременяването на устава на БФАС, правилниците и методиките на всички дисциплини в структурата на федерацията в срок до 6 месеца след евентуалното ми избиране за председател.
- Друг важен аспект от дейността ни ще е работата в посока включването на България в календара на IRC шампионата (Intercontinental Rally Challenge) като домакин на кръг. Смятаме за реалистично това да стане факт до 2 години.
- По идентичен начин гарантираме, че в рамките на този мандат България би могла и ще има кръг от европейския планински шапионат, както и старт от еврошампионата по раликрос.
- Също така ще целим в българския автомобилен спорт да въведем принципите на предвидимост и възможност за прогнозиране на процесите. Вярвам, че всеки организатор, мениджър и състезател разбира колко е важно да има представа за това, което ще се случва в рамките на следващите 3 до 5 години. Това означава да се работи в дългосрочна перспектива, която ще помогне на организаторите на състезания, спонсорите, спортните клубове и всички участници в автомобилни надпревари да планират ангажиментите си за дълъг период от време.
- Основен пункт в евентуалното бъдещо управление на БФАС ще бъде и активната ни работа за обединение и консолидация на всички автомобилни спортове под знамето на БФАС. Федерацията ще бъде отворен и предвидим партньор за всички спортове при запазване на техният облик и индентичност.
- Безопасността е друга фундаменталана точка от програмата. Говоря за нея във всичките й аспекти – безопасността на участниците в състезанията, безопасността на публиката. Същевременно автомобилният спорт и хората, ангажирани с него, винаги са били еталон за подражание в тази сфера. Смятам, че ролята, която БФАС може да играе в инициативи и кампании в подкрепа на безопасността на движение по пътищата, е основополагаща за нашето общество.
- БФАС ще бъде активната страна в осъществяването на двустранни разговори със съседни на България страни за обогатяване на практиката за провеждане на общи кръгове от техните и нашия шампионат.

От своя страна другият участник в пресконференцията Радослав Козлеков – изтъкнат български рали пилот, който прекрати активната си спортна кариера в края на 2007 г., обясни защо е решил да подкрепи Александър Александров при кандидатирането му за председател на БФАС:
- Известно е, че съм част от българския автомобилен спорт по един или друг начин от доста дълго време насам. Смея да твърдя, че познавам неговата специфика, неговите изисквания, а също така и не малко число от неговите проблеми.
- През октомври 2011 г. ще се проведат избори за нов председател на БФАС, а това е ключов момент, който ще повлияе пряко върху бъдещето на автомобилния спорт в нашата страна. Познавам персонално Александър Александров, наясно съм както с неговите лични, така и с професионалните му качества. Именно това ми дава основание да смятам, че той не само би се справил със задълженията, които има председателят на БФАС, но и ще внесе подобрения в настоящата за автомобилния спорт ситуация. Идеите и проектите, които сме обсъждали и обсъждаме и начинът, който е избран за тяхната реализация, ми подсказват недвусмислено, че той ще се справи със задачите, стоящи за решение пред председателя на БФАС. Именно поради тази причина избрах да бъда част от неговия екип.

CV – Александър Александров: Автомобилен спорт
Началните стъпки на Александър Александров в автомобилния спорт датират от преди повече от 25 години. Той е преминал през почти цялата йерархична стълбица във въпросната сфера. Започва като механик, а впоследствие достига до позиции като ръководител на отбор и председател на автомобилен клуб.
Хронологията на заниманията му с автомобилен спорт е както следва:
- Механик в Автомобилен спортен клуб Автотранспорт и Градски съвет на СБА София (Съюз на българските автомобилисти);
- Механик на Тихомир Златков;
- Водач на отбор – АСК Автотранспорт;
- Член на техническата комисия на Българската федерация по автомобилен спорт в периода 1998-2000 г.;
- Член на Управителния съвет на Българската федерация по автомобилен спорт в периода 2006-2010 г.;
- Председател на клуб – АСК Мабанол Рали Тийм и АСК Булстар.
Друг аспект от дейността на Александър Александров е спонсорирането на български автомобилни състезатели. През различните периоди това са:
- Тихомир Златков – 1991-2000 г.;
- Радослав Козлеков – 2007-2008 г.;
- Румен Дунев – 2009 г.;
- Крум Дончев – 2002, 2005, 2010-2011 г.

CV – Александър Александров: Професионална кариера
Професионален опит:
- Генерален директор „Бизнес развитие и проекти” на Ойлтанкинг GmbH, Хамбург (Германия) – от април 2009 г. до настоящия момент;
- Изпълнителен директор на Ойлтанкинг България АД и мениджър „Бизнес развитие” за Балканите и черноморския регион на Ойлтанкинг България АД – от април 2005 г. до настоящия момент;
- Генерален мениджър на Ойлтанкинг България АД – от януари 2000 до април 2005 г.;
- Оперативен мениджър в Юниливър България ЕООД – от декември 1998 до декември 1999 г.;
- Мениджър „Логистика” в Ериксон Телеком България ООД – от февруари 1995 до декември 1998 г.;
- Експерт „Логистика” в Ериксон Телеком България ООД – от ноември 1993 до февруари 1995 г.;
- Офис асистент в Българо-американски инвестиционен фонд – от април 1992 до ноември 1993 г.
Образование и специализации:
- Придобита квалификация от Оксфорд Принстън в програмата „Основи на търговията с нефтени продукти – технология, пазари и икономика” – 2008 г.;
- Придобита квалификация в програмата за обучение на висши мениджъри – Change International LTD – 2007-2008 г.;
- Завършва висшето си инженерно образование в Техническия университет в София – 1987-1993 г.;
- Завършва Техникум по механотехника – 1983-1987 г.
Езикова подготовка:
- Български, английски, руски, немски
Спорт, интереси:
- Автомобилизъм и автомобилни състезания;
- Ски.


Видео






Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ