www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)

12.11.2018 | Авто новини: Авто Продукти » Гуми | Автор: Jordan Lukanov | 2305 прочитания
A+ | A-





50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)

През тази есен се навършиха точно 50 години откакто германската технологична компания Continental представи пред света своята първи електронно управляван автономен автомобил. На 11 септември 1968 год. на своята тестова писта Contidrom, пред смаяната публика, германската компания представи автомобил, който се оказа, че е поглед в бъдещето на шофирането.

Повече от 400 медии отразяват събитието със заглавия като „Бъдещето е тук“ и „В завоя с призрак зад волана“. Самото събитие е резултат от проект, чиято първоначална цел е да демонстрира как автомобилни гуми могат да бъдат тествани чрез прецизни научни методи при контролирани условия. Но инженерите на Continental надминават себе си и технически възможното по онова време.

„Ние сме благодарни на нашите пионери и изобретателни инженери, които развиха автономен автомобил преди пет десетилетия. По този начин те постигнаха значително технологично постижение в корпоративната ни история, което повлече множество иновации“, отбеляза по повод на годишнината д-р Елмар Дегенхарт, главен изпълнителен директор на "Континентал": “Автономният автомобил от 1968 г. е част от една непрестанна цел на Continental, тогава производител на гуми, а днес технологична компания, а именно да осигури безопасната, чиста и интелигентна мобилност на бъдещето.“



50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)

Системите за теста на автономния автомобил през 1968 год. са създадени за Continental от Siemens, Westinghouse и учени от технологичните университети в Мюнхен и Дармщат. Самият автомобил е насочван по пистата от кабел на пътя, който генерира магнитно поле, а електронната система на автомобила използва сензори, които засичат дали автомобила е на пистата и автоматично коригира управлението. Създадена с цел да подобри до този момент субективните изследвания на автомобилни гуми, системата използва вградени в автомобила намотки, които засичат магнитното поле, излъчвано от жицата на пътя и по този начин осигуряват прецизен електронен контрол.

Системата за електронно управление е инсталирана на Mercedes-Benz 250 Automatic (познат като „осемтактовия“). Тя включва огромен обем от оборудване като електромеханично управление, електро-механичен регулатор на подаването на газ и радио система за предаване на резултатите – една върхова технология за онова време. В допълнение, калниците и броните са накичени с антени, електроника, а в багажника се намира електропневматичната спирачна система.
 
Чрез кабел, свързан с автомобила, от контролната станция до пистата изпращат команди за спиране, ускорение или натискане на клаксона. Ползата от тази изцяло нова тестова система бе, че изолира възможността от човешка намеса и в резултат допринася за значително увеличаване на точността на измерванията.

„За нас инженерите е-автомобилът беше като невероятна голяма играчка“, спомня си Ханс-Юрген Майер, който преди 50 години е младият инженер, отговорен за проектирането на измервателните системи. На тържественото събитие на Contidrom по повод годишнината на тестовете тържествени гости бяха трима от главните инженери, които вече са пенсионери. За тях въплъщението на е-автомобила не е модерния електрически автомобил, а техния „електронно управляван автомобил“: „Когато се качиш в автомобила, непрекъснато чуваш щракането на стъпковия мотор, която управлява волана. За служителите като нас, този автомобил бе ежедневие, но за гостите от целия свят той беше изключително впечатляваща и невероятна гледка - един автомобил, който се движи без своя шофьор. Те видяха, че Continental постига нещо наистина изключително.“

Клаус Вебер, другият инженер от тогавашния отдел „Електроника“, си спомня: „Металът в бетона най-вероятно влияеше на магнитното поле от време на време. Докато колата се движеше в права линия всичко беше наред, но ние се интересувахме особено от страничния аквапланинг – с други думи, как автомобилът се държи в завой на мокра настилка. И тогава, често се случваше внезапно автомобилът да изгуби кабела и да спре. На пистата бяхме вградили и стъкло, под което имаше високоскоростна камера, която правеше 10 000 кадъра в секунда. Целта ни беше да видим как блоковете на протектора на гумата се държат в движение. Кабелът трябваше да бъде положен по такъв начин, че да гумите на автомобила да минават точно над стъклената част на пистата. Това понякога се получаваше и понякога не се получаваше.“

В периода от 1968 до 1974 год. автономният автомобил бе основната атракция на новооткритата Contidrom.

„Изобретателност, креативност и пионерски дух – всички те са част от ДНК на Continental”, отбеляза Курт Леман, ръководител на дългосрочната технологична стратегия на компанията: „Днес ние работим за бъдещето на мобилността, така както преди 50 години. И докато тогава магнитното поле от навигационния кабел насочваше автомобила, днес ние използваме компютри в автомобила, сателитна навигация и високо развити системи за асистиране на водача. Тогава в далечното минало един единствен компютър събираше резултатите от електронно управляваният Mercedes, а днес ние свързваме чрез интернет хиляди автомобили.“

Целта на Continental e безпроблемна, автоматизирана мобилност без инциденти от всякакъв вид. За да постигне тази цел, технологичната компания в момента работи по подготовката на автоматизирано шофиране за производство и в същото време върху системи, които ще позволят пълно автоматизирано шофиране по магистралите до 2025 година. Високо автоматизираното аутобан шофиране позволява на водачите временно да насочат вниманието си към друга дейност освен шофирането, а при напълно автоматизираното шофиране водачът няма нужда да бъде използван като резервен вариант.

Освен това Continental тества компоненти и системи за робо-таксита в градски условия и ако концепцията на компанията бъде реализирана, един ден мобилността ще се състои от множество автономни превозни средства, всички задвижвани от електричество, свързани помежду си и от различни размери и конфигурации.

Но какво се случи с първия автономен автомобил от 1968 година? След множество модификации и хиляди тестове Mercedes Benz 250 Automatic бе бракуван през 1974 година. Днес той продължава да прави обиколки по пистата, но в интернет.


50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)50 г. от първия тест на автономен автомобил (видео)

Тагове: 50 г. тест автономен автомобил гуми Continental







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ