www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Нов бизнес модел в алианса Renault-Nissan-Mitsubishi

27.05.2020 | Авто новини: Авто пазар » Световен опит | Автор: Angel Sergeev | 1706 прочитания
A+ | A-





Groupe Renault, Nissan и Mitsubishi Motors, членове на един от водещите световни автомобилни алианси, днес обявиха няколко инициативи, които са част от нов бизнес модел за сътрудничество за повишаване на конкурентоспособността и доходността на трите компании партньори. 

Компаниите членки планират да надграждат съществуващите предимства на Алианса в области като съвместни покупки, като използват съответните си лидерски позиции и географски предимства в подкрепа на бизнес развитието на партньорите си. 

Лидерите на трите компании са одобрили принципите на схемата лидер-последовател, в която те ще си сътрудничат: 

- надграждане на стратегията на Алианса за стандартизация - от платформи до купета;

- фокусиране върху един водещ автомобил (лидер) и проектиране на сестрински автомобили от водещата компания, с подкрепата на екипите на компаниите последователи за всеки продуктов сегмент;

- гарантиране на най-конкурентните похвати при производството на автомобили лидери и последователи за всяка марка, включително групиране на производството, когато е подходящо;

Очаква се схемата лидер-последовател да доведе до намаление на инвестициите в даден модел до 40% за автомобилите, които са изцяло в рамките на схемата. Тези ползи ще бъдат допълнение към конвенционалните синергии, които са налице днес.

Алиансът също така дефинира „референтни региони“ в различни части на света, като всяка компания ще се съсредоточи върху основните си региони с цел да бъде сред най-конкурентните и да служи като ориентир за останалите за повишаване на тяхната конкурентоспособност.

Съгласно тази част от схемата, Nissan ще бъде референтна компания в Китай, Северна Америка и Япония; Renault в Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка; и Mitsubishi Motors в Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН) и Океания.

Превръщайки всяка компания в референтна за съответните региони, възможностите ще се увеличат, за да подобрят максимално споделянето на фиксирани разходи, както и използването на активите на всяка компания.

Актуализациите на продуктовото портфолио на компаниите ще следват схемата лидер-последовател, а автомобилите лидери и последователи ще се произвеждат с помощта на най-конкурентните похвати. Например:

- Обновяването на C-SUV сегмента след 2025 г. ще бъде водено от Nissan, докато бъдещото обновяване на B-SUV сегмента в Европа ще бъде ръководено от Renault.

- В Латинска Америка автомобилите от сегмент B ще бъдат рационализирани, като от четири варианта ще се превърнат само в един за Renault и Nissan. Тази платформа ще се произвежда в два завода, всеки произвеждащ както за Renault, така и за Nissan.

- В Югоизточна Азия и Япония, членовете на Алианса ще се стремят да изберат възможности по същата схема, като например сътрудничеството между Nissan и Mitsubishi Motors за „кей“ автомобилите.



Тагове: renault







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ