www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Continental SportContact 6 чупи рекорди на Нюрбургринг (+ видео)

16.09.2015 | Авто новини: Авто Продукти » Гуми | Автор: Jordan Lukanov | 3535 прочитания
A+ | A-





Continental е готов с новото покoление на една от най-легендарните спортни гуми - SportContact 6 за супер автомобили, която вече е налична на пазара в 41 размера за джанти от 19 до 23 инча. ContiSport 6 бе представена на демонстрация от най-нови върхови спортни автомобили на пистата на Континентал край Хановер.

SportContact 6 на Continental e супер спортна гума за върхови автомобили и особено подходяща за чисти спортисти като Audi R8 и Porsche 911, но и спортни автомобили като BMW 5 Series или Mercedes AMG. Новата продуктова линия включва и специален модел за Tesla S.

SportContact 6 вече получи първия си печат на доверие – Honda ще я използва за новият си Civic Type R и постигна с нея нов рекорд на Nordschleife в Nürburgring. SportContact 6 значително подобрява управлението, прецизността при завиване и представянето при висока скорост спрямо предщественика си. За да постигнат тези подобрения инженерите от Хановер “преоткриха” химическия състав на протектора, неговия дизайн и структурата на гумата.

Химиците на Continental доразвиха Black Chili съставката на протектора за възможно най-доброто сцепление във всички посоки – при спиране, завиване и ускоряване на мокри и сухи настилки. При SportContact 6 две иновации осигуряват оптимално сцепление – каучука е проектиран да се слива с неравностите на пътя, а временните атомни връзки между смеската и повърхността на пътя осигуряват високо сцепление, действайки като малки всмукатели на наноскопично ниво.

За да постигнат особено прецизно управление и бърза реакция при завиване, дизайнерите на Continental използват нова технология за насочване на силите с цел оптималното им управление. В зависимост от размера на гумата, три или четири ребра и вътрешното й рамо осигуряват максимално напречно прехвърляне на сили и така значително подобряват директното прехвърляне на команди за завиване.

Тъй като по време на завиване външността на гумата е подложена на по-голями натоварвания от вътрешността й, основите на ребрата са проектирани асиметрични. Това увеличава стабилността им и позволява транфера на по-големи сили. При работата върху външните рамена, дизайнерите на SportContact 6 комбинират различните блокове на протектора в една цялост.

По-големите блокове на протектора отвън са свързани с втора редица от блокове. Това им позволява да се поддържат взаимно по време на бързи завои и да позволяват оптимално странично прехвърляне на сили.

Новата SportContact 6 е одобрена до 350 км/ч. Това означава, че не само трябва да има перфектно спирачно представяне, управление и стабилност, но и нейната структура трябва да бъде адаптирана към тези екстремни скорости и свързаните с тях центробежни сили. За да постигнат това, инженерите на Континентал създадоха иновативна структура, която контролира огромните сили върху гумата и осигувява максимална безопасност.

Те използват иновативния материал Aralon 350, създаден специално за ContiSport 6 – синтетични влакна, в които две нишки направени от силен арамид са преплетени с влакно от гъвкав найлон. Интегрирани в гумата, тези влакна са поставени под протектора като безшевен слой. Тази сложна структура работи като допълнителен стоманен колан и дава контролирано и безопасно поведение на контура на гумата, дори при скорости от 350 км/ч.

С новата SportContact 6 Continental още веднъж прави значителен прогрес в сравнение с един също добър предшественик - ContiSportContact 5 P. Прецизността при завиване е подобрена с 14%, а управлението на сухи пътища с 11%. Нивото на сцепление при шофиране на спортни писти е подобрено с 4%, а цялостните показатели за сцепление на мокро са 2% по-добри от предишния модел. В допълнение, живота на гумата и комфортна са подобрени с 7%.

История на успеха на гумите SportContact
Първата гума за върхови автомобили ContiSportContact е представена през 1994 година. Както е прието по онова време, тя е предлагана в размери от 13 до 20 инча. Скоро гумата става любима на автомобилните производители и туминг специалистите като Ауди, Porsche, BMW, Mercedes, ABT и Hartge я използват при своите топ модели. Но гумите стават хит и при шофьорите и след седем години се появява наследника ContiSportContact 2.

Всички ContiSportContact гуми се оказаха много успешни – след множество тестови победи, топ гумите на Continental получиха над 250 одобрения от автомобилни производители и тунинг специалисти.

Докато пазара на гуми в Европа е относително стабилен, прогнозите на Continental показват, че търсените гуми за 17 и 18-инчови джанти ще нарастват с около 5% всяка година до 2020 г. и да достигнат 37.3 милиона броя на година. Търсенето на гуми с диаметър 19-23 инча ще се увеличава дори повече – средно 9% всяка година, достигайки 7.5 милиона през 2020 година.

По-детайлен анализа на прогнозите показва, че колкото по-голяма е гумата, токова по-голям е растежа на търсенето й. Търсенето на 19-инчовите ще нараства с 8%, 20-инчовите с 10%, а гумите с диаметър от 21 инча и повече ще увеличават търсенето си с 14% всяка година. Това означава, че търсенето в този сегмент почти ще се удвои към 2020 година.

Continental очаква пазара на най-висок клас гуми да става все по-популярен и да постигне годишен растеж от около 10% за различните размери на ContiSportContact 6. Continental се надява новата SportContact 6 да постигне добри нива на одобрение не само от състезателите, но и от производителите. В момента, около една трета от новите автомобили на европейските производителии излизат от производствените линии с гуми на Continental.










Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ