www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Ценков и Христов с приз за пробив в спорта (+видео)

24.01.2011 | Авто новини: Авто Спорт » Офроуд | Автор: | 1446 прочитания
A+ | A-





- Първите двама български пилоти в рали "Дакар" издават алманах и DVD
- Мотоциклетистът Димитър Боевски вече е започнал подготовка за рали "Дакар 2012"


Петър Ценков и Тодор Христов, първите наши участници в най-тежкото рали в света - "Дакар", днес бяха отличени със златния знак на Пресклуб "България" за пробив в спорта. Двамата се гордеят, че в 33-годишната история на "Дакар" са проправили пътя на своите сънародници за следващите издания на състезанието.
Мотоциклетистът Димитър Боевски вече е започнал подготовка за рали "Дакар2012", стана ясно на специалната пресконференция. Над час дуетът Ценков-Христов описваше картини от 15-дневната екстремна битка срещу изпитанията на човешката воля, издържливост и самообладание. В скоро време двамата ще издадат алманах с уникални снимки и DVD към него.
"Дакар не е състезание с другите, а със самия себе си. На ден изминаваш около 800 км. Трасето е осеяно с тежки ендуро елементи - ровове, каньони, огромни пукнатини в земята и много други. Изключително трудна е навигацията, особено в пустинята, където лесно можеш да се изгубиш. За да избегна тази опасност, в дюните следях непрекъснато първите пилоти" - припомни си Петър Ценков.
"Най-страшната заплаха за организма е обезводняването. Трябва да поглъщаш огромно количество течности и то равномерно,  за да не изпаднеш в критично състояние. Караш по 15-16 часа, спиш 3-4 часа, останалото време в денонощието е хранене, къпане и работа с механика за подготовка на следващия етап", споделиха още пилотите.
"На 3300 м височина в планината имаше сняг, а когато слязохме в Чили, ни обгърна 35-градусова горещина" - допълниха Ценков и Христов. Основният им проблем с машините е бил тунинга, тъй като заради икономия на пари Петър Ценков и Тодор Христов са били принудени да се задоволят с базов модел. Пазарили са се за цената 6 месеца. Бюджетът от 50 000 евро на човек е бил възможно  най-ниският, като 14 500 евро е само таксата за участие.
"Нормалният бюджет е 70 000 евро" - казаха пилотите. Те са сигурни, че рали "Дакар" няма да се върне в Африка заради сигурността на пилотите. Освен това, в Южна Америка цялото население приема с възторг екстремната надпревара, навсякъде по маршрута винаги има многобройни фенове. След Аржентина и Чили, Боливия и Перу са другите две държави, които искат да са домакини на състезанието и са заделили за целта солидни суми. Ползата за икономиката е красноречива - в Аржентина приходите в туризма за половин месец по време на ралито са 80 млн. долара.


Видео






Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ