www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

05.10.2020 | Авто новини: Авто пазар » Промоции на нови коли | Автор: Borislav Tzakov | 12766 прочитания
A+ | A-





Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

Новите Sandero, Sandero Stepway и Logan вече са видими за всички. Аз имах възможност „да се запозная“ с тях предпремиерно, още преди две седмици, в затворена зала и при строго ембарго за изнасяне на снимки и информация, което важеше до края на миналата седмица. Това, което видях, пипнах и усетих, ме караше през цялото това време да си мисля за силата на труса по скалата на Рихтер, който тези нови модели на Dacia ще предизвикат с появяването си. Защото френско-румънският производител е разработил нещо наистина впечатляващо. С малки, но умни промени и с множество хитри решения е постигнат реален качествен скок, без това да се отрази значимо на изгодните цени, типични за марката.


Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

Още подготовката е започнала от правилното място – мащабно проучване на приоритетите на клиентите, проведено не само в Румъния или на Балканите, а в цяла Европа. Резултатите са били категорични: водещ е прагматизмът - потребителите на марката се интересуват от наистина важните неща и очакват умни, а не скъпи решения. И целият екип – дизайнери, инженери, маркетолози - е хвърлил здрава работа точно в тази посока. Концепцията е ясна: надеждни автомобили, които сигурно да ни откарват точно там, където искаме. Но сега вече е задължително те да са оборудвани с иновативни технологии и да са още по-симпатични не само отвън, а и като интериор. И в същото време да са все така достъпни.

Именно за да не се надуват излишно цените, специалистите са се ориентирали да търсят хитри решения, които добавят удобство, но не ощетяват съществено бюджета на клиентите. Сещаме се за вече популярния слоган на друга екс-соц фирма, който се оказа много смислен: „Simply clever“ на Skoda. Е, вече този тип превъзходни практични идеи са приоритет и за Dacia. Ето само някои от тях, които силно и приятно ме изненадаха, хем със своята простота, хем с големия си ефект.


Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

- Надлъжните рейки на покрива на Sandero Stepway са характерен атрибут за всеки кросоувър. Само да отбележа, че сега той е допълнително повдигнат и просветът му вече е 17,4 см. При всички други марки и модели коли, за да можем да товарим отгоре колела, сърфове или кутии за багаж, трябва допълнително да си купим горен багажник. При Stepway обаче този разход не се налага да го правим. Само с развиването на 4 винта сваляме оригиналните надлъжни рейки и лесно и бързо ги монтираме напречно. Така, без да купуваме нищо допълнително, ще разполагаме с багажник с товароносимост 80 кг. И след това, когато вече не ни е необходим, си връщаме рейките в нормално положение и не мислим къде да прибираме багажника – в гараж, склад и др.     


Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

- За високите нива на оборудване в тези нови модели Dacia предлага  добър екран на инфотейнмънт системата си, който вече е разположен удобно и на добра позиция над централната конзола. Но за мен супер приятна изненада е идеята Media Control за най-ниското ниво на екипировка. При него в извитата централна част на таблото се вижда само едно капаче. В нишата, когато го повдигнем, всъщност много лесно можем да сложим в хоризонтално положение собствения си смартфон, независимо от размера и модела. От дясната страна на арматурното табло е изведен USB вход/изход, където можем да го свържем телефона. За дългата част от кабела е оставено място зад апарата, така че видимата част от кабела е само няколко сантиметра. Връзката е двупосочна – можем както да използваме графиката на самия смартфон, така и вградените програми в колата – DAB-радио, телекомуникации и др. Решението е умно, практично и изгодно, защото така или иначе все повече потребители не ползват навигациите в колите си, а предпочитат приложенията на телефона си.


Три тотално обновени модели на Dacia вече са факт, конкурентите да му мислят

А ето и други нововъведения, които силно впечатляват в автомобили от този клас:

   - безключов достъп до купето и стартиране на двигателя;

   - автоматична ръчна спирачка;

   - автоматично включване на фаровете и чистачките;

   - паркинг система със сензори и камера;

   - подгряване на предните седалки;

   - LED фарове като стандартно оборудване, с оригинален Y-образен светлинен подпис и др.

При двигателите голямата новина е липсата на дизелов двигател. 1.5-литровият dCi остава в историята, като вместо това румънците залагат на изцяло бензинова палитра. Тя включва само 3-цилиндрови агрегати с мощност от 65 до 100 к.с. Новост е CVT автоматичната трансмисия, която ще се предлага като опция за 0.9 TCe мотора с 90 к.с. Стандартно този агрегат ще разполага с 6-степенна ръчна кутия, а базовият атмосферен 1.0 ще има 5-степенна ръчна.

Важно от всякакви гледни точки – икономична, екологична – е, че най-мощният двигател от гамата всъщност ще е пригоден за работа на пропан-бутан. Благодарение на бутилка с вместимост 50 литра, както и стандартния резервоар на колата от още 50 литра, машината ще може да изминава до 1300 км с едно зареждане.

Моделите са изградени върху нова платформа (CMF), същата като на братовчедите Renault Clio и Captur, Nissan Juke и др. Тя дава по-голяма гъвкавост  за внедряването на нови технологични решения.  Освен това тя осигурява повече вътрешен обем за хора и багаж, без съществено да се изменят външните размери – например багажникът е с 8 литра по-голям, а местата за прибиране на вещи в купето е с допълнителни 2,5 литра. Аеродинамиката е много по-добра, заради модерния екстериорен дизайн и равния под отдолу на колата.

Най-новата история на Dacia започва преди 15 години. За този кратък период марката успя тотално да промени нагласите и отношението на европейците към себе си, реализира над 6,5 милиона коли на пазара, като вече държи 4,4% дял от него. От 2017 година Sandero е на 1-во място по продажби към физически лица на нашия континент. Сега, след появата на новите модели и в новите условия, които пандемията насила ни организира, съм убеден, че резултатите на френско-румънския производител дори ще се подобрят. Европейците бързо преподреждат приоритетите си и все повече надделяват практичността и разума. Dacia им предлага точно това.

Борислав Цаков


Тагове: logan

Снимки







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ