www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Volkswagen: Разходите във Формула 1 растат опасно

23.08.2017 | Авто новини: Авто Спорт » Формула 1 | Автор: Georgi Ivanov | 3690 прочитания
A+ | A-





Усилията на шефовете на Формула 1 Чейс Кери и Рос Браун да постигнат по-справедливо разпределение на приходите между отборите в световния шампионат може и да не се окаже достатъчно, за да бъдат привлечени нови участници в надпреварата. Настоящото Споразумение „Конкорд” изтича през 2020 година и дотогава няма да има сериозни промени в това направление.

Затова и по-малките тимове във Формула 1 се опитват да насочат усилията на новите собственици на световния шампионат към неща, които спортът може да промени и най-важното е да се намалят разходите.

А нарастването на разходите притеснява дори и тези, които от години обмислят дали да влязат в спорта. Като Volkswagen.

Един от директорите на VW Group Бернхард Гобмайер наскоро обяви, че нарастването на разходите във Формула 1 води шампионата по „много опасен път”, а две от марките на гиганта вече се ангажираха да участват пълноценно във Формула Е – Porsche и Audi.

VW Group затвори голяма част от състезателните си програми на най-високо ниво – Volkswagen се изтегли от WRC в края на 2016 година, Audi напусна световния шампионат за издръжливост и Льо Ман, а това ще стори и Porsche.

„Формула 1 е поела по опасен път – обясни Гобмайер. – Скъп и опасен път. Много от отборите, като изключим най-големите, имат финансови проблеми. А и пистите не могат да си плащат таксите, за да приемат състезания.

„1500 човека в Mercedes работят за тима във Формула 1. И тук дори не включваме доставчиците на тима. Това е твърде много.

„На практика излиза, че 2000 човека работят за два болида. А и знаете колко са високи заплатите на специалистите в Англия, както и колко са скъпи материалите за колите във Формула 1.”

Гобмайер отбеляза, че в Америка организаторите на шампионатите се справят по-добре с контрола над разходите в сравнение с Европа.

„Във Формула 1 и световния шампионат за издръжливост (WEC) разходите са извън какъвто и да е контрол – допълни Гобмайер. – Големите спонсори намаляват, най-големите като цигарените компании изчезнаха, сега намаляват и малките спонсори. Заедно с това намалява и броят на зрителите, а в същото време разходите се качват. Нещо не е наред. Състезанията трябва да станат по-зрелищни.”

Гобмайер, който е бивш шеф на тима на Ducati в MotoGP, отбеляза, че състезанията на две колела са много по-интересни от Формула 1.

„MotoGP е 100 пъти по-добър и по-интересен продукт от Формула 1 – беше категоричен Гобмайер. – Изобщо няма място за сравнение, същото важи и за подгряващите категории в MotoGP, както и за световния шампионат по супербайк.

„Ducati постига много сериозно спонсорско участие. Дори Porsche, Bentley и Audi не могат да съберат толкова спонсори. Ducati е нещо специално и може да се сравнява с Ferrari, а спонсорите получават нещо наистина стойностно срещу парите си.”









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ