www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)

16.01.2019 | Авто новини: За окото » Видео дайджест | Автор: Jordan Lukanov | 5161 прочитания
A+ | A-





Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)

Експедиция от 7 души успешно премина от южния бряг на Гренландия до най-северното място и обратно за 20 дни, като по този начин преодоля над 5000 километра. Екипът на Arctic Trucks кара през заледени реки, дебел континентален лед, виелици и стотици километри безлюдна снежна територия като използва три специални, високопроходими автомобила.

Един от автомобилите беше снабден с гуми Nokian Hakkapeliitta 44, разработени през 2017 г. съвместно между Nokian Tyres и Arctic Trucks. Това диво приключение в безкомпромисния арктически климат е тежко изпитание за участниците и тяхното оборудване.

Седем мъже, три превозни средства, и 5000 километра лед. Миналата пролет, исландско-американска експедиция пропътува от южния бряг на Гренландия до най-северното място и обратно за 20 дни.

Гумите Nokian Hakkapeliitta 44 се изправят пред суров тест. Приключението, озаглавено Expeditions7, започва от Исорток в южния край на Гренландия и се насочва на север към п-ов Земя Вулф в северния му край. В по-голямата си част пътуването се осъществява върху континенталния ледник, дълъг няколко хиляди километра и дебел над три километра в определени точки.

По време на пътуването, членовете на експедицията регистрират информация за времето и събират проби сняг и лед, които после предоставят на различни университети за изследователски цели. Експедицията продължава почти три седмици преди групата да пристигне в село Сисимиут на западния бряг на Гренландия. Общото изминато разстояние е 5169 км.

„Най-трудната част беше тръгването и намирането на безопасен маршрут от морския лед към гъстата континентална ледена покривка“, разказва Емил Гримсон, един от основателите на Arctic Trucks, който също взима участие в експедицията: "Карахме върху тънък слой речен лед, когато едно от превозните средства пропадна. За щастие, това беше най-лошото, което се случи и успяхме да започнем пътешествието си само няколко дни по-късно от планираното.“

Експедицията среща редица други предизвикателства по пътя. Променливите зимни метеорологични условия и снежни виелици с нулева видимост на моменти забавят напредването. В най-бавните участъци от пътуването превозните средства могат да се движат само с 10 километра в час. Най-ниската регистрирана температура е -40°C. Въпреки това, Гренландия, също така, показва и красотата си по време на експедицията.

„Това, че виждахме размера на глетчера в неговата цялост, спираше дъха ни“ - казва Гримсон: „Пристигането в Земя Вулф след няколко дни шофиране на лед също бе незабравимо. Мястото беше впечатляващо…почти сюрреалистично. Не съм сигурен, че някой някога е карал кола толкова далеч на север.“

Екипът избира три автомобила, изработени по поръчка от базираните в Исландия Arctic Trucks – същите превозни средства, използвани и за други експедиции в Антарктика. Най-новият автомобил е оборудван с Nokian Hakkapeliitta 44, които имат изключителни характеристики и са направени от най-северния производител на гуми в света, Nokian Tyres. Протекторът на гумата е от специално разработена смес, която осигурява, както първокласно сцепление, така и издръжливост при изключително студено време.

„Исках да използвам Nokian Hakkapeliitta поради предишния ми опит с тях. Тези гуми наистина овладяват екстремните условия и работят изключително добре дори и при толкова ниски температури като -40 градуса“, споделя Гримсон.

Една гума Nokian Hakkapeliitta 44 тежи 70 килограма, а диаметърът ѝ е повече от един метър. Солидната гума се появява на бял свят миналата година в резултат на дългото сътрудничество между Nokian Tyres и Arctic Trucks.

„В мекия сняг са необходими големи гуми с достатъчно пространство за въздух“, казва Гримсон: „Можете да променяте дължината на контактната повърхност на гумата, като регулирате налягането в нея. Широката гума има по-добри възможности за пренасяне на товар и няма да потъне толкова дълбоко в снега, колкото тясната гума.“

Една от най-важните стъпки в процеса на предварителното планиране е правилно да се изчисли консумацията на гориво. На глетчера няма бензиностанции.

„За щастие, в крайна сметка използвахме по-малко гориво от предвиденото“, разкри: „Nokian Hakkapeliitta осигуряват добра икономия на горивото. Екипът пренесе повече от половината гориво върху шейни теглени от автомобилите.“

„Това беше първият път когато теглихме гориво в резервоари за съхранение, поставени върху шейни зад колите“, припомня си Гримсон: „Изпитахме затруднение да обезопасим резервоарите с гориво, както и да предотвратим разпадането на шейните докато се движеха върху твърдия терен.“

Триседмичното приключение превръща седемте членове на експедицията в изключително сплотен екип, в който всеки изпълнява своята роля – от готвене, поправка на автомобилите до заснемане на пътуването.

„Това действително е изживяване, което се случва веднъж в живота“, споделя Гримсон: „Пътувания като това ви пренасят в една друга реалност. Можете да се фокусирате единствено върху „тук и сега“, да се насладите на момента и да забравите за всичко останало.“



Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)Екстремно пътуване в Гренландия с 3 пикапа и Nokian (видео)

Тагове: Екстремно експедиция Грендландия пътуване гуми пикап Nokian

Снимки



Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ