www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Видео от дрон: Три нива в пътен възел "Сливница"

30.12.2015 | Авто новини: Катастрофи » Транспорт и логистика | Автор: Jordan Lukanov | 3090 прочитания
A+ | A-





Около 48 млн. лв. са вложени в изграждането на участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който е между пътния възел в началото на аутобан „Люлин“ и Околовръстния път на София и моста над р. Какач. Днес бе официалното откриване на отсечката - път ІІ-18 от км 59+400 до км 61+629 и от км 0+000 до км 0+780. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“ 2007-2013 г.

С изграждането на тази отсечка от Околовръстния път и на следващата - от моста над р. Какач до пътния възел със Северната скоростна тангента, която трябва да е готова след няколко месеца, от Враждебна до ж.к. „Люлин“ ще се стига за около 15 минути, а не както бе досега - за час-час и половина, каза председателят на Управителния на съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и посочи, че с новите пътни артерии София ще има съвсем друг облик. Инж. Лазаров връчи на заместник-кмета на София Любомир Христов копие от разрешението за ползване на обекта и пожела новата отсечка да се поддържа в отлично състояние и да е във вид като днешния. Според подписания между АПИ и Столична община споразумителен протокол този участък от Околовръстния път ще се поддържа от общината.

Общата дължина на участък 1 от Западната дъга на СОП е 3 км. Той започва от началото на АМ „Люлин“ и завършва след моста над р. Какач. На участъка има два пътни възела при бул. „Царица Йоана“ и бул. „Сливница“ и два моста. Пътен възел „Сливница“ е на три нива и е единственото подобно съоръжение в София в момента. Първото ниво е под нивото на съществуващото кръстовище. По него преминава транзитното движение по Софийския околовръстен път в посока север – юг. Второто е на нивото на терена и е кръгово кръстовище с два дъговидни моста над СОП. На него движението се преразпределя в четири посоки - към Калотина, на север, към ж. к. „Люлин” и към АМ „Люлин”. Третото ниво е естакада над нивото на сегашното кръстовище. По нея върви транзитният поток за ГКПП „Калотина“. Съоръжението е проектирано и изградено по метода „Топдаун” – отгоре надолу, за да се осигури преминаването на МПС по време на строителството. С построяването му се осигурява безконфликтното преминаване през пътната връзка, улеснява се международният и вътрешният трафик и се повишава безопасността при пътуване.










Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ