www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Mercedes и Renault срещу новите мотори във Формула 1

02.11.2017 | Авто новини: Авто Спорт » Формула 1 | Автор: Georgi Ivanov | 1508 прочитания
A+ | A-





Две от компаниите, доставящи двигатели във Формула 1 – Mercedes и Renault, обявиха, че са „скептично настроени” относно новите технически правила за моторите в световния шампионат, които трябва да влязат в сила за сезон 2021. Мнението им тежи много, тъй като Mercedes спечели всички титли от началото на новата турбо ера във Формула 1, а Renault е най-големият автомобилен производител, който участва в световния шампионат.

Тази седмица ФИА и ФОМ представиха плановете си за промяна на моторите, като целта, която се преследва са по-интересни състезания, намаляване на разходите и по-вълнуващ звук от двигателите.

Според предложенията, сегашните 1,6-литров V6 турбо мотори ще продължат да се използват, но системата за задвижване, от която те са част, ще стане по-проста. Предвижда се отпадането на мотор генератора MGU-H, който превръща в енергия топлината, отделена от турбото, като за сметка на това моторите ще работят с по-мощен MGU-K.

Освен това, ФИА се опитва с новите правила да привлече нови автомобилни производители във Формула 1, като в същото време запази интересите на тези, които вече участват в спорта.

Шефът на Mercedes Тото Волф заяви, че презентацията в Париж не е била приета добре от нито един от настоящите доставчици на мотори във Формула 1. Той допълни, че е останал изненадан, че от ФИА са разкрили толкова много информация за промените по моторите, след като от компаниите са им казали, че по промените ще има още много дискусии и уточнения.

„Това е тяхната версия и предложение, ние все още не сме го приели – обясни Волф пред ВВС. – Слабостта на тази концепция е, че на практика става въпрос за напълно нов двигател и нова инвестиция. Това е идея за развитие, но нито един от доставчиците на двигатели не беше особено впечатлен от нея.

„Новата концепция трябва да се справи с проблемите, които вече са ясни – разходите за развитие и нивото на звука на моторите. Това трябва да бъде свързано с глобалното виждане за развитието на Формула 1. Досега не сме видели нищо от това.”

Управляващият директор на Renault Sport Сирил Абитбул подкрепи тезата на Волф.

„Renault е против налагането на нов двигател, за който ще трябва да правим сериозни инвестиции, както и осъществим сериозно развитие на концепцията, без да сме наясно как ще изглежда Формула 1 след 2020 година.

„Тук не става въпрос само за правилата за двигателите, но и за тези, които са за шаситата, както и за търговското развитие на Формула 1. Съгласен съм, че трябва да преследваме по-ниски разходи, по-як звук от моторите и повече мощност, но тези неща се случват и с двигателите, които използваме и сега.”

Абитбул допълни, че не е сигурен, че новите правила за двигателите ще успеят да привлекат нови компании във Формула 1.

„Не виждам как това, което ни беше представено, ще създаде модел за независим доставчик на двигатели – обясни Абитбул. – Може би тази формула ще намали разходите за влизането на автомобилен производители, но въпреки това разходите за маркетинг и развитие на мотора остават много високи, за да се реализира тази идея.”

Същевременно, от Aston Matin, като компанията имаше свой представител на срещата в Париж заявиха, че са „ентусиазирани” от промените.

„Ние сме доволни от посоката, която поема Формула 1 и продължаваме да проучваме потенциалните възможности за Aston Martin за участие в световния шампионат като доставчик на мотори – обясни главният изпълнителен директор на компанията Анди Палмър. – Ключовият момент ще е контролът върху разходите, който трябва да направи възможна появата на независим доставчик на мотори.”









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ