www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Що е то "Кръгла маса за безопасност на движението" и...

15.06.2011 | Авто новини: Коментари » Коментар | Автор: | 2463 прочитания
A+ | A-





Безопасността на движението - още една тема на Автосалон София 2011

Трябва да призная, че съм учуден.
Занимавам се с тази тема повече от 25 години. Всеки знае, че тя е с огромна важност, фактически тя живее всекидневно във всяко семейство, в стаите на всяко учреждение или фирма, тихо влияе на живота на всеки един от нас. Но същевременно някак всеки се опитва да я замете в ъгъла, не е приятна за разговор, опитваме се да я заобикаляме.
Но, пак ще кажа, сега съм учуден. На автосалона, където всеки гали с поглед лъскавите коли, където повече се гледа замечтано напред и нормалните хора бленуват какво ли е да настъпиш тези технически бижута по пътищата, изведнъж: ,,Кръгла маса за безопасност на движението”. Е, масата не беше кръгла, но в залата се бяха събрали много съмишленици, които реално коментираха какво може да се направи за истински важните неща, за живота или по-точно - за неговото опазване. Журналисти, служители от Пътна полиция, от Комисията към Министерския съвет, от БЧК, от автоклубове и шефове и PR-и от фирмите, занимаващи се с автомобили – от BMW, Suzuki, Skoda, Peugeot.
Опитът в тази сфера сподели и изпълнителният директор на Шел в България г-жа Камелия Славейкова, където изискванията към служителите за безопасно шофиране са дори по-строги, отколкото законовите. Тази мултинационална компания е решила да влага усилия, време и пари и да работи активно за тази обществена кауза. Служителите и по цял свят нямат право да ползват изобщо мобилен телефон в колата, дори с хендсфрий. Датчици и GPS-и следят всяка цистерна или автомобил за резки спирания или ускорявания. Всеки служител има индивидуално устройство-часовник, на което се отбелязва колко време е минало от предишно нарушение и от това зависи реномето му в компанията, заплатата и дори мястото му.
Истината е, че тук става въпрос за война - най-смъртоносната, без край и изгледи за добър изход. Само за миналата година в света са загинали 1,3 милиона души или 3000 всеки ден или, сметнато по друг начин – по един на всеки 30 секунди. 50 милиона са наранените при катастрофи, а икономическите загуби от тази битка по пътищата на планетата са за 180 милиарда евро. Затова от миналия месец ООН обяви старта на  Десетилетие за намаляване на жертвите и последствията от автомобилния трафик. 
Истината е, че нашата страна през последните две години се справя добре. Само за миналата загиналите по пътищата са с 31% по-малко спрямо предходната. Тенденцията е добра, но намалението е пак по-малко, отколкото отчита статистиката за другите страни в Европейския съюз. Загиналите през 2010 г. са 775, което съвпада като брой със загубилите живота си у нас по пътищата през 1965 г. И това е добре, но не трябва да ни успокоява.
Всички съмишленици на тази ,,кръгла маса” коментирахме какво и как може да се направи. И то не някакви отвлечени, колосални начинания, а конкретни мерки, по които да работим всеки месец, всяка седмица и всеки ден. Обучение на децата, още от най-ранна възраст. Тема бе и как да се борим с така нареченото ,,дремливо” шофиране – как да не заспим, докато караме. Защото от алкохол или наркотици реакциите се забавят, но ако заспим – те изчезват тотално. От край време знаем, че най-опасното място в колата е това до шофьора. Но статистиката сочи, че през последните 10-на години у нас загиналите на предните седалки са по-малко, отколкото тези, които са пътували отзад. А това трябва да ни каже колко важно е да започнем да ползват колани и всички, които се возят на задните седалки.
Autoclub.bg е и ще бъде един от активните участници във всекидневната работа за намаляване на жертвите по пътищата – ще информираме за важните неща и инициативи, ще предлагаме идеи и ще се включваме във всяка кампания.
Борислав Цаков







Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ