www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Официално: 2012 BMW M5

16.06.2011 | Авто новини: Автоновини » Последни | Автор: | 1662 прочитания
A+ | A-





Новият мощен баварец харчи 30% по-малко от предшественика си

След три месеца на автоизложението във Франкфурт ще се състои световният дебют на следващото поколение от седана BMW M5. Колата е изградена по мотиви от едноименния концепт, разсекретен през април на автосалона в Шанхай. Новото BMW M5 ще бъде оборудван с осемцилиндров бензинов двигател с обем 4,4 литра, снабден с директно впръскване на гориво и два турбокомпресора - M TwinPower Turbo. Мощността на този мотор е 560 к.с. (срещу 507 коня при V10 предшественика). Агрегатът може да работи в комплект със седемстепенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя и шестепенна "механика". Топ седанът с повишена мощ ще се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, а до 200 км/ч - за 13 секунди.
2012 BMW M5 притежава системите "старт-стоп" и за рекуперация на енергията при спиране, специална за модела система за стабилизация, карбонов покрив, както и спирачки с карбоново-керамични дискове, които ще бъдат на разположение като опция. Може да се появи и версия със задвижване на двете оси. Доставките на возилото при европейските търговци се очаква да започне през април 2012 година.

 

BMW Group представя новото BMW М5 (информация за медиите)
BMW Group представя петото поколение на най-успешния High-Performance седан от висок клас. Новото BMW M5 е изключителен суперспортен автомобил с четири врати и пет места и е плод на последователно развитие на една забележителна автомобилна концепция, стартирала през 1984 година. BMW M5 съчетава впечатляващ потенциал за състезателните писти с универсалните качества на луксозна бизнес-лимузина. При петото покеление те се допълват, както никога досега от новаторски характеристики, значително оптимизирана ефективност, уверен комфорт при дълги пътувания, както и иновативни асистиращи системи и Infotainment-функции.
Новото BMW M5 за първи път е оборудвано с новоразработения High-Performance-двигател от M ГмбХ. Високооборотният 4,4-литров V8-агрегат е с технология M TwinPower Turbo, съставена от Twin Scroll Twin Turbo свръхпълнене, разположени над цилиндровите глави изпускателни колектори, директно впръскване на бензина High Precision Injection и напълно променливо управление на клапаните VALVETRONIC с мощност 412 кВт/ 560 к.с. при 6 000 – 7 000 об./мин, максимален въртящ момент 680 Нм от 1 500 об./мин и впечатлява с незабавно разгръщане на мощността.
При новия модел е значително оптимизирано съотношението между динамични характеристики и разход на гориво. Новото BMW M5 ускорява от 0-100 км/ч за 4,4 секунди, а от 0-200 км/ч за 13,0 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч или 305 км/ч с опцията M Driver’s Package, която включва и обучение на водача за спортно шофиране. В ЕС тестови цикъл BMW M5 постига среден разход на гориво 9,9 л/100 км или с над 30% по-малко, в сравнение със своя предшественик при увеличени с 10% мощност и с 30% въртящ момент. Това е възможно благодарение на технологиите BMW Efficient Dynamics включително функция Auto Start Stop и регенерация на спирачната енергия, с които BMW M5 е оборудвано.
Новият модел се отличава с ненадминати динамични характеристики постигнати благодарение на типичната за М хармония с прецизно настроени една спрямо друга технологии на задвижването и окачването, аеродинамиката и разпределението на теглото (съотношение тегло/мощност е 3,3 кг/к.с.). Новото BMW M5 е оборудвано с М специфично окачване, вкл. кинематика на предната и задната ос, кормилно управление M Servotronic, динамичен контрол на амортисьорите, система за стабилност DSC включително M Dynamic Mode и високоефективна Compound-спирачна система с оптимизирано тегло. Задвижването е на задните колела и се осъществява с помощта на седемстепенна M Drivelogic трансмисия с два съединителя. Автомоатичното превключване на предавките е оптимизирано по отношение на сцеплението. BMW M5 разполага още с Launch Control; Асистент за движение при ниски скорости т. нар. Low Speed Assistance, автоматично активиращ се режим за паркиране, М-специфичен лост за управление на трансмисията, М кожен волан с лостчета за превключване и др.

Спортната динамика при BMW M5 е съчетана с ненадминато пъргава управляемост благодарение на иновативния редуктор на задния мост с активен М диференциал. Електронно управляваният многодисков блокаж позволява напълно променливо разпределение на въртящия момент между задните колела за оптимизиране на сцеплението и стабилността по курса при динамична смяна на платното и ускорение на излизане от завои. В зависимост от ситуацията блокажът се регулира между 0 и 100 % за бързи, прецизни и изпреварващи реакции благодарение на постоянния обмен на данни между активния М диференциал и системата за стабилност DSC, като се взимат под внимание положението на педала на газта, оборотите на колелата и страничното ускорение.
За пръв път BMW M5 предлага два индивидуално конфигурирани режима, на управление, които се активират с M Drive бутоните на волана. Те включват уникална сред конкурентите гама от програмируеми параметри: чувствителност на педала на газта, настройки на M Servotronic, на програмата за превключване на предавките Drivelogic, на режима на DSC, на динамичния контрол на амортисьорите и на показанията на Head-Up-дисплея.
Дизайнът на новото BMW M5 е в типичната за М естетика, отразяваща изключително динамичните и в същото време прецизно контролируеми характеристики при управление. По отношение на външния вид на автомобила той се определя от специфични дизайнерски елементи с функционално значение за динамичните възможности. Такива са предната броня с особено големи въздухозаборници за двигателя и спирачната система, атлетично изпъкналите арки на калниците за подчертаване на широката следа, типичните за М „хриле” с интегрирани пътепоказатели, аеродинамично оптимизираната задна броня с дифузор между разположените отдясно и отляво двойни ауспухови тръби, задния спойлер в стил Gurney върху капака на багажника и 19-инчовите М алуминиеви джанти с ексклузивен дизайн с двойни спици.
Интериорът на BMW M5 е уникална комбинация между кокпит на спортен автомобил и луксозна атмосфера. Специфичната за М комбинация от уреди с технология Black Panel е съчетана с тапицирана с кожа средна конзола, М спортни седалки, с кожена тапицерия Merino; ексклузивни декоративни елементи Aluminium Trace, антрацитено-черен таван BMW Individual, електрическо регулиране на кормилната колона, 4-зонална автоматична климатична инсталация и дифузно осветление.
Новото BMW M5 е оборудвано с богат избор от асистиращи системи и мобилни услуги на BMW ConnectedDrive. В серийното оборудване е включен специфичен за М Head-Up-дисплей. Предлагат се адаптивни предни светлини за серийните ксенонови фарове, асистент за дълги светлини, BMW Night Vision с функция за разпознаване на пешеходци, предупреждение при смяна и при напускане на пътното платно, Surround View, Speed Limit Info, достъп до интернет, разширени възможности за интеграция на смартфони и музикални плеъри, Real Time Traffic Information и Apps (приложения) за Web Radio, както и за ползване на Facebook и Twitter. В допълнение на разположение на водача е и богат избор от допълнително оборудване, предлаган за BMW Серия 5 Седан, като комфортен достъп, М мултифункционални седалки, активни седалки, врати с автоматично затваряне Soft Close, автоматично задвижване на задния капак, електрически стъклен люк на покрива, теглич и др.

BMW M5 - технически данни и динамични характеристики:
V8-бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo със свръхпълнене Twin Scroll Twin Turbo, разположени над цилиндровите глави изпускателни колектори, директно впръскване High Precision Injection и променливо управление на клапаните VALVETRONIC, работен обем: 4 395 куб. см,
мощност: 412 кВт/560 к.с. при 6 000 – 7 000 об./мин, максимален въртящ момент: 680 Нм при 1 500 – 5 750 об./мин, ускорение [0 – 100 км/ч]: 4,4 секунди, ускорение [0 – 200 км/ч]: 13,0 секунди, Максимална скорост: 250 км/ч (305 км/ с M Driver’s Package), среден разход на гориво: 9,9 литра/100 километра, CO2-емисии: 232 г/км, норма за вредни емисии: EU5.







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ