www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Пепи Ценков остава в Дакар, но като мениджър

31.01.2013 | Авто новини: Авто Спорт » Офроуд | Автор: | 1466 прочитания
A+ | A-





Петър Ценков за трети път завърши успешно рали „Дакар”, този път с автомобил. Нещо повече – два екипажа  Петър Ценков/Иван Маринов (Opel Antara) и Орлин Алексиев/Пламен Николов (BMW X1) пресякоха финалната линия в Сантяго. След завръщането си в страната, Петър Ценков и Иван Маринов днес дадоха обширна пресконференция в Пресклуб „България”.
„Имаше и хубави, и тежки моменти, важното е, че изпълнихме целта и завършихме. А фактът, че и втори български екипаж финишира успешно, за мен е голям успех за българския автомобилен спорт. Имахме много добре подготвена кола, която не ни създаде технически проблеми. Във втория етап заради трафика и публиката се блъснахме в друга кола. Имаме някакво оправдание, че не сме я видели, защото беше зад хълм, но с по-голямо внимание можехме да избегнем катастрофата. Така се наложи стотина километра да караме през нощта – нещо, което другите пилоти избягват. В 12-ия етап тръгнахме много добре, но заради един моторист спряхме много лошо - можехме и  да отпаднем, защото съединителят ни изгоря. Добре, че сервизният ни камион бе наблизо и ни изтегли, така че след много перипетии и отново каране през нощта, завършихме успешно етапа. Автомобилът има своите особености - донякъде е по-тежко, по-задушно. Разликата с АТV-то не е колосална, но я има. Колите винаги стартират доста по-късно, в най-горещите часове, съответно завършват по-късно, понякога - по тъмно. Докато мотористите карат през светлата част на деня. АТВ-то е по-приятната категория, стига да нямаш технически проблеми. Автомобилът е много по-отговорен и изискващ. Мога да кажа, че рали „Дакар” е за сериозно подготвени хора, за професионалисти, които имат много висок бюджет и голям технически екип. За мен това бе последното ми участие като състезател”, заяви пред представителите на медиите Петър Ценков.
Неговият навигатор Иван Маринов сподели, че това е състезание като всички останали, но в много по-големи мащаби: „В един момент забравяш кога си тръгнал и още колко остава до финала. Караш ден за ден и това е най-добрата тактика”. Той добави още, че, освен за пилотите, състезанието е много тежко и за механиците, които в повечето случаи не спят по цели нощи. Тези дни Маринов очаква да пристигне новият му автомобил, с който през новия сезон ще стартира в българския шампионат и ще участва и в състезания в Европа.








Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ