www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Сбърка ли Зайдъл като напусна Porsche заради McLaren?

13.12.2018 | Авто новини: Авто Спорт » Формула 1 | Автор: Georgi Ivanov | 2756 прочитания
A+ | A-





Един от най-важните моторспорт босове на Porsche в новата история на компанията Андреас Зайдъл напусна компанията и скоро ще започне работа във Формула 1. Все още обаче не е ясен новият тим на Зайдъл, но се очаква, че той ще стане един от шефовете на изпадналия в дълбока криза тим на McLaren. Най-вероятно Зайдъл ще заеме поста на уволнения по-рано тази година шеф на тима Ерик Булие.

Зайдъл беше шеф на изключително успешния тим на Porsche в световния шампионат за издръжливост (WEC), където компанията доминира в битката за световната титла и последните издания на „24 часа на Льо Ман”. Едва тази година, след изтеглянето на Porsche, Toyota най-после успя да спечели маратонската надпревара.

Преди да напусне Зайдъл беше гласен да стане шеф на Porsche Motorsport и така да отговаря за програмата на компанията във Формула Е и състезателните GT автомобили, които и през 2019 ще са 4, и то заводски подготвени за „24 часа на Льо Ман”.

Тази година Зайдъл отдели сериозно внимание на набиращата скорост програма на Porsche във Формула Е, като германската компания ще дебютира в световния шампионат с електрически болиди в шестия сезон на надпреварата през 2019-2020.

До ноември, когато напусна, Зайдъл успя да постави основите на реорганизацията на Porsche Motorsport и подразделението, което отговаряше за LMP1 програмата, сега поема Формула Е и GT програмата.

Колегите на Зайдъл вече започнаха да се изкачват по мениджърската стълбица в Porsche. Франк-Щефен Вализер, който досега беше вицепрезидентът, който отговаряше за GT състезателната програма, беше преместен в серийното производство и ще отговаря за моделите 911 и 718 на Porsche.

Бившият вицепрезидент на LMP1 програмата Фриц Енцингер пък временно ще оглави цялата структура на Porsche Motorsport. Освен това той е и вицепрезидент на състезателната програма на гиганта VW Group и ще координира програмите на отделните марки на концерна. Енцингер пое този тоз от бившия шеф на Bentley Волфганг Дюрхаймер още през февруари, броени месеци след закриването на LMP1 програмата на Porsche.

Енцингер вече заяви, че няма намерение да остава за постоянно начело на Porsche Motorsport и част от задълженията му ще е да намери нов шеф на дивизията, като прогнозира това да се случи до средата на 2019 година.

И накрая, Малте Хюнеке, който беше шеф на инженерния отдел на LMP1 програмата, вече е преназначен за технически директор на програмата за Формула Е.

Дали Зайдъл допусна стратегическа грешка, след като реши да се захване с решаването на проблемите на McLaren или е трябвало да остане в йерархията на Porsche, при това начело на Motorsport дивизията – един от най-ценените постове в автомобилната индустрия?









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ