www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

1200 евро за загубен багаж в автобус

27.02.2013 | Авто новини: Автоновини » Камиони и автобуси | Автор: Jordan Lukanov | 1600 прочитания
A+ | A-





В сряда,  27.02.2013 г., се проведе пресконференция за представяне на проекта "Юнион Ивкони ООД - социално отговорен работодател", финансиран по оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", съфинансирана от Европейския социален фонд и Европейския съюз. Пресконференцията беше открита от управителя на фирмата - г-н Ивайло Константинов. На нея д-р Асен Ангелов представи общите параметри и дейности на проекта, източниците на финансиране и очакваните резултати, според който над 600 служители на фирмата ще имат специална постройка за почивка.
В основна тема на срещата с медиите обаче се превърна уникален проблем, свързан с регламент 181 на ЕС и свързания с него закон за автомобилните превози - и двата от 2011 година. Според правилника за прилагане на наредбата от 1 март 2013 г. в България влизат жестоки разпоредби, които са на път да сринат и без това намаляващия трафик на автобусните превози от българските фирми. Вътрешни боричкания в гилдията на превозвачите в последните две години отклониха вниманието от важни проблеми, свързани с влизането в сила на закона.
На първо място, застраховката за автобусните превози се увеличава непоносимо за родните превозвачи. Средно голяма фирма с 40 автобуса, например, трябва да изплати 600 000 лева за покриване на застрахователен риск. Шефът на "Юнион-Ивкони" Ивайло Константинов съобщи, че за неговата компания това увеличение е 44 пъти и, че вместо 140 000 лева застрахователната премия при злополука става 3 000 000 лева. Вторият голям проблем е свързан с таксата за изгубен багаж. В закона, черно на бяло, е записана сумата от 1200 евро за изгубена багажна единица. Трето, всяко едно закъснение с повече от 2 часа води до обезщетение в размер на 50% от стойността на билета. Четвърто, при допълнителен престой, следствие на авария и др., превозвачът трябва да осигури нощувка и храна в размер до 80 евро.
В крайна сметка, ако всички мерки реално влязат в сила от 1 март, то те трябва да доведат минимум 20% увеличение цената на билетите, като само 7-8% е от нарастване на застраховката. Автобусните превозвачи закъсняха с искането за законодателна промяна, но имат уверението на министъра на транспорта в оставка Ивайло Московски, че проблемът ще бъде разгледан в най-кратки срокове. Това е належащо, защото пазарът в България не може реално да поеме тези сурови изисквания на ЕС. Най-ниската ставка в страните членки на евросъюза за пътникокилометър е в Португалия - 10 евроцента. В България тя е 3 евроцента, но всяка драстична промяна, ще доведе до колапс автобусните превози, които и без това отчетоха спад от 30% през миналата година.




Още по темата




Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ